مقالات مهاجرت به امارات

راهنمای اخذ انواع ویزای دبی در ۲۰۲۴

۵/۵ - (۲ امتیاز)

می‌خواهید بدانید از طریق چه ویزایی می‌توانید به دبی بروید؟ گرفتن ویزای دبی دردسر چندانی ندارد، در واقع، چه به عنوان توریست، چه سرمایه گذار یا مقیم بخواهید اقدام کنید، احتمالاً یکی از ساده‌ترین ویزاها برای دریافت، ویزای دبی است. در اینجا یک راهنمای کامل در مورد انواع ویزای دبی آورده شده است تا به شما کمک کند چه ویزایی برای شما مناسب است.

ویزای دارنده ملک

اگر برایتان سوال است که چگونه ویزا دبی بگیریم، در کنار مواردی مثل ویزای سریع دبی و ویزای الکترونیکی دبی، بهتر است با ویزای دارندگان املاک هم آشنایی داشته باشید. اگر ملکی به ارزش ۱ میلیون درهم در دبی دارید، در حال حاضر واجد شرایط ویزای دارنده ملک هستید. با این حال، ملک نباید تحت رهن باشد.

سرمایه گذاران املاک باید کپی پاسپورت و سند مالکیت خود را به اداره اقتصادی دبی ارسال کنند. پس از دریافت مجوز از اداره زمین دبی، این وزارتخانه مجوز تجارت آن ملک را صادر می‌کند. پس از گرفتن مجوز تجارت، فرد می‌تواند برای دریافت ویزای اقامت ۲ساله به اداره مهاجرت مراجعه کند. به نکات زیر توجه کنید:

  1. سرمایه گذارانی که دارایی بیش از ۵ میلیون درهم دارند، واجد شرایط دریافت ویزای ۵ساله قابل تمدید هستند.
  2. سرمایه گذارانی که دارایی به ارزش ۱ میلیون درهم و بالاتر دارند، واجد شرایط دریافت ویزای ۲ساله هستند.
  3. سرمایه گذارانی که سرمایه گذاری عمومی به ارزش ۱۰ میلیون درهم از طریق سپرده داشته باشند نیز واجد شرایط ویزای ۱۰ساله هستند. املاک و مستغلات نمی‌تواند بیش از ۶۰ درصد این مبلغ باشد. سرمایه گذاری باید حداقل به مدت ۳ سال نگه داشته شده و فروخته نشود.

اقامت دبی با خرید ملک

ویزای توریستی

از بین همه انواع ویزای دبی، معروف‌ترین آنها بدون شک ویزای توریستی است. زنان زیر ۱۸ سال مجاز به درخواست برای این ویزا نیستند، اما به طور کلی افراد تحت تکفل هزینه‌ای برای این ویزا پرداخت نمی‌کنند. هزینه ویزای توریستی یکبار ورود به مدت ۳۰ روز، ۳۵۰ درهم است.

ویزای ترانزیت

اگر یک مسافر معمولی هستید، می‌توانید ویزای ترانزیت (که بیشتر به عنوان ترانزیت ۹۶ ساعته شناخته می‌شود) در مسیر رسیدن به مقصد نهایی خود اخذ کنید. ویزای ترانزیت می‌تواند کمتر از ۵۰ درهم هزینه داشته باشد.
شما باید بلیط تأیید شده خود به خارج از دبی، یک عکس رنگی، کپی پاسپورت و کپی رنگی از صفحه آخر پاسپورت خود را به همراه داشته باشید.

ویزای دانشجویی

یکی دیگر از انواع ویزای دبی ویزای دانشجویی است. این ویزا مخصوص دانشجویان خارجی است که می‌خواهند در دبی تحصیل کنند. برای درخواست این ویزا، دانشجویان به نامه پذیرش از دانشگاه خود، گذراندن آزمون پزشکی و حامی نیاز دارند. مدت اعتبار این ویزا ۱ سال است.

ویزای کار / ویزای اقامت

یکی از روش‌های رسیدن به اقامت دبی دریافت ویزای کار امارات است. برای کار قانونی در امارات به این ویزا نیاز دارید. پس از استخدام توسط شرکت، باید شرایط و مدارکی را مهیا کنید. این ویزا به شما این امکان را می‌دهد که اجازه اقامت ۲ساله داشته باشید.

شرایط اخذ اقامت دبی شامل گرفتن یک آزمایش پزشکی، عکس، کپی پاسپورت، گواهی آموزشی تأیید شده و همچنین یک اسپانسر (در این مورد بخصوص شرکت شما) است.

ویزای سرمایه گذاری

در کنار ویزای تجاری دبی، یکی دیگر از محبوب‌ترین ویزاها بین انواع ویزای دبی، ویزای سرمایه گذاری است. اگر صاحب یک کسب و کار هستید، حق دریافت ویزای سرمایه گذاری را دارید. این روش شامل یک مجوز تجاری معتبر، عکس، تست پزشکی و کپی پاسپورت است. متقاضی برای دریافت این ویزا باید بیش از ۷۰۰۰۰ درهم سهام داشته باشد و مبلغ ۱۰۰۰۰ درهم قابل استرداد را واریز کند. این مبلغ پس از لغو ویزا عودت داده می‌شود.

ویزای بازنشستگی

اگر فردی بازنشسته شده باشد و بیش از ۵۵ سال سن داشته باشد، می‌تواند برای ویزای بازنشستگی با اعتبار ۵ سال اقدام کند. معیارهای واجد شرایط بودن شامل یکی از موارد زیر است:

  1. در ملکی به ارزش ۲ میلیون درهم سرمایه گذاری کنید.
  2. پس انداز مالی کمتر از ۱ میلیون درهم داشته باشید
  3. درآمد فعال کمتر از ۲۰۰۰۰ درهم در ماه نداشته باشید.

ویزای بازنشستگی

جمع بندی

اگر شما هم قصد دارید به دبی سفر کنید، باید نوع ویزای مناسب خود را بر اساس مدت زمان، هدف و شرایط سفرتان انتخاب کنید. در این مقاله، ما به شما در مورد انواع ویزای دبی توضیح دادیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

یکی از راه‌های دریافت ویزای دبی، خرید ملک در این شهر است. سایت خلیج تایمز با بیش از ۱۰ سال سابقه خرید و فروش ملک در دبی همراه شماست. مشاوره تخصصی، فرایند سریع و پشتیبانی ۲۴ ساعته ما، مسیر شما به دبی را هموار می‌کند. همین حالا اقدام کنید و از مشاوره رایگان ما برخوردار شوید!

سوالات متداول

چه مدت طول می‌کشد تا ویزای دبی صادر شود؟

زمان صدور ویزای دبی بستگی به نوع و شرایط آن دارد. اما به طور متوسط، می‌توان گفت که حدود ۳ تا ۱۰ روز کاری طول می‌کشد.

چه مقدار هزینه برای درخواست ویزای دبی باید پرداخت کنم؟

هزینه درخواست ویزای دبی نیز بستگی به نوع و مدت اعتبار آن دارد. اما به طور کلی، می‌توان گفت که حدود ۵۰ تا ۵۰۰ دلار آمریکا برای هر نفر باید پرداخت شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا