مقالات شرایط زندگی در امارات

مزایا و معایب زندگی در شارجه چیست؟

۴/۵ - (۴ امتیاز)

تصمیم‌گیری برای نقل مکان به یک کشور و شهر جدید می‌تواند هم هیجان‌ انگیز و هم دلهره‌آور باشد. امارات متحده عربی این روزها به یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرتی تبدیل شده است که باعث می‌شود افراد زیادی بخواهند درباره مزایا و معایب زندگی در امارات بدانند. همچنین شارجه، یکی از هفت امارت در امارات متحده عربی، ترکیبی منحصر به فرد از فرهنگ سنتی عربی و زیرساخت‌های مدرن را ارائه می‌دهد. اگر به شارجه به عنوان یکی از گزینه‌های مهاجرت فکر می‌کنید، در این مقاله از خلیج تایمز برای شما مزایا و معایب زندگی در شارجه را بررسی می‌کنیم و جنبه‌های مختلفی را که افراد باید قبل از مهاجرت به این شهر در نظر بگیرند، روشن می‌کنیم. با ما همراه باشید.

مزایای مهاجرت به شارجه

شارجه به عنوان یکی از شهرهای امارات متحده عربی، میان مهاجرین بسیار محبوب است. دلیل این محبوبیت و شرایط زندگی در شارجه را در ادامه شرح داده‌ایم:

مزایای مهاجرت به شارجه

میراث فرهنگی

شارجه به دلیل تعهد خود به حفظ میراث فرهنگی خود مشهور است. این شهر دارای موزه‌ها، گالری‌های هنری، و مکان‌های میراثی است که تاریخ و سنت‌های منطقه را به نمایش می‌گذارند. ساکنان می‌توانند خود را در فرهنگ غنی اماراتی غوطه‌ور کنند، در جشنواره‌ها شرکت کنند، و معماری باستانی را کاوش کنند و آن را به تجربه‌ای غنی برای خانواده خود تبدیل کنند.

محیط دوستدار خانواده

شارجه به دلیل تأکید بر ارزش‌های خانوادگی و ایجاد محیطی امن و پرورش دهنده برای کودکان شناخته شده است. این شهر طیف گسترده‌ای از مؤسسات آموزشی از جمله مدارس معتبر بین‌المللی را ارائه می‌دهد که آموزش با کیفیت را برای خانواده‌های مهاجر تضمین می‌کند. علاوه بر این، وجود پارک‌ها، زمین‌های بازی و امکانات تفریحی به خوبی نگهداری شده، آن را به مکانی ایده آل برای اسکان خانواده‌ها تبدیل کرده است. این مورد بین مزایا و معایب زندگی در دبی با شارجه یکسان است.

مسکن‌های مقرون به صرفه

در میان مزایا و معایب زندگی در شارجه، شاید مهم‌ترین مورد این باشد که در مقایسه با همسایه آن دبی، قیمت خانه در شارجه نسبتاً مقرون به‌صرفه‌تر است. چه به دنبال یک آپارتمان و چه به دنبال ویلا باشید، طیف گسترده‌ای از گزینه‌های مسکن متناسب با بودجه‌ها و ترجیحات مختلف در دسترس است.

درآمد بالای کارکنان

میزان حقوق کارمندان و کارگران در دبی و شارجه بسیار به هم نزدیک است و تقریبا می‌شود گفت یکسان است. این دلیل یکی از مزایای بزرگ زندگی در شارجه برای افرادی است که از پس هزینه‌ های زندگی در دبی برنمی‌آیند.

بالا بودن کیفیت آموزش

شارجه را به عنوان پایتخت فرهنگی امارات متحده عربی می‌شناسند. در این شهر دانشگاه‌ها و کالج‌های آمریکایی وجود دارد که اگر قصد مهاجرت تحصیلی به این شهر را دارید با خیال راحت می‌توانید دانشگاه خود انتخاب کنید. کیفیت آموزش در دانشگاه‌های شارجه بسیار بالا بوده و در انتها می‌توانید مدرکی معتبر در سطح جهانی بگیرید.

موقعیت استراتژیک

موقعیت شارجه برای افرادی که به دنبال دسترسی آسان به دبی و سایر امارت‌ها هستند مفید است. این شهر از طریق یک شبکه حمل و نقل گسترده از جمله بزرگراه‌ها، اتوبوس‌های عمومی و متروی دبی به خوبی به اطراف متصل است. این اتصال به ساکنان این امکان را می‌دهد تا از مزایای سبک زندگی شلوغ دبی در حالی که در محیطی ساکت‌تر و آرام‌تر زندگی می‌کنند، لذت ببرند.
همچنین این موارد هم از مزایای دیگر زندگی در این شهر هستند:

  • امنیت بسیار بالا
  • اینترنت پر سرعت
  • وجود رطوبت کافی در هوا
  • هوای تمیز و باکیفیت
  • وجود آرامش کافی
  • کسب و کار بسیار آسان
  • وجود بیمارستان‌های خوب و مجهز
  • دارای جاده‌های کاملاً ایمن
  • توانایی انگلیسی صحبت کردن شهروندان
  • ایمنی بسیار بالا برای خانم‌ها
  • مصرف دخانیات بسیار کم

معایب مهاجرت به شارجه

زندگی در شارجه علاوه بر مزایی که برای شما دارد با معایبی نیز همراه است که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

تفریحات شبانه محدود

شارجه در مقایسه با امارت همسایه خود رویکرد محافظه‌کارانه‌تری نسبت به تفریحات شبانه و سرگرمی دارد. این شهر محدودیت‌های خاصی را برای مصرف الکل و فعالیت‌های سرگرمی اعمال می‌کند. در حالی که این موضوع ممکن است برای افرادی مناسب باشد که به دنبال یک سبک زندگی آرام‌تر هستند، کسانی که به دنبال یک صحنه زنده شبانه پر جنب و جوش هستند ممکن است گزینه‌های دیگر را به زندگی در شارجه ترجیح بدهند. اگر شهری مثل ابوظبی را به شارجه ترجیح می‌دهید، حتماً قبل از مهاجرت مزایا و معایب زندگی در ابوظبی را مطالعه کنید.

ترافیک درون شهری

مانند هر شهر در حال رشد، شارجه نیز در ساعات اوج ترافیک شلوغی قابل توجهی را تجربه می‌کند. هجوم ساکنان و گردشگران می‌تواند منجر به افزایش زمان رفت و آمد شود. با این حال، این شهر به طور فعال روی بهبود زیرساخت‌های خود برای کاهش این مشکل از جمله گسترش جاده‌ها و امکانات حمل و نقل عمومی کار می‌کند.

رفت و آمد به دبی

اگر علی‌رغم زندگی در شارجه نیازمند رفت و آمد زیاد به دبی هستید، ممکن است در میان مزایا و معایب زندگی در شارجه مهم‌ترین مورد برای شما ترافیک باشد. در حالی که نزدیکی شارجه به دبی برای بسیاری سودمند است، این نزدیکی به این معنی است که برخی از افراد ممکن است برای رفت و آمد به دبی روزانه با ترافیک سنگین مواجه شوند. بسته به محل کار فرد، رفت و آمد به دبی به خصوص در ساعات اوج مصرف می‌تواند زمان بر باشد. مهاجرین در شارجه باید قبل از تصمیم‌گیری نهایی، محل کار و تأثیر بالقوه آن بر رفت‌وآمد روزانه‌شان را در نظر بگیرند.

آب و هوا

یکی دیگر از مشکلات زندگی در امارات هوای بسیار گرم است. شارجه هم مانند دیگر شهرهای این کشور دارای آب و هوای گرم بیابانی است و در طول ماه‌های تابستان دمای بالایی دارد. در حالی که این مورد ممکن است برای افراد عاشق خورشید جذاب باشد، اما دیگران ممکن است سازگاری با گرمای سوزان را دشوار بدانند. مهم است که آب و هوا و تأثیر آن بر راحتی شخصی و فعالیت‌های روزانه قبل از مهاجرت به این شهر در نظر گرفته شود.

علاوه بر آنچه که گفته شد، این موارد هم می‌توان به عنوان معایب شارجه در نظر گرفت:

  • آزادی بیان ضعیف است
  • دموکراسی چندانی وجود ندارد
  • گران است
  • با LGBTQ+ سازگاری ندارد

معایب مهاجرت به شارجه

سخن‌پایانی

در این مقاله، مزایا و معایب زندگی در شارجه بررسی شد. از یک سو، شارجه یک شهر بزرگ و پویا با امکانات فراوان است که به ساکنانش اجازه می‌دهد تا از زندگی شهری پیشرفته بهره‌مند شوند. از سوی دیگر، هزینه‌ های زندگی در شارجه بسیار بالاست و ممکن است برای برخی افراد دشوار باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شارجه و دیگر شهرهای امارات و زندگی در آنها، بهترین منبع خبری سایت خلیج تایمز است. ما در خلیج تایمز سعی می‌کنیم همه آنچه که لازم است درباره امارات و مهاجرت به آن بدانید را برای شما مهیا کنیم و در مسیر مهاجرت به این کشور در کنارتان باشیم. خوشحال می‌شویم نظرات خود را با ما به اشتراک گذارید.

سوالات متداول:

هزینه زندگی در شارجه چقدر است؟

هزینه ماهیانه زندگی یک خانواده ۴ نفره در شهر شارجه بدون در نظر گرفتن اجاره مسکن تقریباً ۱۰۱۱۶۸.۱ درهم است. این مبلغ برای یک شخص به تنهایی حدود ۲۹۸۰.۲ درهم می‌شود.

شارجه چه جاذبه‌های فرهنگی دارد؟

موزه هنر شارجه، موزه تمدن اسلامی، موزه علوم شارجه و بازار مرکزی شارجه از جاذبه‌های گردشگری این شهر هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا