مقالات مهاجرت به امارات

دریافت اقامت امارات از طریق ازدواج

۴.۴/۵ - (۹ امتیاز)

امارات متحده عربی، یکی از کشورهای پرطرف‌دار در جهان برای سفر و اقامت دائم است. اگر به دنبال دریافت اقامت دائم در امارات هستید، ازدواج با یک شهروند اماراتی و مهاجرت از طریق ازدواج در امارات می‌تواند یکی از بهترین راه های رسیدن به اقامت دبی باشد. همانطور که دولت این کشور قانون طلاق در امارات را وضع کرده، شرایطی برای مهاجرت به این کشور از طریق ازدواج درنظر گرفته شده است. در این مقاله سعی داریم درباره دریافت اقامت امارات از طریق ازدواج و شرایط آن به طور کامل توضیح دهیم.

شرایط ازدواج برای اخذ اقامت امارات

یکی از روش‌های رسیدن به اقامت دبی، ازدواج با فردی است که شهروند این کشور محسوب می‌شود. برای ازدواج در دبی لازم است که فرد متقاضی دارای شرایطی باشد که در این قسمت به آن‌ها می‌پردازیم. ازدواج با یک خانم که شهروند امارات محسوب می‌شود باعث نمی‌شود که به آقایان اقامت دائم داده شود. در این شرایط، فرد بعد از ازدواج با یک خانم اماراتی می‌تواند اقامت ۳ ساله این کشور را از آن خود کند. به دلیل زیاد بودن ازدواج موقت در دبی، اقامت دائم در صورتی امکان پذیر است که چندین سال از ازدواج زوجین گذشته باشد.

چنانچه فردی قصد ازدواج با یک مرد اماراتی را داشته باشد می‌تواند بعد از دریافت اقامت ۳ ساله این کشور نسبت به اخذ اقامت دائم اقدام کرده و همچنین حقوق ۳ هزار درهمی را نیز دریافت نماید.

یکی دیگر از شرایط مهاجرت به امارات از طریق ازدواج، اثبات تمکن مالی است. در این شرایط، باید اثبات نمایید که می‌توانید از عهده پرداخت مخارج همسرتان در این کشور به خوبی برآیید.

شرایط ازدواج برای اخذ اقامت امارات

دریافت اقامت امارات از راه ازدواج اسلامی

ازدواج اسلامی یکی از روش‌های ازدواج در دبی محسوب می‌شود. بر این اساس، داماد می‌بایست از دین اسلام پیروی کند. این نوع از ازدواج در سفارت ایران در دبی صورت می‌پذیرد. براساس قانون ازدواج اسلامی، رضایت و حضور پدر عروس در دادگاه ضروری است. چنانچه ثابت شود که پدر عروس در قید حیات نیست، یکی از آشنایان می‌بایست رضایت دهد. در صورتی که عروس ازدواج قبلی داشته باشد و یا همسر سابقش فوت کرده باشد، برای ازدواج مجدد باید مدارکی که توسط دادگاه تعیین می‌شود را ارائه نماید.

دریافت اقامت امارات از راه ازدواج مسیحی

ازدواج مسیحی راه دیگری برای اقامت امارات از طریق ازدواج است. این روش در اصل مخصوص افرادی است که از دین مسیحیت پیروی می‌کنند. این ازدواج در کلیسا برگزار شده و از شروط بسیاری مهمی که برای ازدواج مسیحی در امارات در نظر گرفته شده این است که عروس می‌بایست ۱۸ سال خود را تمام کرده باشد و سن مرد نیز ۱۸ تا ۲۱ سال در نظر گرفته شده است.

نحوه اخذ ویزای ازدواج امارات

برای دریافت ویزای امارات، دولت این کشور مراحل خاصی را مشخص کرده که متقاضی می‌بایست آن‌ها را طی کند. یکی از شرایط لازم برای اخذ ویزای ازدواج این است که یکی از زوجین می‌بایست شهروند امارات باشند. ثبت درخواست از سوی همسری که شهروند امارات است در داخل این کشور انجام می‌شود.

البته برای متقاضیان زیر ۲۵ سال شرایط متفاوت است و لازم است که برای ثبت ازدواج چندین تائیدیه مختلف از سازمان‌های مختلف دریافت شود. با وارد شدن فرد به امارات برای درخواست دریافت ویزای ازدواج، تنها ۶۰ روز زمان داده می‌شود. در صورتی که بعد از گذشت این ۶۰ روز نسبت به ثبت درخواست اقدام شود، مبلغی حدود ۲۵ درهم به عنوان جریمه باید پرداخت شود.

مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت امارات از طریق ازدواج

  • پاسپورت و یک کپی از آن
  • پاسپورت همسر و یک کپی از آن
  • کارت eGate و یک کپی از آن
  • سند یا رونوشت ازدواج معتبر
  • مدارک و تأییدات پزشکی همسر که می‌بایست توسط پزشک در کشور امارات مهر و امضا شده باشد
  • واریز صد درهم جهت ثبت درخواست اولیه
  • ارائه گواهی اشتغال به کار و یا قرارداد کاری که تمکن مالی برای پرداخت مخارج همسر را نشان دهد..
  • ارائه فیش حقوقی که نشان دهنده دریافت حداقل ۴۰۰۰ درهم در ماه باشد
  • چندین قطعه عکس پاسپورتی

حمایت مرد از همسر خود برای مهاجرت به امارات

حداقل حقوق لازم برای مهاجران مرد جهت حمایت مالی از همسر باید حداقل ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ درهم در ماه باشد و شخص دارای محل اقامت نیز باشد. در صورت نداشتن محل اقامت، فرد باید نسبت به خرید خانه در دبی اقدام کند. همه اعضای خانواده تحت حمایت بالای ۱۸ سال باید قبل از مهاجرت تحت معاینه تناسب اندام پزشکی در یکی از مراکز پزشکی رسمی امارات متحده عربی قرار بگیرند. همه شرایط در معرض بازبینی و بازنگری دوره‌ای هستند. اگر درباره دریافت اقامت امارات از طریق ازدواج سؤالی دارید باید با اداره کل اقامت و امور خارجی (GDRFA) یا اداره فدرال هویت و شهروندی تماس بگیرید.

با فرض اینکه شرایط اداره کل اقامت و امور اتباع خارجی را داشته باشید، اخذ ویزای دبی برای همسر و فرزندانتان ساده است.
شما باید گواهی ازدواج رسمی را که به زبان عربی نوشته شده است ارائه دهید. اگر ندارید، می‌توانید آن را به عربی ترجمه کنید و در هر مرکز تایپ معتبری تأیید کنید. اگر شما یک مسلمان مقیم خارج از امارات هستید و دارای دو همسر هستید، در صورتی که تمامی شرایط مندرج در GDRFA را برآورده کنید، می‌توانید هر دو را حمایت مالی کنید.

حمایت مرد از همسر خود برای مهاجرت به امارات

مراحل اخذ ویزای اقامت همسر برای ازدواج در دبی

  1. برای همسر خود درخواست مجوز ورود به امارات دهید. پس از ورود ایشان به امارات ۳۰ روز فرصت دارید تا برای ویزای اقامت اقدام کنید.
  2. برای اخذ اقامت امارات از طریق ازدواج، لازم است همسر شما آزمایش‌های آمادگی جسمانی پزشکی را در یک مرکز بهداشتی مورد تأیید دولت برای دریافت گواهی تأیید پزشکی انجام دهد.
  3. باید برای تایپ با گواهی ترخیص پزشکی، پرداخت هزینه‌های مورد نیاز و دریافت فرم درخواست ویزای اقامت تایپ شده به مرکز مجاز مراجعه کنید.
  4. باید درخواست ویزای اقامت تایپ شده به همراه مجوز ورود، گواهی پزشکی و سایر مدارک مورد نیاز در GDRFA برای تأیید آن را ارائه دهید.
  5. آخرین مرحله این است که برای شناسه امارات از طریق وب سایت اداره فدرال هویت، شهروندی، گمرک و امنیت بنادر، مراکز تایپ AMER یا ادارات مهاجرت مربوطه درخواست دهید.

هم‌چنین خوب است بدانید اخذ اقامت دبی از طریق تولد فرزند هم ممکن است.

هزینه‌های حمایت از خانواده برای مهاجرت به امارات

برای ازدواج در دبی و دریافت ویزا باید هزینه‌هایی پرداخت کنید که برخی از مهم‌ترین آنها در ادامه آورده شده است:

  • باز کردن فایل اسپانسر: ۳۸۰ درهم
  • مجوز ورود: ۴۵۰ درهم
  • تغییر وضعیت ویزا: ۶۶۱ درهم
  • آزمایشات پزشکی: تقریباً ۳۱۰ درهم
  • شناسه امارات: ۲۵۵ درهم (۱ سال) و ۳۶۶ درهم (۲ سال)
  • بیمه درمانی: از ۴۵۰ درهم در ماه شروع می شود.

تمدید ویزای همسر پس از دریافت اقامت امارات از طریق ازدواج

مدت اعتبار ویزا بسته به اسپانسر و فرد مورد حمایت متفاوت است. مدت زمان اعتبار ممکن است از یک تا سه سال متغیر باشد. زمانی که ویزای وابستگان منقضی می‌شود یا لغو می‌شود، شما ۳۰ روز فرصت دارید تا برای اجازه اقامت جدید اقدام کنید. اگر اسپانسر نتواند ویزای خود را به موقع تمدید یا لغو کند، افراد تحت تکفل او ممکن است ساکنان غیرقانونی در نظر گرفته شوند و مشمول جریمه شوند.

تمدید ویزای همسر پس از دریافت اقامت امارات از طریق ازدواج

سخن پایانی

دیدیم که دریافت اقامت امارات از طریق ازدواج مزایایی از جمله سهولت و سرعت در اخذ اقامت امارات و دسترسی به فرصت‌های شغلی و تجاری در این کشور دارد. اما با این حال، این روش دارای معایبی هم هست. یکی از مهم‌ترین معایب این روش، قرارداد ازدواجی است که باید با شهروند اماراتی بسته شود. این قرارداد ممکن است شامل شرایطی باشد که برای شما غیر قابل قبول باشد، مانند تقسیم اموال یا تعهدات مالی. با این وجود، اگر به دنبال راهی سریع و آسان برای اخذ اقامت امارات هستید، ازدواج با یک شهروند اماراتی می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد. در نهایت، مهم است که پیش از هر تصمیمی، به دقت و با توجه به تمام جنبه‌های مختلف موضوع، تصمیم صحیح را بگیرید. اگر در این زمینه به کمک بیشتری نیاز داشتید، سایت خلیج تایمز با مقالات بسیاری که درباره مهاجرت به امارات دارد می‌تواند راهنمای بسیار مناسبی برای شما باشد.

سوالات متداول:

دریافت ویزای همسر امارات چقدر طول می‌کشد؟

اگر تمام مدارک را ارسال کنید و شرایط اداره مهاجرت را برآورده کنید، بین ۱۰ تا ۱۵ روز کاری طول می‌کشد. با این حال، دریافت تاییدیه از اداره مهاجرت امارت مربوطه ممکن است زمان بیشتری را صرف کند.

آیا می‌توانم بدون ویزای اقامت در امارات ازدواج کنم؟

در دبی، حداقل یکی از طرفین قرارداد ازدواج (شوهر، زن یا قیم زن) باید ویزای اقامت در امارات را داشته باشد. در سایر امارت‌ها، عروس و داماد هر دو باید ساکن امارات باشند.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا