مقالات مهاجرت به امارات

بررسی صفر تا ۱۰۰ مهاجرت به دبی از طریق ثبت شرکت

۵/۵ - (۹ امتیاز)

امارات متحده عربی، به عنوان نگینی درخشان در خاورمیانه، با ثبات اقتصادی بی‌نظیر است که با زیرساخت‌های پیشرفته و چشم‌انداز پویا، به بهشت سرمایه‌گذاران و کارآفرینان از سراسر جهان تبدیل‌شده است. در سال‌های اخیر آمار ثبت شرکت در دبی و امارات گسترش چشمگیری داشته است و یکی از راه‌های مهاجرت به دبی از طریق ثبت شرکت است؛ دلیل این گسترش نیز پیشرفت‌های اقتصادی امارات است که شرایط بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری با روش‌های مختلف را در این کشور ایجاد کرده است. ثبت شرکت در امارات و دبی مزایای متعددی را برای سرمایه‌گذاران به ارمغان می‌آورد. دسترسی به بازارهای پرسود منطقه، معافیت‌های مالیاتی، امکان اخذ اقامت برای خود و خانواده و برخورداری از سیستم بانکی قوی و امن، تنها بخشی از این مزایا هستند. در این مقاله از خلیج تایمز، به بررسی یکی از راه های مهاجرت به دبی از طریق ثبت شرکت و شرایط و هزینه ثبت شرکت در دبی می‌پردازیم.

مهاجرت به دبی از طریق ثبت شرکت چگونه است؟

برای مدت زیادی، مهاجرت به دبی از طریق ثبت شرکت، نیازمند وجود یک کفیل بومی بود و مالکیت شرکت تقریباً به‌صورت ۵۰-۵۰ بین مؤسس شرکت و کفیل تقسیم می‌شد؛ اما در جدیدترین بازنگری قوانین مهاجرت و ثبت شرکت در دبی بدون کفیل ممکن است و در بسیاری از موارد می‌توانید مالکیت صددرصد شرکت خود را در دست داشته باشید و احتیاجی به کفیل بومی نخواهید داشت. هر چند هنوز در مورد شرکت‌هایی که در زمینه انرژی، امنیت و دفاع، فعالیت‌های نظامی و مواردی از این‌ قبیل فعالیت می‌کنند، مالکیت صددرصد برای افراد غیربومی قابل دریافت نیست.

مزایای مهاجرت به دبی از طریق ثبت شرکت

از جمله مزایای ثبت شرکت در دبی می‌‌توان به این مورد اشاره کرد که تقریباً محدودیت سنی ندارد و بسیاری از افراد می‌توانند از این روش برای مهاجرت به دبی اقدام کنند. همچنین از طریق ثبت شرکت در دبی می‌توانید اقامت موقت دبی را برای خود و خانواده‌تان دریافت کنید. در این صورت خانواده شما می‌توانند از امکانات زندگی در دبی برخوردار شده و به تحصیل و کار بپردازند. این اقامت در صورت پرداخت به‌موقع مالیات و عدم سوء پیشینه قابل‌ تمدید خواهد بود.

مزیت دیگر این است که مالیاتی بر درآمد شما اعمال نمی‌شود و مالیات بر ارزش‌ افزوده نیز زیر ۱۰ درصد است؛ بنابراین هزینه ثبت شرکت در دبی با سود و درآمد مناسب توجیه می‌شود. امکان ارائه پیشنهاد کاری به کارمندان و کارگران ایرانی نیز وجود دارد و آن‌ها هم می‌توانند از اقامت دبی به همراه خانواده بهره‌مند شوند.

مزایای مهاجرت به دبی از طریق ثبت شرکت

چگونه در دبی شرکت ثبت کنیم؟

برای مهاجرت به دبی از طریق ثبت شرکت لازم است در ابتدا بدانید که قصد تأسیس چه نوع شرکتی را دارید. انواع متنوعی از شرکت‌ها برای شروع سرمایه‌گذاری وجود دارند که ازجمله آن‌ها می‌توان به شرکت مشارکت عمومی، شرکت مشارکت محدود، شرکت سهامی عام، شرکت سهامی خاص، شرکت غیر سهامی، شعبه شرکت‌های محلی یا خارجی، شرکت با مسئولیت محدود و مواردی ازاین‌قبیل اشاره کرد. ازاین‌بین شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی و غیرسهامی بهترین گزینه‌ها برای ایرانیان هستند.

انواع مجوز برای ثبت شرکت در دبی

بر اساس نوع فعالیت شرکت مد نظر شما، سه نوع مجوز صنعتی، مجوز تجاری و مجوز حرفه‌‌ای به متقاضیان ثبت شرکت در دبی ارائه می‌شود که در ادامه به معرفی هر یک از آن‌ها می‌پردازیم:

مجوز صنعتی:

مجوز تجاری مربوط به شرکت‌هایی است که در زمینه تولید فعالیت می‌کنند. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به شرکت‌های داروسازی، ساخت مصالح ساختمانی، شیشه‌سازی و مواردی ازاین‌قبیل اشاره کرد. باتوجه‌به اینکه برای ثبت شرکت‌های صنعتی، به محلی برای تولید محصولات نیاز دارید، امکان دریافت مجوز شرکت مجازی در این حالت وجود ندارد. همچنین در تاسیس شرکت‌های صنعتی درصد‌های مالکیت به‌صورت ۴۹ و ۵۱ درصد است؛ به این معنی که شما ۴۹ درصد و کفیل شما در امارات ۵۱ درصد از مالکیت شرکت را در اختیار دارید.

مجوز تجاری:

این مجوز مربوط به تجارت و خرید و فروش کالاهای مختلف است. با استفاده از مجوز تجاری امکان تجارت و واردات و صادرات کالاهای مختلف از جمله خودرو، پوشاک و حتی خریدوفروش املاک را در اختیار خواهید داشت. درصد مالکیت در این روش نیز مشابه مجوز صنعتی ۵۱-۴۹ است؛ اما امکان در اختیار داشتن مالکیت ۱۰۰ درصد نیز وجود دارد. مجوز تجاری را می‌توانید هم برای شرکت‌های حقیقی و هم برای شرکت‌های مجازی دریافت کنید.

مجوز حرفه‌ای:

این نوع مجوز مربوط به شرکت‌های خدماتی و کارهایی است که به تحصیلات آکادمیک و مهارت‌های حرفه‌ای نیاز دارند. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به شرکت‌های آموزشی، خدمات پزشکی، مشاوره مالی و حقوقی، سالن‌های زیبایی و مواردی ازاین‌قبیل اشاره کرد.

در این حالت نیز امکان تاسیس شرکت مجازی وجود دارد؛ اما تفاوت این روش با دو روش قبل در این است که برای اخذ این مجوز علاوه بر ارائه مدارک مشترک اصلی، به مدرک مربوط به حرفه مورد نظر نیز نیاز خواهید داشت. امکان دریافت مالکیت تمام شرکت در این روش نیز وجود دارد.

شرایط ثبت شرکت در دبی

ثبت شرکت در دبی، قطب اقتصادی خاورمیانه، به دلیل امکانات و فرصت‌های فراوان تجاری که ارائه می‌دهد، گزینه‌ای مطلوب برای سرمایه‌گذاران و کارآفرینان جهان است. شرایط و هزینه ثبت شرکت در دبی شامل تهیه طرح تجاری کامل، انتخاب نوع شرکت مانند شرکت با مسئولیت محدود یا شعبه شرکت خارجی، تعیین مدیران و سهامداران و اخذ تأییدیه‌های لازم از ادارات دولتی مانند اداره توسعه اقتصادی دبی است.

همچنین، افتتاح حساب بانکی شرکتی و سپرده‌گذاری سرمایه نشان‌دهنده تعهد مالی و گرفتن اجازه کسب و کار برای فعالیت‌های مشخص تجاری مهم‌ترین مراحل ثبت شرکت در دبی از اهمیت بالایی برخوردارند.

همه افراد با سن بالای ۱۸ سال پس از طی مراحل و ارائه مدارک موردنیاز، می‌توانند برای ثبت شرکت در دبی اقدام کنند. هزینه ثبت شرکت در دبی نیز به موارد مختلفی بستگی دارد. برای ثبت شرکت در دبی معمولاً به هزینه‌ای حدود ۳۵ هزار درهم برای شرکت‌های کوچک تا ۵۰ هزار درهم برای شرکت‌های بزرگ‌تر نیاز خواهید داشت. پس از فراهم کردن تمامی شرایط ثبت شرکت در امارات و دبی، می‌توانید به این کشور مهاجرت و کسب‌وکار خود را آغاز کنید.

شرایط ثبت شرکت در دبی

مراحل ثبت شرکت در دبی

مراحل ثبت شرکت در دبی چندان دشوار نبوده و افراد با کمی دقت و حوصله‌ می‌توانند شرکت خود را ثبت کنند. در ادامه مراحل ثبت شرکت در امارات را به ترتیب بررسی خواهیم کرد.

انتخاب نام شرکت

زمانی که اقدام به ثبت شرکت در دبی می‌کنید، در اولین مرحله باید نام شرکت و طیف فعالیت خود را تعیین کنید.‌ متقاضی باید مستندات خود را به وزارت توسعه اقتصادی امارات ارسال کند. پس از ارسال مدارک باید منتظر پاسخگویی باشید که اغلب از طریق ایمیل پاسخ داده می‌شود.‌ افرادی که اقدام به ثبت شرکت تولیدی می‌کنند، باید یک کفیل یا شریک برای خود از مردم بومی امارات داشته باشند. ثبت شرکت در دبی بدون کفیل فقط برای شرکت‌های خدماتی میسر است.

ارسال اسناد مالک و‌ شرکا

متقاضیانی که اقدام به ثبت شرکت تولیدی می‌کنند باید مدارک خود و یک شریک را به وزارت توسعه اقتصادی امارات ارسال نمایند.

درخواست اجازه اقامت

پس از آنکه نام و محدوده فعالیت شرکت متقاضی مشخص شد به فرد مجوز تجارت داده می‌شود پس از این مرحله باید برای اقامت ۲ ساله و دریافت ویزا اقدام نمایید. پس از این مرحله به سفارت امارات متحده عربی رفته و با دادن مدارک پذیرش و ثبت شرکت در دبی، درخواست ویزای خود را ارائه می‌دهید.‌

دریافت شناسه هویت

تمام متقاضیانی که به صورت قانونی وارد کشور امارات متحده عربی می‌شوند، باید یک شماره هویتی مثل شماره ملی داشته باشند.‌ تمامی مهاجران با این کد شناخته می‌شوند.

افتتاح حساب بانکی

آخرین مرحله ضروری برای ثبت شرکت در دبی، افتتاح حساب بانکی است. کلیه مالکان و شرک باید حساب‌های بانکی شرکتی را در داخل امارات افتتاح کنند تا در تجارت بتوانند از آن استفاده کنند.

هزینه ثبت شرکت در دبی

هزینه ثبت شرکت در دبی

هزینه ثبت شرکت در دبی وابسته به نوع شغل و درآمد افراد است. سیستم اداری امارت بسیار شفاف بوده و هیچ هزینه پنهانی برای ثبت شرکت در دبی وجود ندارد. هزینه‌های ثبت شرکت در دبی شامل موارد زیر است:

  • هزینه اسناد و مدارک که برای هر شرکت متفاوت است.
  • صدور مجوز لازم برای کسب‌وکار
  • هزینه صدور ویزا
  • هزینه بلیط هواپیما
  • هزینه رزو هتل

هزینه ثبت شرکت در دبی بین ۱۷ تا ۲۵ هزار درهم برای یک شرکت غیر تولیدی با دفتر مجازی و مجوز تجاری به مدت یک سال است. دفتر مجازی یعنی نیازی به اجاره مکان نیست. اگر مهاجری بخواهد یک شرکت با مسئولیت محدود تاسیس کند، نیاز به اجاره دفتر نیز دارد. سرمایه‌گذارانی که اقدام به ثبت شرکت می‌کنند، باید موقعیت جغرافیایی دفتر خود را مدنظر داشته باشند. انتخاب مکان مناسب برای دفتر تاثیر مستقیم به رونق شغل شما دارد.

هزینه راه‌اندازی یک کسب‌وکار تولیدی گسترده در دبی از ۱۹ تا ۴۵ هزار درهم است. این هزینه وابسته به نوع مجوز انتخابی و چارچوب شرکت است. هزینه‌های ویزا، اجاره دفتر، استخدام کارمند هم به هزینه‌ها افزوده می‌شود. هزینه اقامت دبی با ثبت شرکت در طی دو سال برای هر نفر حدود ۲۵۰۰۰ درهم و برای دو نفر حدود ۳۰۰۰۰ هزار درهم و بیشتر است. ثبت شرکت در دبی برای ایرانیان هم میسر شده و افرادی که توان سرمایه‌گذاری دارند، می‌توانند اقدام به ثبت شرکت کنند. ثبت شرکت دارای مزایا و معایبی متعددی است. یکی از معایب ثبت شرکت در دبی این است که با تمامی هزینه‌هایی که می‌کنید، امکان گرفتن اقامت دائم وجود ندارد‌. هر چند مهاجرت به دبی از طریق ثبت شرکت امکان پذیر است، اما با توجه به شرایط پیش روی ایرانیان خطرات زیادی دارد.

مدارک اخذ اقامت دبی از طریق ثبت شرکت

به منظور ثبت شرکت در امارات، باید یک سری مدارک خاص را به دولت این کشور ارائه دهید که شامل موارد زیر است:

  • یک قطعه عکس
  • اسکن پاسپورت و شناسنامه
  • اسکن کارت ملی
  • ویزای توریستی امارات

پروسه اخذ اقامت فوری با ثبت شرکت در دبی

اخذ اقامت فوری با ثبت شرکت در دبی، یکی از مسیرهای مؤثر و مستقیم مهاجرت به این کشور به شمار می‌رود و برای کارآفرینان و سرمایه‌گذارانی که به دنبال گسترش دامنه فعالیت‌های تجاری خود در محیطی باز و رو به رشد هستند، فرصت‌های بی‌نظیری را فراهم می‌آورد. با ثبت شرکت در دبی یکی از راه‌ های مهاجرت به دبی، متقاضیان می‌توانند به سرعت برای اقامت دائم خود و خانواده‌شان اقدام کنند، به شرط آنکه تمام مدارک و شرایط قانونی مورد نیاز را برآورده سازند.

این فرآیند شامل ارائه طرح کسب و کار منسجم، تأمین سرمایه مورد نیاز، اخذ مجوزهای لازم و اثبات توانایی مالی برای پشتیبانی از یک زندگی مستقل در امارات است. علاوه بر این، نوع شرکت و محل ثبت آن نیز می‌تواند در سرعت اخذ اقامت تأثیرگذار باشد؛ برای مثال، مراکز آزاد تجاری در دبی مزایای خود را دارند، از جمله فرآیندهای سریع‌تر و ساده‌تر برای صدور ویزا.

بنابراین، در نظر گرفتن همه جوانب و استفاده از مشاوره‌های حرفه‌ای می‌تواند به تسریع در روند مهاجرتی و در نتیجه بهره‌مندی سریع از اقامت در دبی موجب شود تا امکان استفاده از فرصت‌های تجاری و زندگی در یکی از پررونق‌ترین امارات این کشور را در اختیار متقاضیان قرار دهد.

پروسه اخذ اقامت فوری با ثبت شرکت در دبی

معایب ثبت شرکت در امارات

جدا از مزایای بسیاری که ثبت شرکت در کشور امارات متحده عربی برای شما می‌تواند داشته باشد، یک سری معایب نیز به همراه دارد که در ادامه مهم‌ترین معایب ثبت شرکت در این کشور را بررسی خواهیم کرد:

  • عدم دریافت اقامت دائم
  • نیاز به سرمایه اولیه زیاد
  • محدودیت در بعضی فعالیت‌ها
  • نیاز به کفیل بومی

کلام آخر

در این مقاله از خلیج تایمز به بررسی مهاجرت به دبی از طریق ثبت شرکت پرداختیم. ثبت شرکت مانند خرید ملک در دبی یکی از بهترین راه های مهاجرت به دبی با روش سرمایه‌گذاری است. متقاضیان می‌توانند پس از تعیین و انتخاب نوع فعالیت خود، جهت اخذ مجوز از سازمان توسعه اقتصادی دبی اقدام کرده و با ثبت‌نام شرکت و دریافت مجوز کسب‌وکار و اقامت، به فعالیت بپردازند. چنانچه سوال دیگری در مورد مهاجرت به دبی از طریق ثبت شرکت دارید، می‌توانید آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول:

اقامت دبی از طریق ثبت شرکت چند ساله است؟

بسته به نوع ملیت متفاوت است. مدت این اقامت برای ایرانیان معمولاً سه‌ساله و برای مهاجران اروپایی و آمریکایی معمولاً ۶ساله است.

هزینه ثبت شرکت در امارات و دبی چقدر است؟

هزینه ثبت شرکت به نوع شرکت، فعالیت شرکت و تعداد سهامداران بستگی دارد.

برای چه نوع شرکت‌هایی در امارات نیاز به کفیل داریم؟

برای شرکت‌های تولیدی و بزرگ باید یک نفر از امارات به عنوان کفیل یا شریک در کنار سرمایه‌گذار قرار گیرد.

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. سلام وقت بخیر
    آیا امکانش هست با ثبت شرکت در دبی پاسپورت امارات دریافت کرد؟ اگر مبلغ سرمایه گذاری زیاد باشه!؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا