مقالات شرایط زندگی در امارات

شرایط زندگی در شارجه (راهنمای جامع)

۵/۵ - (۴ امتیاز)

شارجه از شهرهای مدرن و پرجمعیت کشور امارات است که همواره گردشگران زیادی به آن سفر می‌کنند. شارجه از کیفیت بالایی برای زندگی برخوردار بوده و مکان مناسبی برای ایرانیان جهت سکونت، تحصیل، سرمایه‌گذاری و کسب و کار به شمار می‌رود. همچنین از امکانات بی‌نظیری مانند مراکز خرید شیک و مجهز، مراکز آموزشی باکیفیت، سیستم حمل‌ونقل مدرن و جاذبه‌های دیدنی بهره‌مند است و به‌عنوان پایتخت فرهنگی امارات شناخته می‌شود. با سایت خلیج تایمز همراه باشید تا با شرایط زندگی در شارجه بیشتر آشنا شوید.

کیفیت زندگی در شارجه چگونه است؟

شارجه به‌عنوان سومین شهر بزرگ کشور امارات شناخته می‌شود و در صنعت گردشگری حرف زیادی برای گفتن دارد. در این شهر می‌توانید علاوه بر زبان عربی با زبان انگلیسی با ساکنین و فروشندگان ارتباط برقرار کنید. بیش از ۷۰ درصد جمعیت این شهر به مهاجران اختصاص یافته، بنابراین می‌توان گفت کیفیت زندگی در شارجه بسیار بالا است. پایین بودن نرخ بیکاری و رونق کسب و کار در مهاجرت افراد خارجی به شارجه بسیار تاثیرگذار بوده‌اند. با وجود چنین نقاط قوتی می‌توان گفت شرایط زندگی در شارجه با شرایط زندگی در دبی یکسان بوده و حتی هزینه‌های زندگی در شارجه کمتر است و برای سکونت گزینه ایده‌آلی محسوب می‌شود.

کیفیت زندگی در شارجه

مزایا زندگی در شارجه

زندگی در شارجه به دلیل پایتخت فرهنگی بودن امارات مزایای خود را به همراه دارد. در ادامه به بررسی مزایا و معایب زندگی در شارجه می‌پردازیم. مزایای زندگی در شارجه عبارتند از:

  • حقوق دریافتی کارکنان در شارجه با دبی یکسان بوده و در عین حال هزینه‌های زندگی در شارجه نسبت به دبی کمتر است.
  • برای تحصیل در شارجه از دانشگاه‌ها و کالج‌های آمریکایی برخوردار خواهید شد.
  • رونق کسب و کار در شارجه بسیار بالا بوده و با کاهش نرخ بیکاری همراه است.
  • هزینه‌های زندگی در شارجه بسیار مناسب بوده و به راحتی می‌توانید پس‌انداز کنید.
  • نظام آموزشی قدرتمند، نبود آلودگی، بهداشت و درمان عالی، یکپارچگی مذهب و آیین، پایین بودن میزان جرم و جنایت و عدم پرداخت مالیات

معایب زندگی در شارجه

جدا از مزایای که زندگی در شارجه دارد، زندگی در این شهر معایبی نیز به همراه دارد. معایب زندگی در شارجه عبارتند از:

  • قوانین شارجه نسبت به شهرهای دیگر سخت‌تر است و به‌خاطر مذهبی بودن از نظر پوشش و سرو مشروبات الکلی با محدودیت همراه است.
  • شارجه در حاشیه خلیج فارس قرار گرفته و آب و هوای بسیار گرم و شرجی دارد.
  • شارجه با ترافیک بالایی همراه است و باعث خستگی و سردرگمی افراد می‌شود.
  • بیشتر افراد در ماه رمضان روزه می‌گیرند و رستوران‌ها در طول روز بسته می‌باشند. همچنین سرو مشروبات الکی در این ماه غیرمجاز است.

هزینه های زندگی در شارجه

هزینه‌ زندگی در شارجه نسبتا بالا بوده و علت اصلی آن وجود امکانات رفاهی و خدماتی پیشرفته است. البته هزینه‌های زندگی در این شهر نسبت به دبی و ابوظبی کمتر است. با توجه به سبک زندگی شما هزینه‌ها بالا یا پایین به نظر می‌رسند. این هزینه‌ها عبارتند از:

هزینه زندگی در شارجه

هزینه حمل‌ونقل

سیستم حمل‌ونقل شارجه مانند سایر شهرهای امارات پیشرفته است. برای استفاده از خدمات مترو و اتوبوس می‌توانید یک بلیط یک ماهه به ارزش ۶۰ دلار تهیه کنید. قیمت بنزین در شارجه حدود ۲ دلار است که از این نظر، شرایط زندگی در شارجه را دشوار می‌کند.

هزینه مسکن

املاک در شارجه بسیار متنوع هستند و به‌صورت آپارتمان، ویلا و تاون هاوس وجود دارند. هر یک از این ساختمان‌های مسکونی از نظر امکانات، موقعیت مکانی و اندازه، قیمت‌های متفاوتی دارند. به طور کلی قیمت خانه در شارجه بالا بوده و مانند دیگر شهرهای امارات است.

هزینه خوراک

هزینه خوراک و استفاده از رستوران‌ها در شارجه بسیار بالا است. برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها پیشنهاد می‌شود خودتان آشپزی کنید.
هزینه خدمات آب و برق، هزینه اجاره مسکن، هزینه مدارس و مهدکودک از دیگر هزینه‌هایی هستند که قبل از مهاجرت به شارجه باید در نظر گرفت. به طور کلی اگر هزینه اجاره مسکن را در نظر نگیریم هزینه زندگی در این شهر برای یک نفر به‌صورت ماهانه حدود ۳۰۰۰ درهم است.

شرایط کار در شارجه چگونه است؟

اگر با قصد کار به شارجه مهاجرت می‌کنید باید از طریق کاریابی‌های آنلاین شغل موردنیاز خود را پیدا کنید. شرایط را بسنجید و مطابق با آن رزومه خود را برای کارفرمایان ارسال کنید. حقوق و درآمد در شارجه بالا بوده که از این نظر با شرایط زندگی در دبی یکسان است؛ بنابراین مهاجرت کاری به شارجه از بهترین انتخاب‌ها به شمار می‌رود در صورتی که در نزدیکی محل کار خود با خرید آپارتمان در شارجه از هزینه‌های اضافی خود بکاهید. مشاغل زیاد و متنوعی در شارجه وجود دارند که می‌توانید با درآمد بالا در رفاه زندگی کنید. برخی از کارفرمایان علاوه بر کار برای کارکنان خود جای خواب نیز فراهم می‌کنند.

امکانات تحصیلی شارجه

شارجه از بهترین شهرهای امارات برای مهاجرت تحصیلی محسوب می‌شود. در شهر شارجه کالج‌ها و دانشگاه‌های آمریکایی رو به افزایش هستند و از سطح آموزشی بسیار بالایی برخوردارند. مراکز تحصیلی شارجه دارای بهترین امکانات تحصیلی هستند و با بهترین شهرهای دنیا رقابت می‌کنند. اگر از شرایط زندگی در ابوظبی و دبی ناراضی هستید می‌توانید برای ادامه تحصیل به شارجه مهاجرت کنید.

امکانات تحصیلی شارجه

جاذبه‌های دیدنی شارجه

شارجه یکی از مقاصد گردشگری محبوب امارات متحده عربی است که با داشتن سواحل زیبا، میراث فرهنگی و مراکز خرید توانسته گردشگران زیادی را به خود جذب کند. در این شهر که به پایتخت فرهنگی امارات معروف است می‌توانید جاذبه‌های گردشگری بسیاری را ببینید. در ادامه لیستی از بهترین جاهای دیدنی شارجه آورده شده است.

  • آکواریوم و موزه دریایی شارجه
  • تالاب خالد
  • موزه تمدن اسلامی
  • بازار مرکزی شارجه
  • مسجد النور
  • اسکله الماجاز
  • موزه هنر شارجه
  • موزه علوم شارجه

دریافت اقامت شارجه برای خارجی‌ها

شارجه سومین شهر بزرگ امارات متحده عربی از لحاظ جمعیت و مساحت است. شارجه شهری است که مدرنیته و شهرییت را با سنت و فرهنگ آمیخته است. روش‌های متفاوتی برای دریافت اقامت شارجه برای خارجی‌ها وجود دارد. مهم‌ترین روش‌های دریافت اقامت شارجه در ادامه آورده شده است:

  • اقامت از طریق کار
  • اقامت از طریق سرمایه‌گذاری
  • اقامت از طریق ازدواج
  • اقامت از طریق تحصیل
  • اقامت از طریق تمکن مالی

سخن پایانی

شارجه سومین شهر بزرگ و پر جمعیت امارات متحده عربی که به پایتخت فرهنگی این کشور معروف است، با داشتن جاذبه‌های دیدنی بسیار توانسته در سال‌های اخیر توجه گردشگران و سرمایه‌گذاران زیادی را به خود جلب کند. در این مقاله به‌ بررسی شرایط زندگی در شارجه پرداختیم؛ از شرایط تحصیل در شارجه تا بررسی مزایا و معایب زندگی در شارجه. با توجه به شرایط و ارائه بهترین امکانات خدماتی و رفاهی، می‌توان گفت زندگی در شارجه انتخاب بسیار خوبی است. برای اطلاعات بیشتر و کسب مشاوره با کارشناسان ما در سایت خلیج تایمز در ارتباط باشید.

سوالات متداول:

آیا شارجه برای مهاجرت و زندگی مناسب است؟

با توجه به درآمد بازار و هزینه‌ها، شارجه از گزینه‌های مناسب برای زندگی در امارات است. همچنین این شهر اولویت اغلب سرمایه گذاران برای خرید املاک است.

هزینه و شرایط زندگی در شارجه چگونه است؟

هزینه ماهانه برای یک نفر در شارجه بدون در نظر گرفتن اجاره منزل حدود ۳۰۰۰ درهم است که هر فرد باید قبل از زندگی در شارجه از هزینه ها آگاه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا