مقالات مهاجرت به امارات

با اقامت دبی به کدام کشورها میتوان سفر کرد؟ (جدول کامل)

۴.۵/۵ - (۸ امتیاز)

با توجه‌ به اینکه با پیشرفت روزافزون امارات و نرخ رشد و توسعه‌های همگانی این کشور، روزبه‌روز تعداد افرادی که قصد زندگی در کشور امارات را دارند بیشتر می‌شود. این افراد از راه‌ های مهاجرت به دبی استفاده می‌کنند تا زندگی و رفاه بیشتری را برای خود و خانواده‌شان ایجاد کنند. داشتن اقامت امارات مزایای زیادی دارد به‌خصوص برای افرادی که می‌خواهند در این کشور کار کنند یا سرمایه‌گذاری انجام دهند؛ برای مثال معافیت از پرداخت مالیات، دسترسی به بازارهای سرمایه‌گذاری گسترده، توانایی بین‌المللی کردن شرکت‌های ثبت شده در امارات، دسترسی به خدمات آموزشی عالی، دسترسی به خدمات بهداشتی و توانایی سفر به بیش از ۱۰۰ کشور بدون ویزا با پاسپورت امارات، از مزایای داشتن اقامت این کشور است. اما در این مقاله می‌خواهیم بدانیم با اقامت امارات به چه کشورهایی می‌توان سفر کرد؟

کشورهای بدون ویزا با پاسپورت امارات متحده عربی

پاسپورت امارات یکی از قوی‌ترین پاسپورت‌های جهان محسوب می‌شود. در حقیقت برای سفرهای کوتاه‌ مدت به بسیاری از کشورهای جهان نیازی به ویزا نخواهید داشت یا اگر قصد سفر طولانی‌ مدت به کشورهای دیگر را دارید بعد از سفر به کشور مقصد در بدو ورود می‌توانید ویزا دریافت کنید. یعنی با توجه‌ به قاره و حوزه کشوری که قصد سفر به آن را دارید مدت زمانی که بدون ویزا می‌توانید بمانید متفاوت است که می‌توانید از طریق مطالعه قوانین سفر به کشور مقصد از زمان دقیق آن مطلع شوید.

با این‌حال سوال این است که دقیقاً با اقامت امارات به چه کشورهایی می‌توان سفر رفت؟ پاسخ این سؤال شگفت‌انگیز است؛ چرا که شما تقریباً به هر کشوری بخواهید می‌توانید سفر کنید. جالب این است که برای بیش از ۱۴۰ کشور جهان شما میتوانید بدون ویزا سفر کنید.

کشورهای بدون ویزا با پاسپورت امارات متحده عربی

جدول کشور‌هایی که با اقامت امارات می‌توان به آن‌ها سفر کرد

جدول برخی از کشورهایی که بدون ویزا با پاسپورت امارات متحده عربی می‌توانید به آنها سفر کنید به شرح زیر می‌باشد:

آفریقا آمریکا آسیا اروپا خاورمیانه
مصر آرژانتین چین سوئد بحرین
سودان برزیل مالزی پرتغال کویت
مراکش شیلی اندونزی نروژ ارمنستان
مالی مکزیک تایلند هلند گرجستان
سنگال کلمبیا سنگاپور فرانسه عمان
تونس اروگوئه هنگ کنگ نروژ قطر
چاد پرو فیلیپین قبرس لبنان

نکات دیگر درباره سفر به کشور‌های بدون ویزا با اقامت امارات

به‌طورکلی اگر قصد سفر به کشورهای آسیایی مثل مالزی، چین یا هند را دارید، باید بدانید که با داشتن پاسپورت امارات شما می‌توانید بدون ویزا تا ۹۰ روز در این مناطق بمانید و از فرهنگ آسیای شرقی دیدن کنید، به دیدن جاذبه های گردشگری این مناطق بپردازید و از غذاهای خاص این مناطق بخورید. اما اگر قصد دارید بیش از این در این مناطق بمانید به ویزا نیاز خواهید داشت.

اگر سوال شما این است که در حوزه کشورهای آمریکایی با اقامت امارات به چه کشورهایی می‌توان سفر کرد؟ باید بگوییم به بسیاری از کشورهای این منطقه مانند پرو و برزیل می‌توانید سفر کنید و اگر قصد دارید به منظورهای گردشگری یا تجاری به این مناطق بروید و اقامت شما کمتر از ۹۰ روز است به ویزا نیازی نخواهید داشت.

اگر اعتبار پاسپورت اماراتی شما تا حداقل ۶ ماه پس از تاریخ برگشتان از کشور های اقیانوسیه و جزایر اطراف آن است، تا ۳۱ روز بدون نیاز به ویزا می‌توانید برای سفر اقدام کنید.

با پاسپورت امارات کجا میشه رفت؟

در حقیقت دبی یکی از مهم‌ترین و بهترین شهرهای کشور امارت متحده عربی محسوب می‌شود. به دلیل پیشرفت گسترده این شهر در زمینه‌های گردشگری، تجاری، جشنواره‌های هنری و موزه‌ها و جذب میزان بالایی سرمایه یکی از پررونق‌ترین مقاصد گردشگری و مهاجرتی محسوب می‌شود.

در کنار این موارد رفاه و امکانات بالای این شهر و مزیت‌های آموزشی آن درخواست گرفتن اقامت امارات و بخصوص زندگی در این شهر را بالا برده است. سیاست‌گذاری‌های امارات به‌طوری صورت‌گرفته است شما با داشتن اقامت بتوانید به‌ راحتی به گرفتن پاسپورت دبی اقدام کنید. با داشتن پاسپورت امارات می‌توان به بیش از ۱۲۰ کشور دنیا سفر کرد که در ادامه برخی از مهم‌ترین آنها را نام خواهیم برد.

با اقامت دبی به کدام کشورها می‌توان سفر کرد

لیست کشورهایی که شهروندان امارات برای سفر به آن نیازمند ویزا هستند

شهروندان امارات متحده عربی با پاسپورت خود برای سفر به برخی از کشورها باید درخواست ویزا دهند که در ادامه برخی از این کشورها معرفی شده است:

  • الجزایر
  • افغانستان
  • ایالت متحده آمریکا
  • پورتوریکو
  • ترکمنستان
  • برمودا
  • جامائیکا
  • کره شمالی
  • ونزوئلا
  • لیبی
  • نیجر

کشورهای نیازمند ویزا الکترونیکی برای شهروندان امارات

شهروندان کشور امارات برای ورود به برخی کشورها نیاز به ویزای الکترونیکی دارند. برای این نوع ویزا به صورت آنلاین درخواست داده می‌شود و اغلب موارد به ایمیل فرد متقاضی فرستاده می‌شود.

  1. استرالیا
  2. کانادا
  3. ویتنام
  4. کامرون
  5. نیجریه
  6. نیوزلند
  7. هند

ارزش و اعتبار پاسپورت امارات

ارزش و اعتبار پاسپورت امارات

قدرت پاسپورت یک کشور با تعداد مقاصد بین المللی که امکان دسترسی به آن بدون ویزا برای دارندگان آن پاسپورت فراهم می‌شود، تعیین می‌شود. با این حساب پاسپورت کشور امارات یکی از قوی‌ترین پاسپورت های جهان بحساب می‌آید؛ زیرا با این پاسپورت می‌توان به ۱۷۴ کشور دنیا بدون نیاز به ویزا سفر کرد.

علی‌رغم تمام خوبی‌هایی که ذکر کردیم دبی یکی از شهرهای گران‌قیمت محسوب می‌شود و هزینه زندگی در دبی نسبتاً بالا خواهد بود. پس بهتر از قبل از اقدام برای دریافت اقامت امارات و زندگی در این کشور با تمام مزایا و معایب این کشور آشنا شوید.

جمع‌بندی

ارزش پاسپورت دبی در سال‌های قبل دو رقمی بوده است؛ اما با توجه‌ به روند ارتباطات امارات با دیگر کشورهای جهان و سیاست گذاری‌های درست این کشور، اکنون یکی از ارزشمندترین پاسپورت‌های دنیا شناخته می‌شود. همانطور که در این مقاله از خلیج تایمز گفتیم با داشتن اقامت دبی و پس از گرفتن پاسپورت می‌توانید به بیش از ۱۰۰ کشور جهان به طور مستقیم از دبی پرواز کنید؛ چرا که دبی یکی از مهم ترین فرودگاه‌های جهان را دارد. سوئد، هلند، فرانسه، آرژانتین، سنگاپور و … جزو کشورهای بدون ویزا با پاسپورت امارات هستند که به راحتی می‌توان به آنها سفر کرد.

سوالات متداول:

با داشتن اقامت امارات برای سفر به کشور مالزی به ویزا نیاز داریم؟

برای سفر به این کشور و اکثر کشورهای آسیای شرقی نیازی به ویزا نخواهید داشت؛ بااین‌حال اگر قصد ماندن در این کشورها را برای بیش از ۹۰ روز را دارید باید ویزا تهیه کنید.

با داشتن پاسپورت امارات بدون ویزا چند روز می‌توانیم به کشورهای اقیانوسیه سفر کنیم؟

اگر از زمانی که قصد بازگشت به امارات را دارید بیش از شش ماه پاسپورت شما اعتبار داشته باشید می‌توانید تا یک ماه بدون داشتن ویزا به این کشورها سفر کنید.

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

    1. سلام وقت بخیر
      خیر، کانادا جزو کشورهایی که بدون ویزا و با اقامت امارات بتوان به آن سفر کرد نیست و برای سفر به این کشور باید ویزا دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا