مقالات شرایط زندگی در امارات

میزان درآمد پزشک در دبی چقدر است؟

۴.۷/۵ - (۱۲ امتیاز)

امروزه شاهد مهاجرت بسیاری از پزشکان به امارات هستیم و دلیل آن به مزایای زیادی باز می‌گردد که برای پزشکان در این کشور در نظر گرفته شده است. درآمد رشته‌های پزشکی در امارات متحده عربی بسیار قابل توجه است. البته عواملی از جمله سابقه کاری و میزان تحصیلات پزشکان تأثیر بسزایی در میزان حقوق دریافتی آنان خواهد داشت. در این محتوا، خلیج تایمز قصد دارد تا شرایط و درآمد رشته پزشکی در امارات را بررسی کند. در صورتی که دوست دارید بدانید درآمد پزشکان در دبی چقدر هست، تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

درآمد پزشکان در دبی

درآمد پزشکان در دبی

درآمد پزشکان در امارات متحده عربی، به‌ویژه در شهرهای بزرگ مانند دبی و ابوظبی، بسیار رقابتی و جذاب است. با توجه‌ به سطح بالای زندگی، قیمت خانه در دبی و هزینه‌های نسبتاً بالا در این کشور، درآمد پزشکان در دبی نیز به طور متناسب بالا هستند. مسلماً پزشکی یکی از آن شغل‌هایی است که درآمد زیادی را برای فرد به همراه دارد. کشور امارات با در نظر گرفتن حقوق و مزایای بسیار مناسب به مقصدی‌ ایده‌آل برای پزشکان تبدیل شده است. اگرچه میزان سابقه و تحصیلات و تخصص در میزان حقوق دریافتی پزشکان تأثیر دارد، اما به طور کل می‌توان گفت که درآمد پزشک در دبی بسیار بالاست و ماهیانه مبلغ ۲۰۵۰۰ درهم را دریافت خواهند کرد.

یک دندان پزشک به طور متوسط در ماه دستمزدی معادل ۲۶۵۰۰ درهم و یک روان پزشک نیز درآمدی بالغ بر ۴۰۰۰۰ درهم خواهد داشت. یک متخصص پوست و مو در ماه می‌تواند به مبلغی بالغ بر ۵۵۰۰۰ درهم دست یابد و اگر پزشک در حیطه قلب و عروق تخصص داشته باشد، این مبلغ به ۶۰۰۰۰ درهم فراتر خواهد رفت. درآمد فیزیوتراپی در امارات ۷۱۸۲ در ماه برآورد شده است. میزان درآمد داروساز در امارات نیز مبلغی بین ۷۵۰۰ تا ۱۰۰۰ درهم در ماه است.

دبی، با سرمایه‌گذاری‌های هنگفت در بخش بهداشت و درمان و ساخت بهترین دانشگاه پزشکی دبی، به مقصدی جذاب برای پزشکان از سراسر جهان تبدیل شده است. این شهر نه‌تنها حقوق و مزایای رقابتی ارائه می‌دهد، بلکه شرایط زندگی مطلوبی را نیز فراهم می‌آورد که می‌تواند برای بسیاری از پزشکان وسوسه‌انگیز باشد. علاوه بر این، پزشکان در دبی از معافیت‌های مالیاتی بهره‌مند می‌شوند که این امر می‌تواند درآمد خالص آن‌ها را به طور قابل‌توجهی افزایش دهد.

درآمد کادر درمان در امارات

در این بخش به میزان حقوق کادر درمان در امارات متحده عربی خواهیم پرداخت:

شغل میانگین درآمد ماهیانه
پزشک ۴۴ هزار درهم
پرستار بیمارستان دولتی ۶ هزار تا ۱۵ هزار درهم
پرستار بیمارستان خصوصی ۴ هزار تا ۸ هزار درهم
پزشک عمومی ۲۰ هزار درهم
دندانپزشک ۲۶ هزار درهم
فیزیوتراپ ۴۰ هزار درهم
پزشک قلب و عروق ۵۳ هزار درهم
روان پزشک ۴۴ هزار درهم

حقوق پزشک عمومی در دبی

میانگین حقوق پزشک عمومی در دبی ۲۰ هزار درهم در ماه است. با این میزان حقوق، به طور متوسط برای درآمد پزشک عمومی در دبی ۲۴۰ هزار درهم در سال تخمین زده می‌شود. این میزان درآمد برای پزشکانی است که سابقه کاری کمتری دارند؛ با افزایش سابقه کار میزان درآمد پزشک در دبی بیشتر خوواهد شد.

عوامل موثر بر درآمد رشته های پزشکی در دبی

مشاغل پزشکی و حوزه درمان از شغل‌های پر درآمد در دبی و مورد نیاز این کشور است. البته باید بدانید عوامل متعددی بر میزان درآمد پزشکان در دبی تاثیر می‌گذارد. در ادامه چند مورد از مهم‌ترین این عوامل را بررسی می‌کنیم.

  • حوزه تخصص
  • سابقه کاری
  • جنسیت
  • محل کار

مهاجرت پزشکان به امارات

با توجه به اینکه مهاجرت کاری یکی از روش های رسیدن به اقامت امارات است، مهاجرت پزشکان به امارات (شهرهایی مانند دبی و ابوظبی)، در سال‌های اخیر رونق گرفته است. این کشور، با پیشرفت‌های چشمگیر در بخش بهداشت و درمان و ارائه فرصت‌های شغلی ویژه برای متخصصان پزشکی، به مقصدی جذاب برای مهاجرت حرفه‌ای تبدیل شده است. امارات، با سرمایه‌گذاری‌های هنگفت در این بخش، نیازمند نیروهای متخصص پزشکی است و این امر باعث شده تا شرایط مهاجرت و دریافت ویزای کار امارات برای پزشکان، بسیار تسهیل شود. حقوق و مزایای رقابتی، امکان اخذ اقامت دائم و معافیت‌های مالیاتی، از جمله مواردی هستند که مهاجرت به امارات را برای پزشکان وسوسه‌انگیز کرده است.

در این میان، دبی به‌عنوان قلب اقتصادی امارات و یکی از مهم‌ترین شهرهای اقتصادی جهان، محیطی مناسب برای پزشکانی فراهم آورده که به دنبال کیفیت بالای زندگی و فرصت‌های شغلی ممتاز هستند. سیستم مراقبت‌های بهداشتی دبی، مجهز به آخرین امکانات پزشکی و دقیق است و درآمد پزشکان در این شهر نیز به طور ویژه رعایت می‌شود. البته، باید توجه داشت که شرایط و نحوه انجام کار در امارات، به‌دقت تحت‌نظر است و پزشکان برای موفقیت در این محیط، باید از مهارت‌های لازم و تأییدیه‌های مربوطه برخوردار باشند.

مهاجرت پزشکان به امارات

مراحل کار به عنوان یک پزشک در امارات چگونه است؟

درخواست کار به عنوان یک پزشک یا متخصص یکی از روش‌های رسیدن به اقامت دبی محسوب می‌شود. البته لازم است که متقاضی مراحلی را بگذراند که در این قسمت به آن‌ها می‌پردازیم.

  • شرکت و قبولی در آزمون پرومتریک دبی
  • داشتن پیشنهاد و فرصت کاری در دبی
  • در اختیار داشتن کارت نظام پزشکی
  • تأیید شدن مدارک تحصیلی و سوابق شغلی

در مرحله اول لازم است که فرد متقاضی در آزمون پرومتریک امارات شرکت و نمره قابل قبول را به دست آورد. در صورت قبولی و ورود به دبی، می‌توانید ویزای ورود را دریافت کنید. چنانچه کارت بهداشت و یا قرارداد کاری در دست داشته باشید، ویزای کار امارات به شما داده خواهد شد. براساس این ویزای موقت دو ساله، شما به عنوان پزشک قادر به انجام فعالیت های خود خواهید بود. بعد از سپری شدن این مدت، امکان دریافت ویزای طلایی ده سال وجود خواهد داشت.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت پزشکان به امارات

مدارک لازم جهت اخد ویزای کاری دبی و مهاجرت پزشکان به امارات را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

  • ارائه گواهی دریافت شده از اداره بهداشت دبی
  • انجام آزمایشات و معاینات پزشکی جهت مشخص شدن سلامتی جسمی و روحی
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • مدرک معتبر زبان
  • پاسپورت معتبر
  • مدارک شناسایی
  • مدارک تمکن مالی
  • رزومه و سوابق کاری
  • عکس پاسپورتی

پزشکان چگونه می‌توانند در امارات برای خود کار پیدا کنند؟

اقامت پزشکان در امارات منوط به اطمینان از محل اقامت و شرایط مالی آن ها قبل از ورود به این کشور می‌باشد. بنابراین لازم است که قبل از ر‌ها کردن کشور مبدا، کار مناسبی در کشور مقصد برای خود جستجو کند. یک وب سایت دولتی با نام DHCC وجود دارد که با پزشکان با مراجعه به آن می‌توانند شغل مناسب تخصص خود را جستجو کنند.

امارات یکی از بهترین کشور‌هایی است که زیرساخت‌های بهداشتی و پیشرفته‌اش زبانزد خاص و عام است. بیمارستان‌های زیادی در این کشور احداث شده‌اند که در آن از بهترین استاندارد‌ها استفاده شده است. پزشکانی که قصد کار در امارات را دارند لازم است که قوانین دقیق و سختگیرانه‌ای که توسط دولت این کشور وضع شده را رعایت کنند.

نحوه پیدا کردن کار پزشکان در امارات

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله از خلیج تایمز گفتیم پزشکی یکی از شغل‌های پرطرفدار محسوب می‌شود و امارات از کشور‌هایی است که همواره به حضور پزشکان با تجربه و با سابقه اعلام نیاز می‌کند. از آنجایی که درآمد پزشک در دبی بسیار بالاست، افراد زیادی در جستجوی راهی برای کار در این کشور هستند. پزشکانی که قصد دارند به امارات مهاجرت و در آن کار کنند باید شرایط و مراحلی را دنبال کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به دریافت مجوز کاری از اداره بهداشت کشور امارات اشاره کرد. دولت امارات نیز برای پزشکان قوانین بسیار سختگیرانه‌ای را وضع کرده تا با رعایت این قوانین توسط پزشکان، بیماران بتوانند با خیالی آسوده از خدمات درمانی و بهداشتی امارات استفاده نمایند.

سوالات متداول

چه عواملی بر درآمد پزشکان در امارات تأثیر می‌گذارد؟

تخصص، سابقه کاری و موقعیت جغرافیایی از جمله عواملی هستند که بر درآمد پزشکان در امارات تاثیر می‌گذارند. به‌عنوان‌مثال، یک پزشک عمومی ممکن است بین ۱۲,۰۰۰ تا ۲۰,۰۰۰ درهم در ماه در کلینیک‌ها و بیمارستان‌های خصوصی درآمد داشته باشد، درحالی‌که یک متخصص قلب یا نورولوژیست ممکن است بین ۲۰,۰۰۰ تا ۳۵,۰۰۰ درهم در ماه درآمد کسب کند. علاوه بر این، بسیاری از مشاغل بهداشتی در امارات شامل مزایای اضافی مانند اسکان، کمک‌هزینه سفر و حتی پاداش پایان قرارداد می‌شوند.

با توجه به این که جمعیت اندکی در دبی زندگی می‌کنند، آیا نیاز به پزشک و یا متخصص در این شهر قابل اشباع خواهد بود؟

با توجه به این که مراکز درمانی و بیمارستان‌های زیادی در دبی ساخته شده و همچنان در حال ساخت هستند، همچنان نیاز به پزشک و متخصص در این شهر وجود خواهد داشت، به نحوی که تا سال‌های آینده نیز اشباع نخواهد شد.

آیا پزشکان در تمامی رشته‌ها و تخصص‌های پزشکی باید آزمون کتبی پرومتریک را بگذرانند؟

بله بیشتر رشته‌های پزشکی لازم است که آزمون dha دبی را گذرانده و نمره قابل قبولی نیز کسب کنند. البته در برخی از رشته‌ها مانند عفونی، خون، قلب اطفال، طب فیزیکی و جراحی قلبی گذراندن آزمون شفاهی کفایت می‌کند.

نوشته های مشابه

‫۶ دیدگاه ها

    1. سلام بله، پزشکان ایرانی هم می‌توانند با قبولی در آزمون dha و داشتن ۲ الی ۳ سال سابقه کار برای مهاجرت به امارات اقدام کنند.

    1. با سلام
      همانطور که در مقاله اشاره شد حقوق پزشک در دبی به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ اما به طور میانگین درامد پزشک عمومی در دبی ماهانه ۲۰ هزار درهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا