مقالات شرایط زندگی در امارات

هزینه زندگی در ابوظبی

۵/۵ - (۴ امتیاز)

ابوظبی، پایتخت زیبا و شکوهمند امارات متحده عربی، یکی از شهرهای جذاب جهان است که با فرهنگ غنی، زیبایی‌های طبیعی و فرصت‌های شغلی فراوان، هر ساله گردشگران و مهاجران بسیاری را به خود جذب می‌کند. اما یکی از مسائل مهمی که برای زندگی در این شهر باید در نظر گرفته شود، هزینه‌های زندگی بالای آن است. از اجاره مسکن تا خرید مواد غذایی و خدمات بهداشتی، هزینه‌‌ زندگی در ابوظبی به طور کلی بالاست و این مسئله می‌تواند چالش‌هایی برای افرادی که تصمیم به زندگی در این شهر دارند، ایجاد کند. در این مقاله از خلیج تایمز، به بررسی عوامل مختلفی که تأثیرگذار بر هزینه‌های زندگی در ابوظبی هستند، خواهیم پرداخت و هزینه زندگی در ابوظبی را با جزئیات برای شما محاسبه خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.

گران ترین و ارزان ترین شهرهای امارات

در میان شهرهای امارات متحده عربی، عجمان ارزان‌ترین شهر امارات و شهرهای دبی و ابوظبی از گران‌ترین شهرها هستند. هزینه زندگی در ابوظبی و دبی تقریبا دو برابر هزینه زندگی در عجمان محاسبه می‌شود. متوسط هزینه زندگی یک نفر بدون اجاره خانه در عجمان ۵۲۰ دلار و در ابوظبی ۸۳۰ دلار است.

میانگین هزینه زندگی در ابوظبی

میانگین هزینه زندگی در ابوظبی بدون اجاره برای یک فرد مجرد حدود ۳۹۵ تا ۵۰۵ دلار خواهد بود. این شامل هزینه مواد غذایی و خدمات ضروری است. این محاسبه شامل مراقبت‌های بهداشتی اولیه، هزینه‌های مدرسه و غیره نمی‌شود. به عبارت دیگر، این مقدار پول میانگینی است که برای داشتن یک سبک زندگی ساده در ابوظبی به آن نیاز دارید. توجه داشته باشید که بخش زیادی از هزینه زندگی در امارات را هزینه مسکن تشکیل می‌دهد.

میانگین هزینه برای یک خانواده چهار نفره در ابوظبی حدود ۳۵۶۵ تا ۵۱۱۸ دلار خواهد بود. اکنون باید به یاد داشته باشید که هر خانواده نیازهای خاص خود را دارد. بنابراین، هزینه ماهانه بر اساس همه آن عوامل متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، اگر دو بچه در یک خانواده به مدرسه بروند، هزینه‌های ماهانه آنها بیشتر از خانواده‌ای خواهد بود که فقط یک بچه به مدرسه می‌رود و فرزند کوچک‌تر هنوز مدرسه را شروع نکرده است.

هزینه مسکن در ابوظبی

هزینه مسکن

قسمت مهمی از هزینه زندگی در ابوظبی را هزینه مسکن ایجاد می‌کند. ابوظبی طیف گسترده‌ای از گزینه‌های اقامتی را به ساکنین ارائه می‌دهد. از آپارتمان‌های مقرون به صرفه گرفته تا ویلاهای مجلل را می‌توان با تنوع بسیار در این شهر یافت. برای کسانی که شرایطش را دارند، خرید خانه در ابوظبی نسبت به اجاره خانه در این شهر می‌تواند از هزینه‌های زندگی بسیار کم کند. متوسط اجاره سالانه در ابوظبی برای آپارتمان‌های سطح بالا و سطح پایین‌تر به شرح زیر است:

نوع آپارتمان آپارتمان نسبتاً سطح بالا   آپارتمان سطح پایین‌تر
آپارتمان استودیویی ۱۵,۰۲۴ دلار ۸,۱۶۰ دلار
آپارتمان یک خوابه ۲۹,۰۰۰ دلار ۱۷,۹۰۰ دلار
آپارتمان دو خوابه ۴۱,۶۹۰ دلار ۲۵,۸۶۰ دلار
آپارتمان سه خوابه ۵۴,۶۲۰ دلار ۳۳,۷۳۰ دلار

هزینه مواد غذایی

جایی که برای خرید مواد غذایی انتخاب می‌کنید می‌تواند بر هزینه کلی زندگی شما و البته شرایط زندگی در ابوظبی برای شما تأثیر بگذارد. سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای مانند Choithrams و Waitrose نسبت به مراکزی مانند Carrefour و Lulu می‌توانند گران‌تر باشد. به عنوان یک فرد مجرد، میانگین هزینه ماهانه مواد غذایی شما می‌تواند حدود ۱۵۰ دلار باشد. اگر یک خانواده چهار نفره هستید، صورت‌حساب ماهانه خواربار شما می‌تواند به ۱۰۹۰ دلار برسد. در جدول زیر هزینه برخی از مهم‌ترین مواد غذایی بررسی شده است:

مواد غذایی هزینه مواد غذایی در ابوظبی
یک وعده غذایی ۸.۱۷ دلار
شیر (۱.۵ لیتر) ۱.۸۲ دلار
نان سفید ۱.۲۷ دلار
برنج (۱ کیلوگرم) ۱.۷۹ دلار
تخم مرغ (۱۲ عدد) ۲.۶۸ دلار
پنیر (۱کیلوگرم) ۸.۳۲ دلار
فیله مرغ (۱کیلوگرم) ۷.۲۸ دلار

هزینه خدمات رفاهی

هنگام محاسبه هزینه زندگی در ابوظبی، باید هزینه‌های خدمات روزانه مانند آب، برق، تلویزیون، اتصال به اینترنت، برنامه‌های تلفن همراه و … را در نظر بگیرید. برای یک فرد مجرد ساکن یک آپارتمان استودیویی، حداقل هزینه ماهیانه برای قبض آب و برق حدود ۱۳۶ دلار خواهد بود. این هزینه برای یک خانواده سه نفره که در یک ویلای ۳ خوابه زندگی می‌کنند می‌تواند تا حدود ۴۱۰ دلار افزایش یابد.

هزینه حمل و نقل در ابوظبی

یکی از مزایای زندگی در ابوظبی این است که بنزین در این شهر نسبتاً ارزان است و می‌توانید از خودروی شخصی برای حمل و نقل راحت استفاده کنید. ابوظبی همچنین دارای سیستم حمل و نقل عمومی قوی است. برای حمل و نقل روزانه می‌توانید از تاکسی یا اتوبوس استفاده کنید. خرید گذرنامه ماهانه برای حمل و نقل عمومی اتوبوس به شما امکان می‌دهد در تمام ماه به راحتی سفر کنید.

حمل و نقل عمومی هزینه در ابوظبی
بلیط یک‌طرفه حمل‌ونقل عمومی ۰.۵۴ دلار
هر کیلومتر تاکسی ۰.۵۴ دلار
بنزین ۱.۰۶ دلار
کارت حمل‌ونقل ماهانه ۲۱.۷۸ دلار

هزینه تحصیل در ابوظبی

هزینه تحصیل در ابوظبی به نوع مدرسه و برنامه درسی بستگی دارد. ابوظبی دارای سه نوع مختلف مدرسه است. آنها مدارس ملی، مدارس بین‌المللی و مدارس شورای آموزش ابوظبی (ADEC) هستند. متوسط شهریه مدارس در ابوظبی از ۶۰۰ تا ۲۶۳۰۰ دلار در سال متغیر است. این هزینه شامل هزینه کتاب، لباس مدرسه و حمل و نقل نمی‌شود.

هزینه تحصیل در ابوظبی

هزینه پوشاک

کشور امارات مراکز خرید بسیار زیاد و متنوعی دارد و بسیاری از برندهای مطرح جهانی و حتی برندهای کم هزینه‌تر در امارات وجود دارند. به همین علت شما می‌توانید طیف وسیعی از قیمت‌های پوشاک را در ابوظبی پیدا کنید. در جدول زیر بعضی از هزینه‌های معمول خرید لباس در ابوظبی بررسی شده است:

پوشاک هزینه در ابوظبی
شلوار جین ۵۵ دلار
یک جفت کفش ورزشی ۹۱ دلار
لباس های تابستانه  ۴۶ دلار
یک جفت کفش چرم  ۹۲ دلار

هزینه بیمه درمانی در ابوظبی

ابوظبی یک قانون اجباری برای حامیان مالی و کارفرمایان برای ارائه بیمه درمانی به ترتیب برای افراد تحت تکفل و کارمندان خود دارد. هزینه‌های بیمه درمانی در ابوظبی به مزایا و پوشش‌های ارائه شده توسط طرح بیمه بستگی دارد. یک طرح بیمه درمانی پایه در ابوظبی برای یک فرد مجرد حدود ۱۶۳.۳۶ دلار هزینه دارد. یک برنامه جامع برای یک خانواده چهار نفره از یک ارائه دهنده معتبر از حدود ۵۴۴۵ دلار شروع می‌شود. اگر برای یک خانواده چهار نفره یک طرح ممتاز می‌خواهید، ممکن است مجبور شوید حدود ۱۷۷۰۰ دلار بپردازید.

هزینه زندگی در ابوظبی در مقابل دبی

میانگین هزینه زندگی در دبی تفاوت چندانی با ابوظبی ندارد. شما می‌توانید انتظار داشته باشید که متوسط اجاره مسکن در ابوظبی بالاتر باشد، در حالی که هزینه حمل و نقل، مدرسه و آب و برق می‌تواند در دبی کمی بالاتر باشد. در نهایت، اینکه چقدر هزینه می‌کنید به انتخاب‌های شما و سبک زندگی‌تان بستگی دارد. هزینه زندگی در شارجه هم تفاوت فاحشی با دبی و ابوظبی ندارد و فقط ممکن است در مواردی کمتر باشد. به طور کلی هزینه زندگی در ابوظبی به پول ایران (و البته هزینه زندگی در بقیه شهرهای امارات) متاسفانه به علت قیمت بالای ارز بسیار بالاست.

میانگین هزینه زندگی در ابوظبی

کلمات پایانی

ابوظبی شهری آرام با مردمی مهربان و پذیرای مردم از سراسر جهان است. این شهر فضای کافی برای زندگی با امکانات را به شما ارائه می‌دهد. در این مقاله سعی کردیم جزئیات هزینه زندگی در ابوظبی را برای شما بررسی کنیم و راهنمای جامعی در این مورد به شما ارائه دهیم. هزینه زندگی در ابوظبی برای یک فرد مجرد و یک خانواده ۴ نفره را نیز بررسی کردیم. همچنین متوجه شدید بخش زیادی از هزینه زندگی در امارات را هزینه مسکن تشکیل می‌دهد. اگر به اطلاعات و راهنمایی بیشتر درباره امارات متحده عربی و مهاجرت به شهرهای مختلف آن نیاز داشتید می‌توانید به مقالات دیگر خلیج تایمز مراجعه کنید. خوشحال می‌شویم نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

سوالات متداول:

هزینه زندگی یک نفره در ابوظبی چقدر است؟

هزینه زندگی یک نفره در ابوظبی، بدون احتساب اجاره خانه به صورت میانگین، ۳۵۰۰ درهم است.

چه چیزهایی در ابوظبی گران هستند؟

اقلام پوشاک و لوازم جانبی برندهای بین‌المللی که در مراکز خرید گران قیمت فروخته می‌شوند ممکن است کمی گران باشند. اما بیشتر اجناس فروخته شده در ابوظبی قیمت مناسبی دارند. با این حال، ممکن است برای خرید چنین چیزهایی و بردن آنها به کشور خود مجبور به پرداخت عوارض گمرکی باشید.

آیا شما در ابوظبی نیاز به یادگیری زبان عربی دارید؟

یادگیری زبان عربی در ابوظبی اختیاری است زیرا بسیاری از مردم این شهر به انگلیسی مسلط هستند. اما دانستن زبان به شما کمک می‌کند تا ارتباط موثرتری داشته باشید. همچنین به شما درک بهتری از فرهنگ این مکان می‌دهد.

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. سلام وقت بخیر
    من به فکر مهاجرت به امارات هستم و یک سرمایه ای جمع آوری کردم. با توجه به قیمت خانه در ابوظبی میشه منو راهنمایی کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا