مقالات شرایط زندگی در امارات

چگونه در دبی کار پیدا کنیم؟

۴.۸/۵ - (۵ امتیاز)

کشور امارات به خصوص شهر دبی جزو یکی از پیشرفته ترین شهر‌ها به شمار می‌رود. ساختن یک زندگی مرفه در این شهر آسان بوده است از این جهت خیلی از کسانی که به‌دنبال پیدا کردن کار در خارج از کشور هستند این شهر را در اولویت های خود قرار می‌دهند. درآمد بالا و همچنین با ارزش بودن و پایدار بودن پول این کشور می‌تواند جزو اصلی ترین دلایل انتخاب این شهر برای پیدا کردن شغل باشد. در این مقاله خلیج تایمز، به انواع راه‌ها برای پیدا کردن کار در دبی و شرایط و مزایای کار در دبی می‌پردازیم و به این سوال پاسخ می‌دهیم که چگونه در دبی کار پیدا کنیم؟ با ما همراه باشید.

نحوه پیدا کردن کار در دبی

لیست مشاغل مورد نیاز در دبی روز به روز در حال افزایش است اما سوال مهمی که پیش می‌آید این است که چگونه در دبی کار پیدا کنیم؟ این شهر در تلاش برای گسترش پیدا کردن و استفاده از متخصص‌ترین نیروهای انسانی است و به همین خاطر راه‌های متنوع و زیادی را برای چگونه پیدا کردن کار در دبی ایجاد کرده است. راه‌های پیدا کردن کار در دبی عبارت‌اند از:

نحوه پیدا کردن کار در دبی

کاریابی از طریق وب‌سایت‌ها

شما می‌توانید به طور منظم سایت‌های کاریابی جهانی را چک کنید تا درخواست استخدامی مورد نظرتان را پیدا کنید. می‌توانید درخواست خود را همراه با رزومه برای شرکت موردنظرتان ارسال کنید. اگر در دبی شغل مورد علاقه‌تان که در آن به اندازه کافی در آن مهارت و تجربه دارید پیدا کردید می‌توانید از سایت شرکت‌هایی که به فردی متخصص در این حرفه نیاز دارند نیز استفاده کنید.

استفاده از آژانس های استخدامی

یکی از راه‌های مطمئن برای پیدا کردن شغل در کشور‌های خارجی آژانس‌های استخدامی هستند. اکثر شرکت‌های اماراتی و غیر اماراتی به دنبال افراد متخصص و ماهر هستند؛ بنابراین با آژانس‌های استخدامی در ارتباط‌اند. پس یکی از پاسخ‌های چگونه در دبی کار پیدا کنیم، استفاده از آژانس‌های کاریابی است.

جست و جو محلی

شما می‌تواند یک ویزای کوتاه مدت اخذ کنید و خودتان به این کشور سفر کنید و به‌دنبال کار مناسب بگردید و یا اگر آشنایی در این کشور دارید می‌توانید از او درخواست کنید با توجه به مهارت و ویژگی های شما برای شما به‌دنبال کار مناسب باشد.

شرایط کار در دبی برای ایرانیان

شرایط کار در دبی برای ایرانیان همانند اتباع دیگر کشورها است و تفاوتی ندارد. هر فرد ایرانی بالای ۱۸ سال با داشتن شرایط مناسب، می‌تواند برای کار در کشور امارات اقدام کند. افراد متقاضی باید آموزش و تجربه لازم برای شغل مورد نظر خود را داشته باشند. تمام نیروهای کار خارجی باید به سنت‌ها و آداب و رسوم این کشور احترام گذارند و تسلط کافی به زبان انگلیسی داشته باشند. دانستن زبان عربی الزامی نمی‌باشد اما بلد بودن این زبان برای فرد متقاضی یک مزیت بحساب می‌آید. برای ایرانیانی که به دنبال راه اندازی کسب و کار خود در امارات هستند، بهترین روش ثبت شرکت در دبی است. پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر اقدام با کارشناسان و مشاورین این حوزه در ارتباط باشید.

شرایط کار در دبی برای ایرانیان

انواع ویزا برای کار در دبی

برای ورود به این کشور و داشتن اقامت کشور امارات باید ویزا دریافت کنید، شما باید هدف خودتان را برای ورود به امارات مشخص کنید و مطابق با آن درخواست ویزا بدهید. در ادامه انواع ویزاهایی که می‌توانید با آنها اقامت کاری امارات را دریافت کنید معرفی می‌کنیم:

مجوز کار دبی

این نوع ویزا برای نیروهای کار ماهر و متخصصانی است که پیشنهاد شغلی در دبی دارند. این مجوز کار از طرف یک کارفرما در امارات برای فرد متقاضی درخواست داده می‌شود و به اداره کار امارات ارسال می‌شود. پس از تایید، ویزای کار دبی برای فرد صادر می‌شود. این ویزا اقامتی، ۳ سال اعتبار دارد و در صورت راضی بودن کارفرما قابل تمدید است.

مجوز فریلنسری

این نوع ویزا برای کارآفرینان، فریلنسرها و متخصصان خود اشتغالی است که می‌خواهند کسب و کار خود را در دبی راه اندازی کنند. برای دریافت این نوع ویزا باید طرح کسب و کار و مدارک خود را ارائه دهید. این مجوز ۳ سال اعتبار دارد و قابل تمدید است.

ویزای سرمایه گذاری

این ویزای کار در دبی برای سرمایه‌گذارانی است که می‌خواهند شرکت یا کسب و کار خود را راه اندازی کنند. برای دریافت این نوع ویزا به حداقل سرمایه ۱۰ هزار درهم نیاز دارید و باید مدارکی از جمله سوابق مالی و طرح تجاری خود را ارائه دهید. این ویزا ۲ سال اعتبار دارد و تا زمانی فرد کسب و کار خود را داشته باشد قابل تمدید است.

مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزای کار امارات

قبل از هرچیزی کارفرمایی که قصد همکاری با شما را دارد باید مراحلی را طی کند. اول از همه باید از طرف شما تایید وزارت کار امارات اقدام کند. قرارداد همکاری که بین طرفین بوده است و امضا شده را به وزارت کار تحویل بدهد.

  • کپی مدارک تحصیلی
  • اجازه ورود از وزارت کار
  • کپی از کارت شرکت کارفرما
  • کپی از جواز تجاری شرکت مربوطه

مزایای کار در دبی

قبل از درخواست کار در دبی باید بدانیم آیا ارزش تلاش کردن دارد یا خیر؟ دلیل این همه تقاضا برای پیدا کردن کار در دبی چیست؟ همه می‌دانند دبی یکی از بهترین شهر ها برای زندگی است جزو شهر های مرفه قرار دارد و برای کسانی که به دنبال شغل های پردرآمد در امارات هستند گزینه مناسبی است.

  • سیستم کاری بدون مالیات فردی
  • درآمد بالا
  • مکانی مطمئن با فرصت های شغلی بالا
  • کشوری با سیستم پول پایدار

عواملی که درآمد در دبی به آن‌ها بستگی دارد:

سطح میزان درآمد در کشور های خارجی همیشه یک مشکل اصلی برای کسانی که به قصد کار مهاجرت می‌کنند. در تمام کشور‌های دنیا مهم‌ترین عاملی که باعث افزایش دستمزد شما می‌شود تجربه یا سابقه کاری شما می‌باشد. مدرک تحصیلی و میزان سواد شما نسبت به عرصه‌ای که در آن به کار پرداختین مهم است و روی دستمزدتان تاثیر بسزایی دارد. از دیگر فاکتور‌هایی که روی دستمزد شما تاثیر می‌گذارد می‌توان به نوع شغل، نوع شرکت، ساعات کاری و میزان مهارت شما اشاره کرد.

مزایای کار در دبی

حقوق کار در دبی چقدر است؟

یکی از مهم‌ترین  مواردی که برای کار و زندگی در امارات باید درنظر بگیرید، میزان حقوق و درآمد است. نحوه پرداخت حقوق برای مشاغل دبی معمولا به دو صورت ساعتی یا ماهانه است. به طور میانگین متوسط حقوق ساعتی یک فرد در دبی ۱۲۰ درهم و میانگین دستمزد ماهیانه ۲۰ هزار درهم است. هیچ حداقل حقوقی برای کار در دبی و امارات تعیین نشده است اما قانون کار امارات تاکید می‌کند که حقوق در دبی باید نیازهای اساسی و هزینه زندگی در دبی را تامین کند. همچنین باید در نظر داشته باشید، از آنجایی که دبی یک مقصد تجاری جهانی است و متخصصان را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند، بازار کار بسیار رقابتی دارد که منجر به پرداخت حقوق‌های بالا می‌شود.

شرایط اخذ اقامت با کار در دبی

یکی از روش‌های اخذ اقامت امارات و دریافت ویزای این کشور کار در دبی است. این روش همانند خرید ملک در دبی در میان ایرانیان بسیار رایج است. مهم‌ترین شرط اخذ اقامت با کار در دبی داشتن مجوز کار از دولت امارات است. برای درخواست این نوع اقامت فرد باید حامی مالی داشته باشد؛ حامی مالی می‌تواند کارفرما یا یکی از اعضای خانواده که مقیم امارات است باشد. نکته‌ای که باید توجه کنید این است که ویزای کاری فقط به فردی داده می‌شود از یک شرکت در دبی پیشنهاد شغلی دریافت کرده باشد. اجازه اقامت تنها پس از بررسی سوابق کیفری و سابقه مالی به فرد متقاضی داده می‌شود.

جمع بندی

در این مقاله به این سوال پاسخ دادیم که چگونه در دبی کار پیدا کنیم؟ همچنین مزیت‌های پیدا کردن کار در دبی و شرایط آن را بررسی کردیم، پس می‌توانید با این اطلاعات در شهر دبی، کار مورد علاقه‌تان را پیدا کنید که با ویژگی‌های شخصیتی و مهارتی شما متناسب باشد. از دیگر نکاتی که باید قبل از پیدا کردن کار در دبی بدانید، انواع ویزای کاری که می‌توانید دریافت کنید، مدارکی که باید برای ویزای کاری ارائه دهید و انواع عواملی که درآمد شما به آن بستگی دارد؛ در این نوشته به تمامی این بخش‌ها پرداختیم و به طور کامل توضیح دادیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اگر همچنان نیاز به راهنمایی بیشتری در باره‌ی لیست مشاغل مورد نیاز در دبی و یا کار در دبی داشتید تیم خلیج تایمز آماده‌ی راهنمایی کردن شما است.

سوالات متداول:

۱- مدت زمان ویزای جستجو کار در امارات چقدر است؟

اعتبار این ویزا معمولا حدود ۶ ماه است. با این دریافت این نوع ویزا، می‌توانید برای خود در دبی و امارات متحده عربی کار پیدا کنید.

۲- آیا پیدا کردن شغل در امارات محدودیت سنی دارد؟

خیر، برای استخدام در برخی از مشاغل آزاد نیازی به داشتن سن خاصی ندارید؛ مگر شغل‌هایی که شرایط سنی خاص دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا