مقالات مهاجرت به امارات

راهنمای کامل تحصیل رایگان در دبی

۴.۵/۵ - (۱۴ امتیاز)

دبی به‌عنوان یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین شهرهای حوزه خلیج فارس از استانداردهای آموزشی بالا برخوردار بوده و دانشجویان با استعداد را جذب می‌کند. یکی از بهترین روش ‌های رسیدن به اقامت دبی تحصیل در امارات است. این شهر دارای پردیس‌های دانشگاهی معتبر است و به دلیل نزدیکی به ایران از بهترین گزینه‌ها برای دریافت آموزش‌ها در سطح جهانی شناخته می‌شود. در ادامه با خلیج تایمز همراه باشید تا درباره تحصیل رایگان در دبی اطلاعات بیشتری به دست آورید.

شرایط تحصیل رایگان در دبی

دبی یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی خاورمیانه را به خود اختصاص داده است. این شهر دارای کالج‌ها و دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی است و روزبه‌روز به تعداد آنها افزوده می‌شود. متقاضیان باید شرایط پذیرش در این مراکز را داشته باشند و قبل از صدور ویزا مراحل پذیرش در دانشگاه را انجام داده باشند. خوشبختانه امکان تحصیل در دبی بدون ارائه مدرک زبان در مقاطع تحصیلی گوناگون وجود دارد. شرایط تحصیل و دریافت بورسیه دانشگاه امارات برای دانشجویانی که از سطح علمی بالایی برخوردار هستند ممکن است. معدل بالا، رزومه تحصیلی درخشان، مدرک زبان و مقالات بین‌المللی از مهمترین شرایط برای دریافت بورسیه تحصیلی هستند.

شرایط تحصیل رایگان در دبی

تحصیل در دبی چه مزایایی دارد؟

از مزایای تحصیل در دبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دبی از استانداردها و کیفیت بالای زندگی بهره‌مند است و امکانات رفاهی فوق‌العاده‌ای در اختیار شهروندان قرار می‌دهد.
  • امکان کار در بهترین شرکت‌های محلی و بین‌المللی برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان در دبی وجود دارد.
  • دانشجویان می‌توانند در صورت داشتن شرایط مساعد بورسیه دریافت کنند.
  • تنوع فرهنگی در دبی بسیار بالا بوده و می‌توان با انسان‌ها از نژادهای مختلف آشنا شد.
  • سیستم حمل‌ونقل دبی بسیار پیشرفته بوده و دانشجویان می‌توانند به راحتی به انواع امکانات شهری دسترسی داشته باشند.

بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل رایگان در دبی

امکان پذیرش دانشجویان بین‌المللی توسط بسیاری از دانشگاه‌های دبی وجود دارد. دانشگاه‌های دبی به دو دسته خصوصی و دولتی تقسیم می‌شوند که برای تحصیل در هر کدام باید شهریه پرداخت شود. با این حال شهریه دانشگاه‌های دولتی کمتر است که تعداد آنها همراه کالج‌های دولتی به ۵ عدد می‌رسد. حدود ۵۸ کالج و دانشگاه خصوصی نیز در دبی وجود دارند. بهترین دانشگاه های رایگان دبی عبارتند از:

  • دانشگاه کانادا دبی
  • دانشگاه آمریکایی دبی
  • دانشگاه دبی

علاوه بر آن دانشگاه بریتانیا دبی، دانشگاه زاید، دانشگاه الغریر، دانشکده پزشکی دندانپزشکی دبی و دانشگاه ولونگونگ از دیگر مراکز تحصیلی مناسب در این شهر هستند. از بین تمام این مراکز دانشگاه آمریکایی دبی، دانشگاه بریتانیا دبی، دانشگاه کانادا دبی و دانشگاه دبی مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران هستند. همچنین اگر به تحصیل در رشته پزشکی علاقمند هستید، باید بهترین دانشگاه پزشکی دبی را بشناسید.

تحصیل رایگان در مدارس دبی

تحصیل رایگان در مدارس دبی تنها برای کسانی که اقامت این کشور را دارند امکان‌پذیر است. تحصیل کودکان در امارات از سن ۶ سالگی شروع می‌شود و به صورت اجباری است. دانش‌آموزان می‌توانند در مدارس دولتی یا خصوصی ثبت نام کنند و تمام افرادی که اقامت امارات دارند می‌توانند از تحصیل رایگان در امارات استفاده کنند.

تحصیل رایگان در دبی در مقطع کارشناسی

تحصیل رایگان در امارات در یکی از دانشگاه‌های این کشور تنها برای دانشجویانی امکان‌پذیر است که تابعیت این کشور را دارند. دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در دانشگاه‌های امارات، باید شهریه دانشگاه را پرداخت کنند. شهریه‌ای که دانشجو باید پرداخت کند با توجه به رشته انتخابی و دانشگاهی که انتخاب می‌کند متفاوت است. اما به طور کلی هزینه‌ای که دانشجو برای تحصیل در مقطع کارشناسی باید پرداخت کند بین ۳۷ هزار تا ۷۰ هزار درهم در سال متغییر است.

تحصیل رایگان در امارات در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل رایگان در امارات در مقطع کارشناسی ارشد مانند مقطع کارشناسی برای دانشجویان بین المللی دارای هزینه است و امکان تحصیل رایگان در دبی برای این دانشجویان وجود ندارد. برای تحصیل در این مقطع در دانشگاه‌های امارات باید مدرک کارشناسی داشته باشید و در رشته خود به تحصیل ادامه دهید. شهریه‌ای که هر سال دانشجویان باید پرداخت کنند با توجه به شهر، دانشگاه مدنظر و رشته انتخابی متغییر است. تحصیل در این مقطع معمولا حدود ۱ تا ۲ سال طول می‌کشد.

تحصیل رایگان در دبی در مقطع دکتری

در مقطع دکتری امکان تحصیل رایگان وجود دارد. البته پذیرش در این مقطع دشواریی‌هایی به همراه دارد. در ابتدا دانشجو باید بتواند استاد راهنمایی برای خود پیدا کند و تایید وی را برای تحصیل بگیرد. برای این کار حتما باید معدل بالا، مدرک زبان، مقالات بین‌المللی و رزومه‌ای قوی داشته باشید. دوره دکتری در امارات به طور معمول ۳ تا ۴ سال طول می‌کشد و دانشجو باید مانند مقطع کارشناسی ارشد در پایان دوره یک پایان نامه ارائه دهد.

تحصیل رایگان در دبی در مقطع دکتری

شرایط اخذ ویزا برای تحصیل رایگان در دبی

پس از آن که دانشجویان موفق به اخذ پذیرش یکی از دانشگاه‌های دبی شدند باید برای دریافت اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنند. به این منظور مدارک زیر را آماده کنید:

  • اصل پاسپورت و ۲ کپی از آن
  • ۱۲ عکس با ابعاد پاسپورت
  • تکمیل فرم دریافت ویزای امارات
  • نامه پذیرش دانشگاه
  • نامه دریافت بورسیه تحصیلی
  • نامه تاییدیه دانشگاه جهت اخذ خوابگاه
  • ترجمه مدارک تحصیلی
  • ترجمه مدارک هویتی
  • مدرک زبان در صورت نیاز
  • آخرین مدرک تحصیلی
  • نامه تمکن مالی از بانک
  • پرداخت هزینه ویزا

داشتن سن ۱۸ سال به بالا یکی از مهمترین شرایط اخذ ویزای تحصیلی امارات است. این ویزا یک سال اعتبار دارد و می‌توان هر سال آن را تمدید کرد.

مراحل اپلای برای تحصیل رایگان در امارات

برای تحصیل در امارات متحده عربی برای مراحل زیر را بگذرانید:

  1. دانشگاه و مقطع تحصیلی خود را انتخاب کرده و  فرم درخواست را به صورت آنلاین به دانشگاه ارسال کنید.
  2. روش تحصیل خود در این دانشگاه را انتخاب کنید مثل تحصیل حضوری، آنلاین و یا پاره وقت و مدارک خود را به دانشگاه ارسال کنید.
  3. تعداد واحدهای درخواستی خود را بررسی کنید و محاسبه کنید چقدر هزینه باید بپردازید.
  4. شهریه دانشگاه را بپردازید.
  5. نامه پذیرش دانشگاه را دریافت کنید.
  6. برای اخذ ویزای داشجویی خود اقدام کنید.
  7. دریافت ویزا و مهاجرت به امارات.

هزینه‌های تحصیل در دبی

دبی به عنوان یکی از شهرهای گران‌ قیمت دنیا شناخته می‌شود و هزینه‌های زندگی در دبی بالا است. هزینه تحصیل در دبی شامل شهریه دانشگاه، سکونت، هزینه حمل‌ونقل، خرید کالاهای ضروری، دریافت ویزای دانشجویی و … هستند. البته این هزینه‌ها با توجه به دانشگاه محل تحصیل و محل سکونت متفاوت هستند. به طور میانگین هزینه تحصیل در دبی در سال عبارتند از:

  • دریافت ویزای دانشجویی: ۳۰۰۰ درهم
  • شهریه برنامه‌های کارشناسی: ۴۰ تا ۷۰ هزار درهم
  • شهریه برنامه‌های تحصیلات تکمیلی: ۵۵ تا ۷۵ هزار درهم
  • هزینه خوردوخوراک: حدود ۶ هزار درهم
  • هزینه سکونت: ۱۵ تا ۳۰ هزار درهم

دانشجویان خارجی نمی‌توانند از تحصیل رایگان در دبی برخوردار شوند و تنها با دریافت بورسیه‌های تحصیلی می‌توانند میزان هزینه‌ها را به حداقل برسانند.

امکان کار حین تحصیل رایگان در دبی

دانشجویانی که از طریق اخذ اقامت تحصیلی امارات در یکی از دانشگاه‌های این شهر مشغول به تحصیل هستند می‌توانند جهت تامین بخشی از هزینه‌های زندگی خود کار کنند. به این صورت به دانشجویان بین‌المللی اجازه می‌دهند ۱۵ ساعت در هفته کار پاره‌وقت دریافت کنند.
از این رو باید ابتدا از دانشگاه مجوز کار دریافت کنید. سپس به اداره کار مراجعه کنید و درخواست کار دانشجویی دهید. در محل دانشگاه، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و سایر مراکز می‌توانید مشغول شوید که میزان حقوق با توجه به نوع شغل متفاوت است و حدوداً بین ۱۵ تا ۳۰ درهم در هر ساعت می‌توان دریافت کرد. هر دانشجو می‌تواند تنها یک شغل داشته باشد. با توجه به هزینه زندگی و قیمت خانه در دبی، داشتن یک شغل پاره وقت برای دانشجویان عمری واجب است.

امکان کار حین تحصیل رایگان در دبی

سخن پایانی

تحصیل رایگان در دبی با توجه به استانداردهای آموزشی بالا و زندگی ایده‌آل در این شهر نظر بسیاری از دانشجویان خارجی را به خود جلب کرده است. در صورتی که رزومه تحصیلی درخشانی داشته باشید می‌توانید بورسیه تحصیلی دریافت کنید و از پس هزینه‌های تحصیل و زندگی در دبی بر بیایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در دبی و اخذ اقامت امارات با کارشناسان ما در خلیج تایمز در ارتباط باشید.

سوالات متداول:

امکان تحصیل رایگان در دبی در چه مقطعی برای دانشجویان خارجی وجود دارد؟

دانشجویان خارجی نمی‌توانند از تحصیل رایگان در دبی برخوردار شوند و برای تحصیل باید هزینه بپردازند. تنها دانشجویان در مقطع دکتری امکان تحصیل رایگان در کشور امارات را دارند.

ویزای تحصیلی دبی چقدر اعتبار دارد؟

ویزای تحصیلی دبی یک سال اعتبار دارد و دانشجویان خارجی می‌توانند هر سال آن را تمدید کنند.

نوشته های مشابه

‫۶ دیدگاه ها

    1. سلام وقت بخیر
      مجموعه ما در زمینه خرید ملک در امارات فعالیت دارد. برای اطلاع بیشتر در زمینه تحصیل در امارات باید به موسسات مهاجرتی مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا