مقالات شرایط زندگی در امارات

هزینه زندگی در شارجه

۵/۵ - (۳ امتیاز)

شارجه پس از دبی و ابوظبی مهم‌ترین شهر امارات متحده عربی شناخته می‌شود و شرایط ویژه‌ای برای زندگی دارد. شارجه به عنوان پایتخت فرهنگی امارات، محبوبیت زیادی در میان مردم این کشور دارد. هزینه‌های زندگی در شارجه به عوامل مختلفی از جمله هزینه مسکن، مواد غذایی، خدمان درمانی، آموزش و … بستگی دارد. چنانچه قصد مهاجرت به کشور امارات را دارید و مایل هستید بدانید شرایط زندگی در شارجه چگونه است یا اینکه هزینه زندگی در شارجه به چه صورت است ما را تا پایان این مقاله از خلیج تایمز همراهی کنید زیرا قرار است به تمام سوالات شما پاسخ دهیم.

شرایط زندگی در شارجه

جالب است بدانید که بیش از ۷۰ درصد جمعیت این شهر را مهاجران تشکیل داده‌اند و این اعداد و ارقام نشان دهنده وضعیت خوب این شهر است. به‌ طور کلی هزینه زندگی در امارات بالا است اما شما می‌توانید با زندگی در شارجه در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید. البته باید به این نکته اشاره کنیم که مذهب در این شهر بسیار مهم و حیاتی است به همین دلیل افراد پاها و دست‌های خود را می‌پوشانند. علاوه‌ براین در ماه رمضان اکثر رستوران‌ها تعطیل هستند و تنها برخی رستوران‌ها برای خدمات‌رسانی به افراد غیرمسلمان باز هستند. یادتان باشد که در هتل و رستوران‌های این شهر نمی‌توانید برای خود الکل سفارش دهید.

شرایط زندگی در شارجه چگونه است

هزینه مواد غذایی در شارجه

هزینه زندگی در شارجه به عوامل متعددی بستگی دارد که امروز به همه این موارد رسیدگی خواهیم کرد. همان‌گونه که می‌دانید خرید مواد غذایی یکی از ضروری‌ترین کارهایی است که همه ما انجام می‌دهیم اما باید به این نکته اشاره‌ کنیم که فروشگاهی که برای خرید مایحتاج خود انتخاب می‌کنید تاثیر مستقیمی در تعیین هزینه‌های شما دارد. البته سبک زندگی شما نیز بسیار مهم است به همین دلیل هزینه مواد غذایی در شارجه برای افراد مختلف متفاوت است. در ادامه به بررسی هزینه برخی از اقلام مواد غذایی در شارجه می‌پردازیم.

مواد غذایی هزینه در شارجه (درهم)
شیر (۱لیتر) ۶.۶۱
برنج سفید (۱ کیلوگرم) ۶.۱۹
نان سفید ۴.۲۵
تخم مرغ (۱۲ عدد) ۸.۱۳
فیله مرغ (۱ کیلوگرم) ۱۹.۹۸
آب معدنی (۱.۵ لیتر) ۱.۸۴
سیب زمینی (۱ کیلوگرم) ۳.۲۶

هزینه خرید یا اجاره مسکن در شارجه

هزینه خرید یا حتی اجاره مسکن در این شهر یا هر شهر دیگری از امارات به سلیقه و نیاز شما بستگی دارد. هزینه مسکن در شارجه به موقعیت جغرافیایی ملک مورد نظر، متراژ ملک، تعداد اتاق‌خواب‌ها و امکاناتی که ملک دارد، وابسته است. با این‌ حال می‌توانید چندین خانه با توجه به بودجه‌ای که دارید نگاه کنید و در آخر یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. برای خرید ملک در شارجه خوب است که اطلاعاتی درباره‌ی قیمت ملک داشته باشید؛ در ادامه به بررسی میانگین قیمت خانه در شارجه می‌پردازیم.

نوع مسکن هزینه مسکن در شارجه 
اجاره آپارتمان ۱ خوابه در مرکز شهر  ۲,۵۵۶ درهم
اجاره آپارتمان ۳ خوابه در مرکز شهر  ۴,۹۲۰ درهم
قیمت خرید هر متر آپارتمان در مرکز شهر ۸,۸۴۰ درهم
قیمت خرید هر متر آپارتمان در حاشیه شهر ۷,۰۷۶ درهم

هزینه درمان در شارجه

هزینه درمان در شارجه نیز همچون غذا و مسکن به عوامل مختلفی بستگی دارد. لازم است بدانید که بیمه درمانی در کشور امارات با توجه به سطح زندگی و نوع شرکت تعیین می‌شود؛ اما ازآنجایی‌که تمام بیمارستان‌های امارات مجهز به بهترین و به‌روزترین وسایل هستند هزینه درمان در آن برای مهاجران مقداری زیاد است.

هزینه خرید و اجاره مسکن در شارجه

هزینه حمل‌ونقل در شارجه

افراد در شهر شارجه برخلاف شهرهای بزرگ‌تر، بیشتر از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنند و همین امر موجب شده تا در هزینه رفت و آمد خود صرفه جویی کنند‌ و این امر موجب شده تا هزینه زندگی در این شهر نسبت به هزینه زندگی در دبی مناسب‌تر باشد و افراد زیادی آن را برای زندگی انتخاب کنند. در ادامه هزینه حمل و نقل عمومی در شارجه را بررسی کرده‌ایم.

نوع حمل و نقل هزینه در شارجه
بلیط یک‌طرفه حمل‌ونقل عمومی ۸.۷۲ درهم
هر کیلومتر تاکسی ۳.۲۸ درهم
بنزین ۳.۵۲ درهم

هزینه سرگرمی در شارجه

همان‌گونه که می‌دانید سرگرمی و تفریح بخش بسیار مهمی از زندگی هر فرد محسوب می‌شود. شارجه یکی از شهرهای توریستی امارات است که مکان‌های زیادی برای تفریح دارد. تفریحات این شهر شامل سواحل زیبا، مراکز خرید و … است و شما می‌توانید ساعات خوشی را در این شهر بگذرانید البته باید به این نکته اشاره‌کنیم که هزینه سرگرمی در این شهر نیز نسبت به هزینه زندگی در ابوظبی مناسب‌تر است و شما با مبلغ کمتری هم می‌توانید یک زندگی لوکس و ایده‌آل داشته باشید.

هزینه زندگی در شارجه برای افراد مجرد و خانواده

همان‌گونه که پیشتر اشاره کردیم هزینه زندگی در شارجه به عوامل متعددی بستگی دارد و این هزینه‌ها شامل تحصیل، درمان، هزینه حمل و نقل، غذا و… است و قابل حدس است که زندگی در امارات برای افراد مجرد راحت‌تر و کم‌هزینه‌تر است و هرچه تعداد افراد خانواده بالاتر برود، به طبع هزینه‌های زندگی نیز بالاتر می‌رود. در ادامه به بررسی میانگین هزینه زندگی ماهانه در شارجه برای افراد مجرد و خانواده می‌پردازیم.

هزینه ماهانه زندگی خانواده ۴ نفره  هزینه ماهانه زندگی ۱ نفره 
۲۴۵۵ دلار (بدون هزینه اجاره خانه) ۷۲۵ دلار (بدون هزینه اجاره خانه)

هزینه زندگی در شارجه برای افراد مجرد

کلام آخر

آیا زندگی در امارات برای ایرانیان به صرفه است؟ آیا هزینه زندگی در شارجه زیاد است؟ مهم‌ترین موردی که در تعیین هزینه زندگی در این شهر وجود دارد سبک زندگی طرف مقابل است. اینکه در چه مدرسه و دانشگاهی تحصیل کنید یا اینکه از چه وسیله نقلیه‌ای استفاده کنید و یا در کدام محله این شهر خانه اجاره کنید قطعاً در تعیین هزینه‌های زندگی نقش بسیار پررنگی دارند؛ به همین دلیل در این مقاله به بررسی انواع هزینه در شارجه از جمله مسکن، مواد غذایی و … پرداخته‌ایم. اگر در این زمینه نیاز به راهنمایی بیشتر دارید به مشاوران ما در خلیج تایمز پیام دهید.

سوالات متداول:

هزینه مسکن در شارجه چقدر است؟

هزینه مسکن در شارجه به عوامل مختلفی مثل موقعیت جغرافیایی ملک، متراژ آن، تعداد اتاق‌خواب‌ها و امکاناتی که دارد بستگی دارد.

آیا زندگی در شارجه به صرفه است؟

از آنجایی که هزینه زندگی در ابوظبی و دبی بسیار بالا است در صورتی که مایل هستید در یک شهر ارزان‌تر ساکن شوید، شارجه بهترین انتخاب ممکن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا