مقالات شرایط زندگی در امارات

شغل های پردرآمد در دبی در سال ۲۰۲۴ کدامند؟

۵/۵ - (۷ امتیاز)

امارات متحده عربی یکی از کشورهای پیشرو در خلیج‌ فارس است که به لطف منابع طبیعی غنی و موقعیت جغرافیایی استراتژیک، به‌عنوان یکی از پر درآمدترین و پیشرفته‌ترین اقتصادهای منطقه شناخته می‌شود. صنعت‌های مختلفی در این کشور وجود دارند که به افراد فرصت‌های شغلی بسیاری را ارائه می‌دهند. اشتغال در امارات، یکی از روش های رسیدن به اقامت دبی به شمار می‌رود. به همین دلیل، در ادامه به معرفی برخی از پر درآمدترین شغل های امارات به همراه میزان درآمد این مشاغل و لیست مشاغل پر درآمد برای ایرانیان در دبی می‌پردازیم. با ما همراه باشید!

جدول مشاغل پر درآمد در امارات و درآمد ماهیانه

امارات متحده عربی، یکی از کشورهایی است که به‌عنوان یک مرکز مالی و تجاری برجسته در خاورمیانه شناخته می‌شود. فهرست مشاغل پردرآمد امارات عبارت‌اند از:

مشاغل پر درآمد در امارات میانگین درآمد ماهیانه (درهم)
مدیران ارشد اجرایی ۱۰۰,۰۰۰
کارشناس بازاریابی ۹۵,۰۰۰
وکیل ۷۷,۰۰۰
حسابداری و امور مالی ۷۵,۰۰۰
پزشک ۷۳,۰۰۰
مهندس برق، مکانیک ۶۲,۰۰۰
استاد دانشگاه ۶۱,۰۰۰
مدیر فناوری اطلاعات ۵۲,۰۰۰
مدیر رستوران ۵۰,۰۰۰
مأمور آمار ۵۵,۰۰۰
مدیر ارشد منابع انسانی ۳۵,۰۰۰
مهندس هوش مصنوعی ۳۲,۰۰۰
مدیر ارشد IT ۶۰,۰۰۰

معرفی شغل های پر درآمد دبی

دبی یکی از شهرهای کشور امارات است که به دلیل پیشرفت‌های چشم‌گیری که در سال‌های اخیر داشته است در بین مهاجران بسیار محبوب شده. شهر دبی جاذبه‌های بسیاری دارد که باعث شده تا افراد خارجی برای زندگی در دبی یا سرمایه‌گذاری به این شهر بیایند؛ به همین علت فرصت‌های شغلی زیادی برای افراد ایجاد شده است. در ادامه قصد داریم مشاغل پردرآمد کشور امارات را به شما معرفی کنیم.

شغل های پر درآمد دبی

مدیر ارشد بازاریابی (CMO)

یک مدیر ارشد بازاریابی در امارات، مسئول رهبری و مدیریت استراتژی‌های بازاریابی و تبلیغات یک سازمان است. او برنامه‌ها و استراتژی‌های بازاریابی را تدوین می‌کند، تحقیقات بازار انجام می‌دهد و تیم بازاریابی را هدایت می‌کند. در بازار کار امارات، نیاز به مدیران ارشد بازاریابی با تجربه و دانش عمیق در زمینه بازاریابی دیجیتال و استراتژی‌های تبلیغاتی برای رقابت در صنایع مختلف وجود دارد.

با توجه به رشد سریع تکنولوژی و حضور فعال در رسانه‌های اجتماعی، مدیران ارشد بازاریابی باید با روند‌های (trend) نوین بازاریابی آشنا باشند و بتوانند با تغییرات جدید سازگار شوند.

قاضی

قضاوت، یکی از پر درآمدترین شغل های امارات است و اشتغال در این حوزه، نیازمند آگاهی کامل از قوانین و مقررات حقوقی امارات خواهد بود. در این، سیستم حقوقی مبتنی بر قوانین شرعی اسلامی و قوانین مدنی وجود دارد. قضات مسئولیت قضاوت در دعاوی مدنی، کیفری و تجاری را بر عهده دارند. آنها باید قوانین را به طور صحیح اجرا کنند. برای تبدیل‌شدن به یک قاضی در امارات، باید دارای تحصیلات حقوقی مورد تایید و تجربه کافی در حوزه قضاوت داشته باشید.

استاد کالج

امارات متحده عربی دارای رشد بسیار سریع در بخش آموزش عالی است و نیاز به استادان کالج در رشته‌های مختلف وجود دارد. اساتید کالج مسئول تدریس درس‌ها، راهنمایی دانشجویان، ارزیابی عملکرد آنها و انجام تحقیقات در زمینه تخصصی خود هستند. برای این شغل، تحصیلات عالی در رشته مرتبط، تجربه تدریس و تخصص در زمینه مورد نظر، ضروری است.

آمارگیر (فعال حوزه بیمه)

بازار بیمه در امارات، رونق دارد و آمارگیران حوزه بیمه و مشاوران فنی در این زمینه، موردنیاز هستند. آمارگیران مسئول جمع‌آوری و تحلیل داده‌های آماری در حوزه بیمه خواهند بود. آنها بررسی‌های آماری را انجام می‌دهند، داده‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کنند و گزارش‌های آماری را ارائه می دهند. برای این شغل، دانش عمیق در زمینه بیمه و تجربه کاری در حوزه آمار و تحلیل داده‌ها ضروری است.

وکیل

با توجه به رشد اقتصادی قوی و توسعه صنعتی در امارات، تقاضا برای خدمات حقوقی افزایش‌یافته و در نتیجه فرصت‌های شغلی برای وکلا نیز افزایش خواهد یافت. در ضمن، برخی از شرکت‌های حقوقی بین‌المللی نیز در امارات دفتر تأسیس کرده‌اند و این موضوع، وکالت را به یکی از پر درآمدترین شغل های امارات تبدیل کرده است.

پزشکی و پرستاری

پزشکی و پرستاری نیز جزو مشاغل پردرآمد در دبی محسوب می‌شوند. با افزایش تعداد مهاجران به این کشور و ساخت بیمارستان‌های جدید، امارات به دنبال نیروی کار ماهر در زمینه پزشکی و پرستاری برای پیشرفت کارد درمان خود است. این کشور یکی از پیشرفته‌ترین کشورها در زمینه درمانی است که یکی از بزرگترین مزایای زندگی در دبی محسوب می‌شود.

عکاسی و فیلم برداری

در سال‌های اخیر شرکت‌های زیادی در امارات شروع به فعالیت کرده‌اند که برای بهتر شدن کار خود نیازمند عکاسان، فیلم‌برداران و گرافیست‌های متخصص هستند. وجود این افراد برای توسعه و تبلیغ کار خود الزامی است تا فعالیت‌های این شرکت‌ها را معرفی کنند.

متخصص پوست

متخصص پوست یکی دیگر از شغل‌های با درآمد بالا در امارات است. این شغل بسیار مناسب خانم‌هایی است که در حوزه مراقبت‌هایی پوستی فعالیت دارند و قصد مهاجرت به دبی را دارند. از جمله وظایف یک متخصص پوست، برطرف کردن مشکلات پوستی، جوانسازی و پاکسازی پوست است.

مهندسی

مشاغل مهندسی هر ساله در لیست مشاغل مورد نیاز امارات قرار دارند که درآمد های خوبی هم دریافت می‌کنند. برخی از رشته‌های مهندسی که از جمله مشاغل پردرآمد امارات بحساب می‌آیند شامل: مهندس مکانیک، مهندس نفت، مهندس برق و مهندس نرم افزار است. این رشته‌ها معمولا بالاترین دستمزدهای حوزه مهندسی را دریافت می‌کنند.

پر درآمدترین مشاغل در امارات

حسابدار

حسابداری و امور مالی از شغل های پر درآمد در دبی محسوب می‌شوند. این شغل با فشار کاری زیادی همراه است که می‌تواند یکی از دلایل دستمزد بالای حسابداران باشد. این کار نیازمند برنامه ریزی دقیق، دانش مالی دقیق و تصمیماتی است که بر آینده شرکت تاثیر می‌گذارد.

لیست مشاغل پر درآمد در دبی برای ایرانیان

عدم دریافت مالیات و دستمزدهای بالا باعث شده تا قشر زیادی از مردم بخصوص ایرانیان به فکر مهاجرت به کشور امارات بیوفتند. بیان دقیق دستمزد و حقوق یک فرد به پول ایران مشکل است. به همین علت ما سعی کردیم در ادامه میانگینی از حداقل و حداکثر حقوق یک ایرانی در دبی برای شما بیاوریم.

شغل با درآمد بالا برای ایرانیان بیشترین دستمزد دریافتی(درهم) کمترین دستمزد دریافتی(درهم)
حسابدار ۱۲۳,۰۰۰ ۶,۰۰۰
مهندس عمران ۱۹,۰۰۰۰ ۱۰,۰۰۰
مدیر امور مالی ۳۷۹,۰۰۰ ۲۵,۰۰۰
مهندس مکانیک ۲۴۶,۰۰۰ ۱۳,۰۰۰
مدیر توسعه کسب و کار ۳۷۴,۰۰۰ ۲۵,۰۰۰

نحوه کاریابی برای پر درآمدترین شغل های دبی

شاید برای شما هم سوال شده باشد که چگونه در دبی کار پیدا کنیم؟ برای اشتغال در پر درآمدترین شغل های امارات، چندین گام اساسی وجود دارد که می‌توانید به‌منظور دستیابی به فرصت‌های شغلی مطلوب در این کشور پیشرفته و مدرن، دنبال کنید:

  1. تحقیق و آشنایی با بازار کار امارات: ابتدا باید با بازار کار امارات و مشاغل پردرآمد آن آشنا شوید و سپس برای دریافت ویزای کار امارات اقدام کنید.
  2. استفاده از وب‌سایت‌های کاریابی: وب‌سایت‌هایی مانند Bayt، Naukrigulf، GulfTalent و Linkedin می‌توانند منابع خوبی برای یافتن فرصت‌های شغلی در امارات باشند.
  3. شبکه‌سازی: ارتباط با دوستان، آشنایان و همکاران قبلی که در امارات کار می‌کنند و شرکت در رویدادهای شغلی و کارگاه‌های آموزشی می‌تواند به شما در یافتن کار کمک کند.

نحوه کاریابی برای پر درآمدترین شغل های دبی

جمع‌بندی

با وجود جمعیت کم امارات متحده عربی، این منطقه یکی از پر درآمدترین کشورهای جهان است. برخی از پر درآمدترین شغل های امارات شامل مدیران سطح بالا، مهندسان نفت و گاز، کارمندان بانکی، مشاوران مالی، حقوق‌دانان، پزشکان و جراحان ماهر می‌شود. در این مقاله به طور مختصر درباره‌ی مشاغل پر درآمد امارات به همراه میانگین حقوق دریافتی این مشاغل گفته شد. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره لیست مشاغل مورد نیاز در دبی می‌توانید از راهنمایی‌های تیم خلیج تایمز کمک بگیرید.

سوالات متداول

پر درآمدترین شغل های امارات شامل چه مواردی می‌شوند؟

بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده، برخی از پردرآمدترین مشاغل در امارات شامل مدیران ارشد اجرایی، مهندسان نفت، پزشکان و جراحان، و متخصصان ارتودنسی هستند. این مشاغل به دلیل تخصصی بودن و نیاز به مهارت‌های خاص، درآمد بالایی دارند.

چگونه می‌توان در امارات شغل پردرآمد پیدا کرد؟

برای پیداکردن مشاغل پردرآمد در امارات، توصیه می‌شود که افراد در زمینه‌های مورد تقاضا مانند مدیریت مالی و فناوری اطلاعات تخصص کسب کنند. همچنین، شبکه‌سازی حرفه‌ای و داشتن ارتباطات قوی می‌تواند در یافتن بهترین شغل برای مهاجرت به دبی موثر باشد.

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا