مقالات شرایط زندگی در امارات

حقوق کارگر در دبی چقدر است؟

۴.۷/۵ - (۱۱ امتیاز)

کشور امارات مخصوصاً شهر دبی یکی از بهترین شهرها برای داشتن شغل است. به علت وجود فرصت‌های شغلی بسیار، مهاجران زیادی برای کار وارد این شهر می‌شوند. یکی از دلایل مهم آن می‌تواند درآمد، در شهر دبی باشد در این شهر از حقوق کارمند تا کارگر هیچ مالیاتی صرف نمی‌شود؛ بنابراین شهری بسیار ایده آل از نظر درآمد است. برای کار کردن در دبی باید ویزای کار و ویزای اقامت داشته باشید و قبل از ورود به دبی باید مراحلی را بگذرانید.
در این نوشته به طور تخصصی به سراغ بررسی حقوق ماهیانه کارگر ساده در امارات و روش‌های پیدا کردن کار برای کارگران در امارات می‌رویم. با ما همراه باشید.

حقوق کارگر ساده در دبی به پول ایران

حقوق کارگر در دبی بسته به نوع کار و مهارت فرد متفاوت است. به طور میانگین این حقوق ۵۰۰۰ درهم در ماه است. این مقدار حقوق نسبت به هزینه زندگی در دبی بسیار کم به نظر می‌رسد. در ادامه به بررسی حقوق کارگر ساده در دبی به پول ایران خواهیم پرداخت:

شهر درآمد ماهانه به درهم درآمد ماهانه به پول ایران
دبی ۶۰۰۰ ۹۶ میلیون تومان
ابوظبی ۸۰۰۰ ۱۲۸ میلیون تومان
شارجه ۱۰ هزار ۱۶۰ میلیون تومان

باید درنظر داشته باشید این درآمدهای گفته شده به پول ایران، بر اساس قیمت درهم روز (۱۶۰۰۰ تومان) است.

حقوق ماهیانه کارگر ساده در امارات

هر ساله تعداد زیادی مهاجر خارجی برای پیدا کردن شغل به کشور امارات مهاجرت می‌کنند. پیدا کردن شغل حتی با کمترین تحصیلات در این کشور به دلیل مالیات بسیار کم و دستمزد نسبتاً خوب و بالایی که دریافت می‌کنند، بسیار سودمند است. همچنین با توجه به قیمت خانه در دبی، با حقوق کارگر در دبی می‌توان در این کشور صاحب خانه شد.

امارات نیز نیازمند نیروی انسانی در حوزه صنعت و معدن است و کارگران در این کشور در حوزه ساخت‌وساز، هتل‌ها، رستوران‌ها، کارخانه‌ها و معادن می‌توانند فعالیت کنند. درآمد شغل کارگری در امارات ماهیانه به طور متوسط حدود ۵۰۰۰ الی ۶۰۰۰ درهم است. این مبلغ کار برای ۶ الی ۸ ساعت کاری در روز در نظر گرفته شده و می‌تواند متفاوت باشد. این درآمد نسبت به شغل های پردرآمد در دبی بسیار کم بنظر می‌رسد.

حقوق ماهیانه کارگر ساده در دبی

ساعات کاری کارگر ساده در امارات

ساعاتی که شما باید مشغول شوید نسبت به شغل، سن و حرفه‌ای که انتخاب کردید متفاوت است؛ اما به‌طورکلی ساعت کاری در کشور امارات بیشتر از ۸ ساعت نیست و در ماه رمضان نیز ۲ ساعت از ساعات کاری شما کم می‌شود. ساعت شروع کار از ساعت ۸:۳۰ الی ۹ صبح است و روز کاری حداقل تا ساعت ۱۶ ادامه دارد.

قوانین و مرخصی کارگر ساده در دبی

شرایط اقتصادی سازمانی که در آن مشغول به کار هستید بسیار مهم است و در میزان حقوق دریافتی کارگران تأثیر می‌گذارد. سازمانی که سابقه و سرمایه آنچنانی ندارد حقوق زیادی نیز برای کارگران پرداخت نمی‌کند. دولت نیز حداقل دستمزد کارگران را نیز تعیین می‌کند که بر اساس آن حقوق ماهیانه کارگر ساده در امارات با شرایط اقتصادی و مصوبه‌های دولت عوض می‌شود. حداقل و حداکثر دستمزدی که کارگران دریافت می‌کنند باتوجه‌به درصد سختی و مهارت آن‌ها نیز بستگی دارد.

برای کسانی که سال اول کاری خود را می‌گذرانند ۲۱ روز مرخصی در سال و برای افراد با سابقه ۳۰ روز در نظر گرفته می‌شود. خدمات بیمه درمانی برای افراد، توسط خود کشور امارات انجام می‌شود.

چگونه در دبی کار پیدا کنیم؟

شاید شما هم قصد داشته باشید به امارات مهاجرت کنید و حالا این سوال را دارید که چگونه در دبی کار پیدا کنیم؟ آسان‌ترین راه برای پیدا کردن کار در کشور امارات سایت‌های کاریابی است. چند سایت کاریابی در امارات که می‌توانید به آنها مراجعه کنید شامل این موارد هستند:

  1. GulfTalent.com
  2. Naukrigulf.com
  3. Bayt.com

آژانس‌های کاریابی زیادی در امارات وجود دارند که فرصت‌های شغلی بسیار زیادی را شامل می‌شود. این آژانس‌ها می‌توانند شغل موردنیاز شما را بر اساس مهارت و تخصص شما برایتان پیدا کنند. وب‌سایت‌های شرکت‌ها نیز راه خوبی برای پیدا کردن شغل مورد نظرتان است. می‌توانید وب‌سایت شرکتی که با توجه به مهارت شما، نیاز به نیرو دارد را بررسی کنید و رزومه خودتان را برایشان ارسال کنید. اگر در امارات کارفرمایی بشناسید نیز می‌توانید با تماس مستقیم با کارفرما، کار مورد نظرتان را پیدا کنید.

عوامل موثر در حقوق ماهیانه کارگر ساده در امارات

عوامل مختلفی بر حقوق کارگر در دبی تاثیر می‌گذارد از جمله مهارت، ملیت، نوع شهر و … که در ادامه مهم‌ترین این عوامل را نام خواهیم برد.

  • قرارداد کاری کارگر ساده در امارات
  • داشتن صلاحیت کاری در امارات
  • قوانین کاری امارات
  • شهر محل کار در امارات
  • نوع شغل

عوامل موثر در حقوق ماهیانه کارگر ساده در امارات

مزیت کار در دبی

یکی از بزرگ‌ترین مزایای کشور امارات جزو کشورهایی است که علاوه بر حقوق متناسب و بالای آن مزایای جداگانه زیادی نیز برای کارگران و کارمندان خود قائل می‌شود. این مزایا شامل موارد زیر هستند:

  1. بسته‌های استخدامی: این بسته شامل هزینه رفت و آمد، اقامت و در بعضی موارد هزینه تحصیل کارگر است که آن را کارفرما به عهده می‌گیرد.
  2. عدم پرداخت مالیات: در کشور امارات پرداخت مالیات وجود ندارد؛ بنابراین کار در این کشور می‌تواند فرصت بسیار خوبی برای پیشرفت باشد.
  3. بیمه درمانی: بعضی از شرکت‌ها پوشش بیمه خصوصی ارائه می‌دهند.
  4. مرخصی سالانه و پاداش

انواع ویزا برای اقامت کاری در امارات

برای اینکه بتوانید مهاجرت کاری به دبی داشته باشید باید هدف شما از اقامت در این کشور مشخص باشد. انواع ویزای کار امارات عبارت‌اند از:

ویزای کاری پیشنهاد شغلی:

قبل از هر چیزی شما کارفرمایی در دبی پیدا کنید که نیروی کار با تخصص و مهارت شما نیاز داشته باشد. برای پیدا کردن شغل با مهارت و تخصص مورد علاقه‌تان می‌توانید از آژانس‌های کاریابی، وبگاه‌های جهانی یا داشتن روابط و آشنا کمک بگیرید.

ویزای جست و جو کار:

این ویزا برای کسانی است که قصدشان از سفر کردن به امارات پیدا کردن کار در نظر گرفته شده است. خوب است بدانید این ویزا به ایرانیان تعلق نمی‌گیرد.

مزیت کار در دبی

جمع بندی:

امارات متحده عربی یکی از مهم‌ترین اقتصادهای خاورمیانه را دارد و همچنین به دلیل نزدیکی و مسافت کم آن نسبت به ایران بسیار شرایط خوبی برای کار در این کشور ایجاد کرده است. امروزه مهاجران ایرانی بسیاری به دنبال دریافت اقامت کاری امارات هستند. در این مقاله از خلیج تایمز راجع‌ به حقوق ماهیانه کارگر ساده در امارات، ساعات کاری، مزیت کار در امارات، انواع ویزا برای اقامت کاری و پیدا کردن کار در دبی برای ایرانیان به شما توضیح دادیم. اگر هنوز سوالی در این رابطه دارید آن را از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول:

هزینه دریافت ویزای کار برای کارگران در امارات چقدر است؟

ویزای کار برای کارگران ایرانی می‌تواند از ۱۴ روز تا ۹۰ روز باشد که هزینه آن از ۳۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار شروع می‌شود.

آیا کارگران برای کار در امارات به مدرک زبان نیاز دارند؟

برای شروع کار در امارات نیاز به ارائه مدرک زبان نیست؛ اما برای برقراری ارتباط با کارفرما و مردم نیاز است به یک زبان زنده دنیا، مثل انگلیسی یا عربی مسلط باشید.

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

    1. سلام وقت بخیر شرکت ما در زمینه خرید ملک در امارات فعالیت می‌کند و برای پیدا کردن کار باید به موسسات مهاجرتی مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا