مقالات مهاجرت به امارات

اخذ اقامت دبی از طریق تولد فرزند چگونه امکان پذیر است؟

۴.۹/۵ - (۷ امتیاز)

امارات متحده عربی، یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین کشورهای خاورمیانه است که افراد زیادی به دنبال دریافت اقامت این کشور هستند. برخی از مردم فکر می‌کنند یکی از روش های رسیدن به اقامت دبی، تولد فرزندشان در این کشور است؛ اما اقامت دبی از طریق تولد فرزند برای همه ممکن نیست و شرایطی دارد. پس اگر می‌خواهید درباه‌ی اقامت از طریق تولد فرزند در دبی اطلاعاتی بدست آورید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید؛ چرا که سعی کردیم تمام اطلاعات کامل این روش را برای شما بیاوریم.

اخذ اقامت دبی از طریق تولد فرزند

تولد فرزند در امارات مانند خرید خانه در دبی، یکی از راه‌های مهاجرت به این کشور است که علاوه بر امکان استفاده از خدمات درمانی پیشرفته امارات، مزایای دیگری نیز به همراه دارد. امارات کشوری است که در این خصوص قوانین سخت‌گیرانه‌ای دارد و از قانون خون پیروی می‌کند. در صورتی که یکی از والدین اماراتی باشند، فرزندشان نیز از اتباع این کشور محسوب می‌شود؛ و می‌توانند از امکانات این کشور مانند تحصیل رایگان، پاسپورت امارات و … استفاده کنند. اما اگر والدین کودک از اتباع امارات نباشد تولد فرزند در امارات مزایای خاصی برای شما به دنبال نخواهد داشت. در صورت داشتن شرایط گفته شده والدین برای تولد فرزندشان در امارات، باید ۶ ماه پیش از تولد فرزند خود در دبی اقامت داشته باشند و محل زندگی انها کاملا مشخص باشد.

قانون اخذ اقامت از طریق تولد فرزند در دبی

به طور کلی برای دریافت تابعیت کشور خارجی برای نوزادان دو راه وجود دارد:

  1. قانون خاک: اگر نوزادی در کشور دیگری متولد شود آن نوزاد تابعیت آن کشور را دریافت می‌کند. به این نوع دریافت تابعیت از طریق «تولد در خاک» نیز می‌گویند.
  2. قانون خون: راه دوم دریافت تابعیت از طریق وابستگی خونی است؛ یعنی یکی از پدر یا مادر نوزاد باید حتما تابع کشور مقصد باشند تا نوزاد نیز تابعیت خود را دریافت کند.

کشور امارات از قانون خون تبعیت می‌کند و باید پدر یا مادر او اماراتی باشند؛ بنابراین اگر فرزندتان در خاک دبی متولد شود حق اقامت را تنها برای ۳ سال دریافت می‌کند. مشابه این قوانین در اخذ اقامت دبی از طریق ازدواج نیز وجود دارد و شما با ازدواج با یک فرد اماراتی می‌توانید اقامت موقت دریافت کنید.

قانون اخذ اقامت از طریق تولد فرزند در دبی

تمدید اقامت فرزندان متولد شده در دبی

اخذ اقامت دبی از طریق تولد فرزند تنها زمانی برای نوزاد صادر می‌شود که پدر و مادر ویزا و پاسپورت معتبر داشته باشند. بعد از گذشت ۳ سال، باید برای فرزند خود درخواست تمدید اقامت بدهید. همچنین فرزند شما بعد از ۱۸ سالگی باید راه جدیدی را برای دریافت ویزا انتخاب کند.

مهاجرت به امارات از طریق تولد

کشور امارات از قانون خون برای اعطای تابعیت پیروی می‌کند؛ بنابراین حتی اگر فرزندتان در امارات متولد شود در صورتی به نوزاد اقامت دائم می‌دهند که یکی از والدین تابعیت امارات را داشته باشد در غیر این صورت نوزاد اقامت دائم دریافت نمی‌کند. پس امکان مهاجرت به دبی از طریق تولد فرزند برای افراد غیر اماراتی وجود ندارد.

در تمام بندهای قانون حق شهروندی امارات تأکید شده است که تولد فرزند در دبی به معنی حق شهروندی نیست. تنها زمانی فرزند تابعیت کشور امارات را دریافت می‌کند که به مدت ۳۰ سال به طور دائم اقامت خود را تمدید کند.

مراحل اخذ اقامت دبی از طریق تولد فرزند

پس از تولد فرزند در امارات برای دریافت اقامت این کشور باید ۴ مرحله زیر را انجام دهید:

  1. مراجعه به سفارتخانه یا کنسولگری ایران در امارات جهت صدور شناسنامه
  2. مراجعه به دفتر ثبت نفوس و شهرداری دبی برای درخواست شهادت تولد فرزند
  3. ارائه شهادت تولد فرزند به دفتر مهاجرت و شهروند پذیری دبی
  4. درخواست پاسپورت و ویزای اقامت برای فرزند

مدارک لازم برای اخذ ویزا دبی از طریق تولد فرزند

برای اخذ اقامت دبی از طریق تولد فرزند باید مدارک زیر را ارائه کنید:

  1. اصل پاسپورت حامی کودک
  2. اصل آیدی امارات حامی کودک
  3. کپی ویزای حامی کودک
  4. اصل شناسنامه که باید به زبان عربی باشد
  5. عکس واضح از کودک با پس‌زمینه سفید
  6. پاسپورت نوزاد

مزایا و معایب تولد فرزند در امارات

دریافت اقامت امارات از طریق تولد فرزند مزایا و معایبی به همراه دارد که سعی کردیم در ادامه مطالب مهم‌ترین مزایا و معایب را بررسی کنیم:

مزایا معایب
دریافت پاسپورت قدرتمند امارات

استفاده از امکانات تحصیلی دبی و دیگر شهر‌ها

یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان اول بسیاری از مدارس

کیفیت زندگی بالا

امکان زندگی در جامعه‌ای چند فرهنگی

هزینه‌ بالای زندگی در دبی

دور بودن از خانواده در کشور مبدأ

هزینه تولد فرزند در دبی

هزینه تولد فرزند در دبی بسته به شرایط نوع زایمان، وضعیت بیمه، نوع بیمارستان و ملیت والدین می‌تواند متفاوت باشد. اما به طور کلی هزینه زایمان در دبی می‌تواند بین ۱۰ هزار تا ۵۰ هزار درهم متفاوت باشد. این هزینه‌ها شامل هزینه مشاوره قبل از تولد، هزینه بستری شدن در بیمارستان، چکاپ، دارو و سایر خدمات پزشکی می‌باشند. در صورت داشتن شرایط لازم نیاز است تا والدین پس از به دنیا آمدن فرزندشان با با کونسولگری ایران در امارات تماس گرفته و از آنها بخواهند تا شناسنامه فرزندشان را صادر کنند.

هزینه تولد فرزند در دبی

جمع‌بندی

در این مقاله راجع به اخذ اقامت دبی از طریق فرزند صحبت کردیم و فهمیدید امکان اخذ اقامت دائمی دبی از طریق فرزند برای والدین امکان پذیر نیست و با تولد نوزاد در دبی می‌توانید اقامت موقت این کشور را دریافت کنید. اگر می‌خواهید درباره دیگر روش های رسیدن به اقامت امارات بخوانید، مطالب ما در سایت خلیج تایمز را دنبال کنید.

سوالات متداول:

تولد فرزند در امارات از طریق ویزای توریستی امکان پذیر است؟

شما می‌توانید هنگامی که با ویزای توریستی در این کشور اقامت دارید فرزندتان را در این خاک به دنیا بیاورید؛ اما باید بتوانید هزینه‌های بیمارستان را متقبل شوید و پیش از تمام شدن موعد ویزای توریستی خاک امارات را ترک نمایید.

آیا تولد فرزند در دبی به معنای اخذ تابعیت امارات است؟

خیر، تولد فرزند فقط اقامت موقت برای خود و والدین را به همراه دارد. همچنین با تولد در خاک امارات، حق شهروندی به فرزند داده نمی‌شود.

نوشته های مشابه

‫۸ دیدگاه ها

  1. سلام من ۵ ماهه باردار هسم برای زایمان میتونم به دبی بیام و اقامت برای فرزندم بگیرم؟

    1. سلام دوست عزیز متاسفانه از طریق زایمان در دبی نمی‌توانید اقامت بگیرید مگر اینکه پدر فرزند دارای تابعیت امارات باشد.

    1. سلام روزتون بخیر. هزینه زایمان با توجه به انتخاب بیمارستان دولتی و خصوصی متفاوت است و قیمت دقیقی نمیشه اعلام کرد.

  2. درود بیکران
    پوزش از وقت گران بهاتون
    سوالی داشتم
    بنده متولد ۱۹۹۴ کشور امارات متحده عربی هستم
    کارت تولد یا نوزادی بیمارستان دبی رو دارم
    شناسنامه ایرانی من هم قید شده محل تولد کشور امارات متحده عربی
    پدر مادرم ایرانی هستن ولی جدا شدن
    پدرم اونجا کار میکرد
    چنتا مدارک و پاسپورت قدیمی از مادرم هست
    خواستم اقامت بگیرم از طریق تولد
    آیا امکانش هس ؟؟
    بنده متولد دبی هستم
    ولی مدارک شناسنامه فقط دفترچه تولد با کد اونجا رو دارم

    1. سلام وقتتون بخیر. مجموعه ما در زمینه خرید ملک در دبی فعالیت می‌کند. برای اطلاع از شرایط مهاجرت به دبی از طریق تولد فرزند به موسسات مهاجرتی مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا