مقالات شرایط زندگی در امارات

راهنمای کامل زندگی در دبی

۴.۹/۵ - (۹ امتیاز)

دبی یکی از شهرهای پر جاذبه و متنوع جهان است که برای زندگی، کار، تفریح و گردشگری انتخاب بسیار خوبی محسوب می‌شود. این شهر با داشتن ساختمان‌های بلند و معماری مدرن، فرهنگ‌های مختلف و غنی، خدمات رفاهی و امنیت بالا جذابیت خاصی دارد. شهر دبی برای کسانی که به دنبال تجربه زندگی در یک محیط پویا و پر انرژی هستند بسیار مناسب است. در این مقاله قصد داریم شما را با شرایط زندگی در دبی آشنا کنیم و نکات مهمی را که باید قبل از تصمیم به سفر یا مهاجرت به این شهر در نظر داشته باشید به شما بگوییم. پس اگر از علاقه‌مندان به زندگی در دبی هستید، ادامه این مقاله را از دست ندهید.

درباره‌ی دبی و امارات بیشتر بدانید!

امارات یکی از کشورهای خاورمیانه است که در جنوب غربی آسیا قرار دارد. امروزه به دلیل زیر ساخت‌های مناسب، تجارت گسترده و ثبات اقتصادی باعث شده تا زندگی در دبی و امارات در بین مهاجران محبوبیت زیادی پیدا کند. کشور امارات از ۷ شیخ نشین ابوظبی، دبی، شارجه، عجمان، فجیره، رأس الخیمه و ام القیوین تشکیل شده است. دبی بزرگ‌ترین و پر جمعیت‌ترین شهر امارات است که در جنوب شرق خلیج فارس قرار گرفته است. این شهر به دلیل داشتن منابع نفت و تجارت بین‌المللی، اقتصادی قوی و پویا دارد. این شهر یکی از گران‌ترین شهرهای دنیا به حساب می‌آید.

ابوظبی یکی دیگر از شهرهای مهم امارات و دومین شهر پرجمعیت این کشور بحساب می‌آید. شارجه و عجمان از دیگر شهرهای مهم امارات هستند که اقتصاد آن‌ها روز به روز در حال پیشرفت است.

درباره ی دبی بیشتر بدانید

شرایط زندگی در دبی برای ایرانیان

برای زندگی راحت در دبی، باید حداقل ۱۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ درهم در ماه برای هزینه‌های اولیه مانند اقامت، غذا، حمل و نقل و آب و برق هزینه کنید. این مقدار فقط یک تخمین کلی است و هزینه زندگی در دبی شما بسته به سبک زندگی و اولویت‌های شما می‌تواند متفاوت باشد. در ادامه برخی از مهم‌ترین شرایط زندگی در امارات برای ایرانیان را بررسی خواهیم کرد.

آب و هوا

آب و هوای دبی گرم و خشک است و در تابستان تقریبا غیر قابل تحمل می‌شود. با پیشرفت تکنولوژی این شهر در تمام ساختمان‌ها و حتی در ایستگاه‌های اتوبوس سیستم خنک کننده نصب کرده است که می‌تواند گرمای هوا را قابل تحمل کند.

فرهنگ و مذهب

دبی یکی از شهرهای مسلمان است که زبان اصلی آنها عربی است. فرهنگ و مذهب این شهر به دلیل مسلمان بودن آنها بسیار به فرهنگ و مذهب ایرانیان نزدیک است و ایرانیان می‌توانند بسیار سریع با این شهر خوی بگیرند. اما امروزه به دلیل افزایش زیاد مهاجران به این شهر (۸۰ درصد جمعیت دبی را مهاجران سراسر دنیا تشکیل داده‌اند.) فرهنگ و مذهب این شهر دست خوش تغییراتی شده است.

امنیت

کشور امارات یکی از امن‌ترین کشورهای دنیا بحساب می‌آید که آمار جرم و جنایت در آن بسیار پایین است. با زندگی در دبی اصلا لازم نیست نگران دزدی، جیب‌بری و … باشید.

مراقبت های بهداشتی

شهر دبی بهداشت بسیار بالایی دارد بصورتی که به سختی می‌توانید زباله‌ای در خیابان‌های این شهر پیدا کنید. همچنین این کشور یکی از بهترین و به روزترین سیستم‌های درمانی را دارد و پزشکان و متخصصان ماهری را از سراسر دنیا در خود جای داده است. هزینه خدمات درمانی در دبی کمی بالا است اما دلیل آن به خاطر پیشرفته‌ترین تجهیزات پزشکی در این شهر است.

شرایط زندگی در دبی

شرایط کار در دبی

دبی به دلیل داشتن اقتصاد بسیار قوی و پویا باعث شده تا مهاجران شرایط کاری بسیار مناسبی داشته باشند و برای داشتن اقامت کاری امارات تلاش کنند. وجود شرکت‌های بین‌المللی با ارائه حقوق و دستمزد بالا و مزایای بسیار زیاد، نیروهای متخصص را توانسته از سرار جهان به خود جذب کند.

شرایط تحصیل

یکی از شرایط بسیار مناسب برای زندگی در دبی، وجود دانشگاه‌های معتبر در این شهر است. وجود شعبه‌های دیگر دانشگاه کشورهای مختلف باعث شده تا سطح تحصیل در این کشور افزایش پیدا کند. همچنین وجود این دانشگاه‌های بین‌المللی باعث شده تا مهاجران زیادی درخواست ویزای تحصیلی امارات را داشته باشند.

حمل و نقل عمومی دبی

حمل و نقل عمومی در دبی بسیار پیشرفته است و همین امر باعث شده تا زندگی در این شهر که پر جمعیت‌ترین شهر امارات محسوب می‌شود را آسان کند. وجود خطوط مترو در سراسر شهر و ایستگاه‌های اتوبوس رفت و آمد را بسیار راحت می‌کند.

هزینه زندگی در دبی

دبی یکی از گران‌ترین شهرهای دنیا محسوب می‌شود و هزینه زندگی در دبی کمی بالا است که ممکن است شرایط زندگی در این شهر را برای بعضی از افراد دشوار کند. اما در مقابل داشتن درآمدهای بالا در این شهر بسیار راحت‌ است. با داشتن یک حرفه و تخصص و پیدا کردن کار مناسب خود در دبی می‌توانید زندگی بسیار راحتی داشته باشید.

هزینه غذا در دبی

هزینه غذا در دبی بسته به ترجیحات غذایی شما، جایی که خرید می‌کنید و اینکه مکرراً بیرون غذا می‌خورید یا در خانه آشپزی می‌کنید و به تبع آن شرایط زندگی در دبی برای شما می‌تواند متفاوت باشد. به عنوان یک تخمین تقریبی، یک فرد مجرد می‌تواند انتظار داشته باشد که حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ درهم در ماه برای خرید مواد غذایی هزینه کند. اگر ترجیح می‌دهید بیرون غذا بخورید، هزینه یک وعده غذا در دبی بسته به نوع رستوران و غذاهایی که انتخاب می‌کنید می‌تواند بسیار متفاوت باشد. یک وعده غذایی معمولی در یک رستوران متوسط برای هر نفر حدود ۵۰ تا ۱۰۰ درهم هزینه دارد، در حالی که یک وعده غذای فست فود می‌تواند حدود ۲۵ تا ۳۰ درهم هزینه داشته باشد. همچنین قابل انتظار است که رستوران‌های خوب می‌توانند به طور قابل توجهی هزینه بیشتری داشته باشند.

هزینه غذا در دبی

هزینه اجاره خانه در دبی

خرید خانه در دبی ممکن است برای تمام افراد مهاجر امکان پذیر نباشد؛ به همین علت اکثر افراد به فکر اجاره مسکن در این شهر می‌افتند. هزینه اجاره خانه در دبی با توجه به این که در کجا زندگی می‌کنید می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال منطقه جمیرا و شیخ زاید از گران‌ترین محله‌های دبی هستند و محله دیره جزو ارزان‌ترین مناطق برای اجاره خانه است.

مزایای زندگی در دبی

تفاوتی ندارد از کدام یک از روش‌ های رسیدن به اقامت دبی استفاده کرده‌اید، با ساکن شدن در این شهر زیبا از مزایای زیر بهره‌مند می‌شوید.

  • دسترسی آسان: فرودگاه بین‌المللی اصلی امارات پذیرای پروازهای سراسر جهان است و از این طریق به راحتی به سراسر دنیا دسترسی دارد و این موضوع شرایط زندگی در دبی را بسیار آسان می‌کند.
  • آب و هوای آفتابی در فصول سرد: آب و هوای این شهر برای هشت ماه از سال عالی است و شما می‌توانید از گرمای آفتاب در کنار ساحل لذت ببرید.
    فعالیت‌های ورزشی برجسته: تعداد باشگاه‌های ورزشی بیشتر از هر جای دیگری در جهان در امارت متمرکز است!
  • امکانات آموزشی در سطح جهانی: این شهر استانداردهای آموزشی بسیار بالایی دارد که یکی از بهترین مزایای زندگی در دبی محسوب می‌شود.
  • فرصت‌های شغلی متنوع: بسیاری از شرکت‌های بزرگ بین‌المللی در دبی نمایندگی دارند. اقتصاد پررونق این شهر، آن را به مقصدی عالی برای جویندگان کار و کارآفرینان تبدیل کرده است. با این حال، یافتن شغل به عنوان یک مهاجر می‌تواند چالش برانگیز و رقابتی باشد.
  • سیستم بهداشتی پیشرفته: دبی دارای یک سیستم مراقبت‌های بهداشتی با کیفیت بالا با بسیاری از بیمارستان‌ها و امکانات پزشکی در سطح جهانی است و این موضوع یکی از بهترین موارد شرایط زندگی در دبی است. با در نظر گرفتن این موضوع، باید مطمئن شوید که از پوشش بیمه درمانی کافی برای دسترسی به این خدمات برخوردار هستید.
  • مراکز خرید بزرگ: این شهر دارای برخی از بزرگ‌ترین و مجلل‌ترین مراکز خرید جهان است. دبی مال از نظر مساحت، یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید در جهان است.
  • حمل و نقل عمومی: شما در دبی از یک سیستم حمل و نقل عمومی مدرن و متصل با اتوبوس، تاکسی و مترو لذت خواهید برد. تاکسی‌ها بسیار ارزان هستند و دولت سرمایه گذاری زیادی در سیستم حمل و نقل عمومی انجام می‌دهد.

معایب زندگی در دبی

برخی از افراد پیچیده بودن راه های اقامت دبی را به عنوان یکی از معایب زندگی در آن لحاظ می‌کنند. البته این موارد نیز به عنوان معایب زندگی در دبی بیان می‌شوند.

  • گرمای شدید تابستان: شرایط زندگی در دبی از لحاظ آب و هوا می‌تواند سخت باشد. در دبی ماه‌های تابستان از ژوئن تا سپتامبر تقریباً به طور غیر قابل تحملی گرم است و بسیاری از مهاجران در این دوره از تعطیلات برای بازگشت به خانه استفاده می‌کنند.
  • ترافیک: وضعیت ترافیک در دبی می‌تواند غیرقابل تحمل باشد و بر زندگی افرادی که مجبور به رفت و آمد یا بردن کودکان به مدرسه و غیره هستند تأثیر بگذارد.
  • زندگی پرهزینه: مسکن و مدرسه در دبی بسیار گران است. هزینه زندگی در دبی تقریباً برابر با زندگی در مرکز لندن است.
  • سانسور: مقدار مشخصی سانسور دولتی در مورد فیلم‌ها، دسترسی به وب سایت‌ها و حتی مواردی مانند SKYPE وجود دارد. برخی از مهاجران این امر را محدود کننده و خسته کننده می‌دانند و این امر شرایط زندگی در دبی را برای آنها سخت می‌کند.
  • توسعه بی امان: دبی در حال حاضر یک سایت ساختمانی است. در سرتاسر این شهر فضایی از آرامش از آرامش وجود دارد، اما توسعه‌های دیوانه‌کننده و بی‌امان نیز در حال رخ دادن است که می‌تواند زندگی را در مواقعی کمی خسته‌کننده و استرس‌زا کند. این شهر چندان دوستدار محیط‌زیست نیست، و اگر بخواهید در مکان‌های آرام پیاده‌روی طولانی داشته باشید و دنبال مکانی آرام برای زندگی هستید، مکان مناسبی برای شما نیست.

معایب زندگی در دبی

زندگی در دبی به عنوان یک زن

شرایط زندگی در دبی به عنوان یک زن می‌تواند کاملاً متفاوت از زندگی در سایر نقاط جهان باشد، زیرا این شهر فرهنگ و هنجارهای اجتماعی منحصر به فردی دارد. برخی از جنبه‌های کلیدی که باید در نظر گرفته شوند عبارت‌اند از:

  • پوشش: از زنان انتظار می‌رود در مکان‌های عمومی لباسی موقر بپوشند، که معمولاً به معنای پوشاندن شانه‌ها و زانوها است.
  • ایمنی: دبی به طور کلی شهری امن برای زنان در نظر گرفته می‌شود که میزان جرم و جنایت در آن پایین است. با این حال، همچنان مهم است که جوانب احتیاط را در نظر داشته باشید.
  • تفکیک جنسیتی: در برخی از مناطق دبی، ممکن است تفکیک جنسیتی وجود داشته باشد که شرایط زندگی در دبی را برای زنان سخت کند.
    به طور کلی، زندگی در دبی به عنوان یک زن می‌تواند یک تجربه منحصر به فرد و ارزشمند باشد، اما مهم است که به آداب و رسوم محلی احترام بگذارید و از چالش‌های بالقوه و تفاوت‌های فرهنگی آگاه باشید.

بالاخره دبی شهر مناسبی برای زندگی است یا نه؟

در این مقاله سعی کردیم شما را با شرایط زندگی در دبی آشنا کنیم از آب و هوای این شهر گرفته تا هزینه زندگی در دبی. دبی با داشتن برج‌های بلند، جزایر مصنوعی، هتل‌های لوکس، پارک‌های تفریحی و فرهنگ‌های متنوع، یک شهر جذاب و پویا است که همواره در حال تغییر و تحول است. به خاطر این مزایا، روش اقامت دبی با خرید ملک، برای بسیاری از مهاجران جذاب شده است تا در کنار مهاجرت، بتوانند در این شهر زیبا ساکن شوند. دبی همچنین یک شهر امن و مدرن است که به مهاجران و کارآفرینان از سراسر جهان فرصت‌های بسیاری را می‌دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و شروع یک زندگی رویایی، همین حالا به ما پیام دهید و از مشاوره رایگان تیم خلیج تایمز استفاده کنید.

سوالات متداول:

برای زندگی در دبی نیاز به ویزا دارم؟

بله، برای زندگی در دبی شما نیاز به ویزای کار یا تحصیل دارید که باید از طریق یک کارفرما یا مؤسسه آموزشی در دبی درخواست کنید. ویزای کار ۲ سال اعتبار دارد و قابل تمدید است. ویزای تحصیل ۱ سال اعتبار دارد و بستگی به مدت تحصیل شما قابل تمدید است.

دبی چقدر امن است؟

دبی پس از ابوظبی یکی از امن‌ترین شهرهای منطقه است. این امنیت احتمالاً به این دلیل است که قوانین سخت‌گیرانه ای دارد که به خوبی اجرا می‌شوند و به همین دلیل سطح جرم و جنایت در آن بسیار پایین است. با همه این اوصاف بعید است که مهاجران و گردشگران با مسائل ایمنی مواجه شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا