مقالات شرایط زندگی در امارات

هزینه زندگی در دبی (امارات) + جدول

۴.۶/۵ - (۱۳ امتیاز)

در سال‌های اخیر دبی و امارات به یکی از پر‌طرف‌دارترین مقاصد برای مهاجرت ایرانیان تبدیل شده‌اند. رفاه بالا، امنیت زیاد و اقتصاد پویای امارات از جمله دلایلی هستند که راه های مهاجرت به دبی را در بین ایرانیان بسیار محبوب کرده است؛ اما هزینه زندگی در دبی چه قدر است؟ برای هر بخش از زندگی باید چه مقدار بودجه داشته باشید تا بتوانید در کشور نگین خاورمیانه با آسودگی زندگی کنید؟ در این مقاله از سایت خلیج تایمز سعی کرده‌ایم به بررسی کامل هزینه های زندگی در امارات بپردازیم. هزینه‌هایی مانند خورد و خوراک، هزینه اجاره خانه، هزینه مسکن در دبی و … با ما همراه باشید.

هزینه زندگی در دبی به تومان در یک نگاه

هزینه‌های زندگی در دبی برای یک فرد مجرد و یک خانواده بسیار متفاوت است و البته به سبک زندگی، محل اقامت و نوع ویزای آن‌ها بستگی دارد. با این حال مجموع هزینه‌های زندگی یک ماهه در دبی را می‌توان اینگونه جمع‌بندی کرد:

  • فرد مجرد: بین ۳ تا ۴ هزار درهم ( به تومان: حدود ۴۸ میلیون تومان )
  • خانواده دو نفره: تا ۷ هزار درهم (به تومان: حدود ۹۵ میلیون تومان)
  • خانواده چهار نفره: تا ۱۴ هزار درهم (به تومان: حدود ۱۹۰ میلیون تومان)

البته باید دقت داشته باشید که هزینه زندگی در دبی به تومان، به رشد قیمتی درهم امارات بستگی دارد و این اعداد بر مبنای درهم ۱۳۶۰۰ تومانی نوشته شده‌اند. در ادامه به جزئیات و بررسی هزینه های زندگی در دبی، امارات در بخش‌های مختلف مسکن، خوراک و پوشاک و موارد دیگر می‌پردازیم.

هزینه زندگی در دبی به به تومان در یک نگاه

هزینه خرید یا اجاره خانه در دبی

مهم‌ترین و اصلی‌ترین هزینه زندگی در دبی، مربوط به اجاره کردن یا خرید خانه در دبی است. قیمت خانه در دبی نیز بستگی به متراژ، طول عمر، سال ساخت، امکانات ساختمان و محله قرارگیری آن بستگی دارد. پس برای پیدا کردن هزینه ملک در دبی، ابتدا باید مشخص کنید به دنبال چه نوع خانه‌ای با چه امکاناتی و در چه محله‌ای هستید. برای مثال:

نوع مسکن میانگین هزینه (درهم)
اجاره استودیو و آپارتمان ۳ تا ۵ هزار ماهانه
اجاره آپارتمان دو خواب ۸ تا ۱۰ هزار ماهانه
اجاره آپارتمان ۳ خوابه در مرکز شهر ۱۰ تا ۱۲ هزار ماهانه
اجاره ویلای چهارخوابه حداقل ۲۰ هزار ماهانه
خرید آپارتمان در مرکز شهر دبی ( هر ۱ متر مربع) ۱۲۰۰ درهم

هزینه‌ خورد و خوراک در دبی

با آوردن اسم دبی و امارات ممکن است به یاد رستوران‌های لوکس و لاکچری افتاده باشید. اما اگر به دنبال کاهش هزینه زندگی در دبی هستید، بهتر است آشپزی کردن و طبخ غذا را در برنامه خود بگذارید. تنوع خوراکی‌ها و مواد اولیه در امارات و دبی بسیار بالا است و به همین خاطر شما می‌توانید به راحتی در این کشور آشپزی کنید. در ادامه نگاهی به هزینه مواد اولیه غذاها در دبی خواهیم داشت:

نام مواد اولیه قیمت به درهم
۱ عدد نان ۱/۲ درهم
۲ کیلو گوجه ۱۰ درهم
۱ کیلو سیب قرمز ۵ درهم
۱ کیلو گوشت راسته گوساله ۳۵ درهم
۲ عدد تخم مرغ ۱/۵ درهم
۱ کیلو برنج ۶ درهم

هزینه یک پرس غذا در رستوران‌های متوسط دبی نیز از ۳۵ درهم شروع می‌شود و با ۲۸ درهم می‌توانید از مک دونالد خرید کنید.

هزینه‌های ارتباطی و قبوض برق

بخش دیگری از هزینه‌های زندگی در دبی مربوط به خدمات رفاهی مثل قبوض برق و خدمات اینترنتی است. از آنجایی که کشور امارات یک کشور گرمسیری است باید حدود ۷۰۰ درهم را به صورت ماهانه برای پرداخت قبوض قبض کنار بگذارید و بسته به نیاز خود به اینترنت تا حدود ۲۵۰ درهم هزینه کنید. قیمت اینترنت و قبوض تلفن در امارات بالا است و برای کاهش این هزینه‌ها می‌توانید به سراغ استفاده از اینترنت‌‌های خانگی و خط تلفن ثابت بروید.

هزینه حمل و نقل در دبی

هزینه حمل و نقل در دبی

استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی در دبی بین ۵ تا ۳۵ درهم هزینه دارد؛ اما شما می‌توانید با خرید کارت حمل و نقل عمومی ۱ ماهه، به قیمت ۳۰۰ درهم در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید. تاکسی‌های امارات برای یک کورس ۱.۵ کیلو‌متری از شما ۳.۵ درهم دریافت خواهند کرد و اگر ماشین خود را داشته باشید برای یک لیتر بنزین حدود ۲.۵ درهم خرج خواهید کرد.
اگر می‌خواهید با بخش‌های دیگر زندگی در امارات آشنا شوید، این نوشته را از دست ندهید: مزایا و معایب زندگی در امارات

حمل و نقل در امارات هزینه
کرایه تاکسی (یک کورس) ۳/۵ درهم
کارت حمل و نقل عمومی (یک ماهه) ۳۰۰ درهم
یک لیتر بنزین ۲/۲ درهم
بلیط یک طرفه حمل و نقل عمومی ۱ درهم

هزینه بهداشت و درمان در امارات

هزینه خدمات درمانی در دبی یکی از هزینه‌های مهم برای زندگی در دبی است. امارات یکی از پیشرفته‌ترین مراکز درمانی و بیمارستان‌ها را در منطقه دارد؛ اما به علت وجود بیمه و پوشش‌های درمانی متفاوت این قیمت‌ها بسیار مناسب هستند. تمام افرادی که در امارات زندگی می‌کنند از جمله مهاجران باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرند. افراد محلی تحت پوشش بیمه دولتی و مهاجران باید بیمه خصوصی داشته باشند.

هزینه درمان برای افراد اماراتی رایگان است اما افراد مهاجر با داشتن کارت سلامت می‌توانند تا ۵۰ درصد تخفیف بگیرند. هزینه خرید این کارت برای افرادی که در این شهر اقامت دارند ۱۲۰ درهم است.

هزینه تحصیل در امارات

کشور امارات دارای بهترین موسسات و دانشگاه‌های بین‌المللی است؛ همچنین این کشور در جهت بالا بردن اعتبار تحصیلات دانشگاهی در سطح بین‌المللی در سال‌های اخیر تلاش‌های بسیاری کرده است. تحصیل در دبی هزینه بالایی برای افراد اماراتی ندارد اما برای مهاجرانی که باید در موسسات خصوصی این کشور به تحصیل بپردازند، هزینه بالایی دارد. این افراد می‌توانند به طور میانگین با پرداخت ۷۸۰ درهم یا بیشتر در دانشگاه‌ها یا کالج‌های مهم امارات به تحصیل بپردازند.

هزینه خرید پوشاک در دبی

امارات بهشت کسانی است که به خرید علاقه‌ دارند. بهشتی که در آن می‌توانید هر یک از برند‌های معروف لباس یا کفش را پیدا کنید و لباسی را کیفیت جهانی را به تن داشته باشید. در جدول زیر خلاصه‌ای از هزینه زندگی در دبی در بخش خرید پوشاک را می‌بینید:

نوع لباس قیمت تقریبی به درهم امارات
یک لباس مردانه تابستانی ۲۰۰
یک شلوار جین با کیفیت معمولی ۲۵۰ 
یک جفت کفش ورزشی با کیفیت بالا ۴۰۰
یک جفت کفش مجلسی زنانه ۴۰۰

هزینه پرداخت مالیات در دبی

همان‌طور که می‌دانید امارات متحده عربی یکی از کشورهای نفت‌خیز و بسیار ثروتمند خاورمیانه است. این امر باعث تنطیم قوانین مالیاتی دقیق و کارآمد در کشور شده است. در اکثر کشورهای پیشرفته گرفتن مالیات‌های سنگین بسیار مرسوم است اما در امارات نرخ مالیات بسیار مناسب است. برخی از نهادها مانند صندوق‌های بازنشستگی معاف از مالیت هستند. همچنین خوب است بدانید هزینه مالیات برای خرید ملک در دبی تقریبا صفر است!

متوسط هزینه زندگی در دبی

متوسط هزینه زندگی در دبی ۲۰۲۴

در سال ۲۰۲۴، هزینه زندگی در دبی بسته به سبک زندگی و مکان اقامت متفاوت است. این مبلغ شامل اجاره مسکن، حمل‌ونقل، خوراک و سایر هزینه‌های روزمره است. مناطق لوکس‌تر مانند داون‌تاون و پالم جمیرا هزینه‌های بیشتری نسبت به مناطقی مانند دیره یا بر دبی دارند. در کل، دبی با ارائه امکانات رفاهی مدرن و سبک زندگی پویا، همچنان یکی از گران‌ترین اما جذاب‌ترین شهرهای جهان برای زندگی است.

متوسط هزینه زندگی در امارات برای یک خانواده ۴ نفره بدون حساب اجاره خانه ۱۰ هزار درهم در ماه برآورد می‌شود؛ برای ۱ فرد مجرد بدون هزینه اجاره خانه در دبی ۳ هزار درهم در ماه برآورد شده است. این ارقام برای یک زندگی معمولی در نظر گرفته شده است. تبعا این هزینه‌ها بسته به سبک زندگی و شرایط زندگی فرد دارد و می‌تواند کمتر یا بیشتر از این مقدار شود.

گران‌ترین و ارزان‌ترین شهرهای امارات

در بین شهرهای امارات، شهر عجمان جزو ارزان‌ترین شهرهای این کشور است. دبی و ابوظبی به ترتیب در میان گران‌ترین شهرها برای زندگی در امارات قرار دارند. به طور تقریبی هزینه زندگی در دبی ۲ برابر هزینه زندگی در عجمان است.

جمع‌بندی

در این نوشته به سراغ بررسی هزینه زندگی در دبی در بخش‌های مختلفی مثل خرید ملک، پرداخت قبوض، تهیه خوراک، حمل و نقل و … پرداختیم. در مقایسه با دیگر کشورهای خاورمیانه شاید هزینه زندگی در امارات زیاد بنظر برسد اما باید به خاطر داشته باشیم امارات بخصوص شهر دبی، یکی از پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین کشورهای منطقه است. این کشور مقصد اصلی سرمایه‌گذاران و نیروی کار ماهر در سال‌های اخیر بوده است.

اگر همچنان سوالی درباره‌ی زندگی در دبی یا خرید ملک در این شهر دارید می‌توانید با کارشناسان ما از طریق واتساپ در ارتباط باشید و از مشاوره رایگان ما استفاده کنید. خلیج تایمز با بیش از ۱۰ سال سابقه در زمینه خرید و فروش ملک در دبی آماده راهنمایی شما در این زمینه است.

سوالات متداول:

هزینه تحصیل در امارات چه قدر است؟

برای تحصیل در مدارس ایرانی امارات باید بین ۳۰ تا ۳۵ هزار درهم بپردازید. هزینه‌های دانشگاه‌‌های اماراتی بسته به رشته‌ی تحصیلی و نوع دانشگاه متفاوت است.

میزان حقوق دریافتی برای پرداخت هزینه‌های زندگی در دبی چه قدر است؟

برای اینکه بتوانید در پرداخت هزینه‌های زندگی در دبی امارات با موفق باشید، باید حداقل ۱۰ تا ۱۵ هزار درهم در ماه دریافتی داشته باشید.

نوشته های مشابه

‫۶ دیدگاه ها

    1. سلام هزینه اجاره آپارتمان در دبی با توجه به متراژ، امکانات و منطقه متفاوت می‌باشد. همکاران ما برای راهنمایی بیشتر به شما پیام می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا