مقالات شرایط زندگی در امارات

هزینه خدمات درمانی در دبی چقدر است؟

۴.۹/۵ - (۹ امتیاز)

دبی یکی از شهرهای پیشرفته و مدرن خاورمیانه است که از امکانات و تجهیزات پزشکی روز دنیا برخوردار است. به همین خاطر مهاجرت کادر درمان به امارات بسیار افزایش پیدا کرده است. راه های مهاجرت به دبی بسیار زیاد هستند؛ چرا که این شهر مقصد بسیاری از گردشگران، سرمایه‌گذاران، مهاجران و کارجویان است که به دنبال زندگی بهتر و فرصت‌های جدید هستند. اما شاید سوال پیش آید هزینه خدمات درمانی در دبی چقدر است و چه نوع بیمه‌ای برای آن‌ها وجود دارد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا راجب هزینه درمان در دبی به طور کامل توضیح دهیم.

خدمات درمانی در دبی

به طور کلی، هزینه زندگی در دبی در بخش درمان بستگی به نوع بیمارستان، پزشک، بیمه و درمان مورد نظر دارد. بیمارستان‌های دبی را می‌توان به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم کرد. بیمارستان‌های دولتی برای مردم محلی رایگان هستند و برای مهاجران نیز تخفیف‌هایی دارند. بیمارستان‌های خصوصی از سطح بالاتری از خدمات و تجهیزات برخوردار هستند اما هزینه‌های آن‌ها نیز بیشتر است. برای مثال، هزینه مشاوره در یک کلینیک خصوصی می‌تواند از ۳۰۰ درهم تا ۱۰۰۰ درهم یا بیشتر باشد.

خدمات درمانی در دبی

انواع بیمه در دبی

سیستم درمانی در امارات بسیار مجهز و پیشرفته است که باعث مهاجرت پزشکان به امارات در سال‌های اخیر شده است. برای کاهش هزینه خدمات درمانی در دبی، بیمه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. بیمه‌ها را نیز می‌توان به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم کرد. بیمه دولتی برای مهاجران تا ۱۰ سال معادل ۱۲۰ درهم و برای مهاجران ۱۸ سال به بالا معادل ۳۲۰ درهم است. این بیمه شامل خدمات سرپایی، بستری، دارو، تشخیص و آزمایش است. بیمه خصوصی بسته به نوع و سطح پوشش می‌تواند از ۵۰۰ درهم تا چند هزار درهم باشد. این بیمه شامل خدمات بیشتری مانند جراحی، دندان‌پزشکی، چشم‌پزشکی، فیزیوتراپی و … است. به طور کلی، بیمه‌ها را می‌توان به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم کرد. بیمه‌های دولتی برای مردم محلی رایگان هستند و برای مهاجران نیز تخفیف‌هایی دارند. در ادامه چند نوع از بیمه درمانی در دبی که رایج برای مهاجران هستند را بررسی می‌کنیم.

بیمه سلامت فردی

در طرح بیمه سلامت فردی، کل هزینه و مزایای آن به خود فرد ارائه می‌شود. این طرح بیمه شامل بیماری‌های خاص همراه با بستری رایگان می‌باشد. همچنین هزینه قبل و بعد از بستری بر عهده بیمه است.

بیمه کارمندی یا گروهی

معمولا کارفرمایان از این نوع طرح بیمه استفاده می‌کنند. داشتن بیمه یکی از اصلی‌ترین شرایط کار در دبی است. از آنجایی که خطرات کمتری این دسته از بیمه‌شدگان را تهدید می‌کند، معمولا حق بیمه پایین‌تری هم دارند.

بیمه سلامت خانواده

این نوع طرح بیمه شامل شخص بیمه‌گذار، همسر و فرزندانش است. بیمه سلامت خانواده بسیار مقرون به صرفه است و پوشش گسترده‌ای دارد.

بیمه سالمندان

این طرح بیمه نرخ بالاتری دارد و تعداد کمی از شرکت‌های بیمه این طرح را ارائه می‌دهند. شرکت‌های ارائه دهنده بیمه سالمندان نیز شرایط سخت‌گیرانه‌ای برای ارائه این نوع طرح بیمه دارند که شامل معاینات پزشکی کامل می‌شود.

انواع بیمه در دبی

تفاوت بیمه خصوصی و عمومی در امارات

خدمات درمانی عمومی در دبی، اغلب توسط شهروندان اماراتی و کسانی که استفاده می‌شود و مهاجران بیشتر از بیمه خصوصی در این کشور استفاده می‌کنند. در ادامه راجب تفاوت‌های بیمه درمانی خصوصی و عمومی در امارات بیشتر توضیح خواهیم داد.

بیمه‌های خصوصی در دبی

مهاجران یا سرمایه‌گذارانی که از طریق خرید ملک در دبی ساکن این شهر شده‌اند، می‌توانند از بیمه خصوصی استفاده کنند. بیمه‌های خصوصی از سطح بالاتری از خدمات و تجهیزات برخوردار هستند اما هزینه‌های آن‌ها نیز بیشتر است. برای مثال، بیمه سلامت در دبی یکی از دو نوع بیمه اجباری در امارات است. بیمه سلامت برای ساکنین دبی و ابوظبی اجباری است. این بیمه درمانی معمولاً تمام یا بخشی از هزینه های پزشکی مانند ویزیت، هزینه های جراحی، آزمایشات تشخیصی، داروهای تجویزی و گاهی اوقات هزینه های دندانپزشکی را پوشش می‌دهد. هزینه این بیمه بر اساس شرکت بیمه گذار و محدودیت‌های پوشش متفاوت است.

بیمه عمومی در امارات

به طور کلی هر شخصی که به طور قانونی در امارات کار می‌کند شامل واجد شرایط استفاده از بیمه عمومی است. برای استفاده از خدمات درمانی در دبی نیاز به کارت سلامت دارید. این کارت را می‌توانید با ارائه مدارک لازم، هم به صورت آنلاین هم از مراکز پزشکی دریافت کنید.

به طور خلاصه، هزینه خدمات درمانی در دبی از سطح بالایی برخوردار است اما با انتخاب بیمه مناسب می‌توان آن را کاهش داد. دبی یکی از مقاصد محبوب گردشگری سلامت است که از بیمارستان‌های معتبر و متنوعی برای ارائه خدمات به مراجعین دارد.

هزینه درمان در دبی

هزینه‌های درمان در دبی بالاتر از رقبای اصلی آن در منطقه مانند ایران و ترکیه است. عواملی مانند پرسنل درمان خارجی، بیمارستان‌های غیربومی، بازار هدف گردشگری سلامت و تجهیزات پیشرفته این هزینه‌ها را افزایش می‌دهند. برای مثال، یک عمل جراحی زیبایی بینی در دبی می‌تواند ۴۳۰۰ دلار هزینه داشته باشد در حالی که در ایران و ترکیه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار هزینه دارد.

به طور کلی، دبی امکانات پزشکی را برای مردم محلی به صورت کاملاً رایگان رائه می‌دهد، مهاجران می‌توانند از طریق کارت‌های بهداشتی خود از تخفیف ۵۰ درصدی هزینه استفاده کند. همچنین، بیمه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای کاهش هزینه خدمات درمانی در دبی استفاده کرد. اما در مقایسه با کشورهای دیگر، هزینه خدمات درمانی در دبی هنوز بالا به نظر می‌رسد. در ادامه به بررسی متوسط هزینه‌های بیمه‌های  مختلف در امارات می‌پردازیم.

طرح بیمه هزینه بیمه درمانی در دبی
طرح بیمه درمانی با پوشش اولیه برای یک خانواده ۴ نفره ۱۷ هزار درهم در سال
طرح بیمه درمانی جامع برای یک خانواده ۴ نفره ۳۰ هزار درهم در سال
طرح بیمه برای یک مهاجر بزگسال ۵ هزار درهم در سال
متوسط هزینه یک بیمه جامع ۱۰ هزار درهم در سال

بیمارستان های خصوصی معتبر در دبی

دبی یکی از شهرهایی است که دارای بیمارستان‌های خصوصی معتبر و پیشرفته است. برخی از این بیمارستان‌ها عبارتند از:

  • بیمارستان آمریکایی دبی: یک بیمارستان چند تخصصی که از فناوری و تجهیزات پزشکی پیشرفته برخوردار است و بیش از ۳۰ جایزه در زمینه‌های مختلف کسب کرده است.
  • بیمارستان الزهرا دبی: یک بیمارستان خصوصی که از سال ۲۰۱۳ فعالیت خود را آغاز کرده است و بیش از ۲۵۰ پزشک و ۴۰۰ پرستار مشغول به کار هستند. این بیمارستان دارای بخش‌های مختلفی مانند قلب، اورژانس، کودکان، رادیولوژی، مراقبت‌های ویژه، دندانپزشکی و غیره است.
  • بیمارستان آلمانی عربستان سعودی دبی: یک بیمارستان چند تخصصی که از سال ۲۰۱۲ در دبی فعالیت می‌کند و دارای ۳۱۶ تخت، ۱۲ اتاق عمل، ۵۰ اتاق مراقبت‌های ویژه و ۲۰ کلینیک تخصصی است. این بیمارستان خدماتی مانند رادیوتراپی، جراحی سرطان معده، جراحی بای پس معده و غیره را ارائه می‌دهد.
  • بیمارستان تخصصی کانادایی دبی: یک بیمارستان چند تخصصی که از سال ۲۰۰۶ در دبی فعالیت می‌کند و دارای ۲۰۰ تخت، ۲۰ اتاق عمل، ۳۰ اتاق مراقبت‌های ویژه و ۴۰ کلینیک تخصصی است. این بیمارستان خدماتی مانند تست آلرژی، مشاوره آلرژی شناسی، بیهوشی، دلتنگی و غیره را ارائه می‌دهد.

پیشنهاد می‌کنیم پیش از مهاجرت از مزایا و معایب زندگی در امارات آگاهی کامل داشته باشید.

هزینه ویزیت دکتر در دبی

بیمارستان‌ها و کلینیک‌های دبی، بهترین خدمات پزشکی را در سطح جهانی ارائه می‌دهند. به همین خاطر ممکن است خدمات پزشکی و هزینه ویزیت دکتر در دبی، نسبت به شهرهای دیگر امارات یا حتی کشورهای دیگر کمی بالاتر باشد. هزینه ویزیت دکتر عمومی در دبی معمولا از ۱۰۰ تا ۶۰۰ درهم برای هر مشاوره متفاوت است و هزینه ویزیت پزشک متخصص از ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ درهم یا حتی بیشتر متفاوت است. عوامل مختلفی یر این نوع هزینه‌ها تاثیر می‌گذارند از جمله مکان کلینیک، تجربه کاری پزشک، نوع مشاوره و …

بیمارستان های خصوصی معتبر در دبی

جمع‌بندی

هزینه خدمات درمانی در دبی بستگی به نوع خدمات درمانی و بیمارستان‌هایی که انتخاب می‌کنید دارد. بیمارستان‌های خصوصی در دبی از تجهیزات پیشرفته‌ای برخوردار هستند و می‌توانند خدمات درمانی با کیفیتی را ارائه دهند. هزینه‌های مشاوره در کلینیک‌های خصوصی بسته به متخصص و کلینیک می‌تواند از ۳۰۰ درهم تا ۱۰۰۰ درهم یا بیشتر باشد. هزینه بستری در بیمارستان‌های خصوصی بسته به پیچیدگی درمان و خود بیمارستان می‌تواند بسیار متفاوت باشد. جراحی های بزرگ و درمان های تخصصی می‌تواند چندین هزار درهم یا حتی ده ها هزار درهم هزینه داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط زندگی در دبی، به شما پیشنهاد می‌دهیم دیگر مقالات سایت خلیج تایمز را نیز مطالعه کنید.

سوالات متداول

چطور می‌توان در دبی نسخه دارو تهیه کرد؟

برای تهیه نسخه دارو در دبی، شما باید به یک پزشک مراجعه کنید و از او درخواست کنید که داروی مورد نیاز شما را تجویز کند. سپس شما می‌توانید با نسخه پزشک به داروخانه‌های موجود در دبی مراجعه کنید و داروی خود را تهیه کنید.

آیا هزینه خدمات پزشکی در دبی زیاد است؟

هزینه‌های درمان در دبی بالاتر از رقبای اصلی آن در منطقه مانند ایران و ترکیه است. عواملی مانند پرسنل درمان خارجی، بیمارستان‌های غیربومی، بازار هدف گردشگری سلامت و تجهیزات پیشرفته این هزینه‌ها را افزایش می‌دهند.

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا