مقالات شرایط زندگی در امارات

۱۳ مورد مزایا و معایب زندگی در دبی (راهنمای جامع)

۴.۹/۵ - (۱۰ امتیاز)

دبی شهری است که از میانه شن‌های بیابانی رشد کرده و اکنون به یک کلان‌شهر جذاب جهانی تبدیل شده است. مزایای زندگی در امارات آن‌قدر زیاد هستند که افراد زیادی را به مهاجرت دبی جذب می‌کنند. سیاست‌های کشور امارات به نوعی تعیین شده‌اند که هر ساله از سرتاسر جهان توریست‌ها و مهاجران زیادی را به خود جذب کند. اگر شما هم از دسته افرادی هستید که به زندگی در دبی فکر می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم این نوشته از خلیج تایمز را از دست ندهید. در ادامه این نوشته مزایا و معایب زندگی در دبی را به‌طور کامل برای شما شرح می‌دهیم.

مزایای زندگی در امارات

تنوع راه های مهاجرت به دبی و زندگی در این شهر، فرصت‌های بسیار زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا زندگی فردی، کاری و تحصیلی خود را دگرگون کنید. مهم‌ترین مزایای زندگی در دبی برای ایرانیان عبارت‌اند از:

  • وجود فرصت‌های شغلی متنوع
  • تنوع فرهنگی بالا
  • زیر ساخت‌های پیشرفته و نوآوری
  • خدمات درمانی و تحصیلی با کیفیت
  • سبک زندگی مجلل و لاکچری
  • امنیت و نرخ جرم پایین

در ادامه ۷ مورد از مهم‌ترین مزایای زندگی در دبی را بیشتر شرح می‌دهیم.

مزایای زندگی در امارات

۱.می‌توانید فرصت‌های شغلی جذاب به دست بیاورید

یکی از قانع‌کننده‌ترین دلایلی که مردم برای نقل مکان به دبی انتخاب می‌کنند، فرصت‌های شغلی فراوان است. این شهر تبدیل به یکی از مراکز تجاری جهانی قرار شده است که شرکت‌های چند ملیتی و کارآفرینان را به خود جذب می کند و مهاجرت به دبی از طریق ثبت شرکت برای بسیاری از افراد جذاب کرده است. عدم وجود مالیات بر درآمد، شخصی یک مزیت کاری قابل توجه است که به مهاجران دبی این امکان را می دهد تا درآمد بیشتری را حفظ کنند.

۲.با ملیت‌های دیگر زندگی خواهید کرد

اکثر ساکنان بیشتر مناطق دبی، مهاجرانی هستند که به دلیل رفاه بالا در امارات، به این کشور نقل مکان کرده‌اند. تنوع بالایی فرهنگ در دبی این اجازه را به شما می‌دهد که با مردم کشور‌های دیگر آشنا شوید. همچنین شرایط زندگی در دبی به شما اجازه می‌دهد ارتباط‌های شخصی و کاری خود را گسترش دهید.

۳.زیرساخت‌های رفاهی بسیار پیشرفته هستند

با زندگی در دبی می‌توانید در ساختمان‌هایی با معماری استاندارد زندگی کنید، از غذاهایی با بهترین مواد اولیه لذت ببرید و با حمل و نقل عمومی باکیفیت جا به‌جا شوید.این شهر دارای شبکه گسترده بزرگراه‌ها، سیستم حمل‌ونقل عمومی پیشرفته و مکان‌های تفریحی لاکچری مانند برج خلیفه و نخل جمیرا است.

۴.کیفیت تحصیلی و درمانی در دبی بالا است

در دبی خدمات درمانی با کیفیت بسیار بالایی برای ساکنان و مهاجران وجود دارد و می‌توانید به بیمارستان‌ها، پزشک‌های متخصص و خدمات درمانی استاندارد دسترسی داشته باشید؛ به همین علت ممکن است هزینه خدمات درمانی در دبی نسبت به سایر کشورها کمی بالاتر باشد. هم‌چنین دولت امارات بودجه زیادی را برای ساخت دانشگاه‌هایی بین‌المللی و مدارس با برنامه‌های درسی متنوع و در سطح جهانی تدارک دیده است.

۵.سبک زندگی مجلل را تجربه می‌کنید

اولین کلمه‌ای که پس از شنیدن نام دبی به ذهن می‌رسد «تجمل» است. شما می‌توانید در دبی سبک زندگی با کیفیتی را تجربه کنید که شاید آن را در ایران نداشته باشید. از مراکز خریدی بزرگ و لوکس تا بهترین رستوران‌های جهانی و مکان‌های تفریحی مجلل، همگی در دبی ساخته شده‌اند تا شما به عنوان یک مهاجر، سبکی از زندگی لوکس را در پیش بگیرید و یا حتی با خرید خانه در دبی استاندارد زندگی خود را بالاتر ببرید.

 زندگی مجلل در دبی

۶.آمار جرم و جنایت در امارات بسیار پایین است

دبی به عنوان یکی از امن‌ترین شهرهای جهان شناخته می‌شود. اجرای دقیق قوانین و مقررات به نرخ پایین جرم و جنایت کمک کرده و احساس امنیت را برای ساکنان فراهم می‌کند. تاکید بر امنیت در مکان‌های عمومی وجود دارد و دبی را به مکانی ایده آل برای خانواده‌ها تبدیل می‌کند.

معایب زندگی در دبی

شاید از خواندن مزایای زندگی در دبی برای ایرانیان هیجان زده شده باشید. حق دارید! اما بهتر است با مهم‌ترین معایب زندگی در دبی هم آشنا شوید که عبارت‌اند از:

۱.هزینه زندگی بالا

یکی از مهم‌ترین معایب زندگی در دبی هزینه‌هایی است که باید به عنوان یک مهاجر بپردازید. هزینه‌های خرید خانه در امارات و تحصیل ممکن است برای برخی از مهاجران چالشی باشد. برای اطلاع از هزینه‌ های زندگی در دبی به شما پیشنهاد می‌دهیم مقاله لینک شده را مطالعه کنید.

۲.حساسیت‌ها و محدودیت‌های فرهنگی

از آنجایی که امارات یک کشور مسلمان است، ممکن است پذیرش برخی از قوانین دینی و فرهنگی امارات برای برخی از مهاجران به دبی، سخت باشد.

۳.تابستان‌های بسیار گرم

دمای هوا در امارات در تابستان‌ها ممکن است به بیش از ۴۰ درجه سانتی‌گراد برسد و احتمال گرمازدگی و شیوع برخی بیماری‌ها در این دما وجود دارد. تحمل این گرمای زیاد بخصوص در تابستان‌ها ممکن است برای برخی از مهاجران دشوار باشد.

۴.ترافیک زیاد

به طور کلی امروزه بسیاری از کلان شهر‌‌ها با مشکل ترافیک رو به رو هستند، دبی نیز مستثنی نیست. با وجود زیر ساخت‌های معماری پیشرفته، شهر دبی نیز به دام ترافیک می‌افتد. در ساعات اوج، ترافیک در دبی می‌تواند بسیار طاقت فرسا باشد.

۵.محدودیت های قانونی

کشور امارات قوانین سختگیرانه‌ای در خصوص رفتارهای اخلاقی نامناسب و مصرف الکل دارد. رعایت این قوانین برای تمام افراد الزامی است و سرپیچی از این قوانین منجر به مشکلات حقوقی در این کشور می‌شود. حتی ممکن است باعث اخراج شما از این کشور شود.

۶. شرایط سخت کاری

در میان مزایا و معایب زندگی در دبی، یکی از مهم‌ترین معایب زندگی در دبی که باید به آن توجه داشته باشید شرایط سخت کاری در دبی است. ساعت بالای کاری برای کارمندان ممکن است برای افراد دشوار باشد. اما این تایم کاری سنگین برای تامین هزینه زندگی در دبی لازم است.

در نهایت و با بررسی این مزایا و معایب زندگی در دبی، این شما هستید که انتخاب می‌کنید کوله بار سفر و مهاجرت به این کشور را انتخاب کنید یا خیر.

معایب زندگی در دبی

جمع‌بندی

در این نوشته به بررسی مهم‌ترین مزایا و معایب زندگی در دبی پرداختیم و از اقتصاد رو به رشد، رفاه بالا و امنیت پایدار در این کشور صحبت کردیم و از سویی دیگر به هزینه‌های بالا و شرایط آب‌و‌هوایی سخت به عنوان مهم‌ترین معایب زندگی در دبی اشاره کردیم. بهتر است در نظر داشته باشید از جمله مزایای زندگی در دبی برای ایرانیان این است که فاصله امارات و دبی به ایران بسیار کم است و شما می‌توانید دوباره به کشور خود بازگردید.

آماده‌اید زندگی در یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای دنیا را تجربه کنید؟ برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان، همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید!

سوالات متداول:

کدام یک از مزایای دبی، آن را به یک مقصد مهاجرتی ایده‌آل تبدیل می‌کند؟

برای کسانی که به دنبال محیطی سریع و چندفرهنگی با فرصت های شغلی فراوان هستند، دبی ممکن است یک مقصد ایده آل باشد.

آیا یادگیری زبان عربی یکی از معایب زندگی در دبی است؟

از آنجایی که کشور امارات جمعیت زیادی از مهاجران را در خود جای داده است، زبان دوم آن انگلیسی است و شما می‌توانید با دانستن حدودی زبان انگلیسی نیز از پس نیاز‌های روزانه خود بر بیایید. اما برای ارتباط کامل، بهتر است به زبان عربی هم مسلط باشید.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا