مقالات مهاجرت به امارات

اقامت تحصیلی دبی: شرایط و هزینه‌های ویزای تحصیلی دبی

۵/۵ - (۴ امتیاز)

مهاجرت تحصیلی امروزه یکی از محبوب‌ترین روش های رسیدن به اقامت دبی است. کشور امارات یکی از جذاب‌ترین کشورهای حاشیه خلیج فارس برای تحصیل و کسب و کار است. از طریق ویزای تحصیلی دبی، می‌توانید به این کشور مهاجرت کنید و از فرصت‌های آموزشی و اقتصادی آن بهره‌مند شوید. در این مقاله، به بررسی هر چیزی که لازم است درباره اقامت تحصیلی امارات بدانید از شرایط و مراحل اصلی گرفته تا مدارک لازم، هزینه‌ها و امکانات کار دانشجویی، همه‌ و همه را بررسی خواهیم کرد تا شما با آمادگی کامل این مسیر را طی کنید. با ما همراه باشید.

شرایط مهاجرت تحصیلی به دبی

دانشجویان متقاضی مهاجرت تحصیلی به دبی می‌توانند از طریق مقامات مهاجرت، برای دریافت ویزا اقدام کنند. می‌توانید به صورت آنلاین یا آفلاین فرم درخواست را پر کرده و همراه با مدارک مورد نیاز به نزدیک‌ترین مرجع تحویل دهید. برخی از دانشگاه‌ها یا مؤسسات ممکن است اقدامات لازم برای دریافت ویزای اقامت دانشجویی را برای شما انجام دهند. برای اینکه کالج شما بتواند از طرف شما ویزا دریافت کند، باید دارای اعتبار کافی باشد.

از آنجایی که ویزای اقامت تحصیلی امارات متحده عربی نوعی ویزای اقامتی است، دانشگاه شما تنها زمانی می‌تواند آن را برای شما دریافت کند که در این کشور باشید. این بدان معنا است که ابتدا برای اهداف تحصیلی به مجوز ورود نیاز دارید. همچنین اگر جزو دانش‌آموزان یا دانشجویان برتر هستید و رزومه درخشانی دارید، تحصیل رایگان در دبی را نیز می‌توانید بدست آورید.

مراحل و شرایط مهاجرت به دبی از طریق تحصیل

درخواست برای مجوز ورود

بسته به کشور خود، ممکن است یکی از شرایط مهاجرت تحصیلی به دبی این باشد که لازم باشد قبل از ورود به امارات، مجوز ورود دریافت کنید. دانشگاه شما همچنین می‌تواند از طریق یکی از روش‌های زیر برای شما درخواست دهند:

  • اداره فدرال هویت و شهروندی
  • پورتال eChanel ICA
  • اداره کل اقامت و امور خارجی – GDRFA به صورت آنلاین یا حضوری.
  • پبرنامه‌های موبایل GDRFA دبی برای اپل و اندروید

پس از ورود به کشور، دانشگاه شما باید ترتیبی برای دریافت ویزای اقامت دانشجویی‌تان بدهد.

درخواست برای ویزای دانشجویی دبی

کالج یا دانشگاه شما برای دریافت ویزای دبی در دفتر GDRFA امارت مربوطه که در آن زندگی خواهید کرد درخواست می‌دهد. اگر درخواست شما تأیید شود، GDRFA ویزای تحصیلی امارات را روی پاسپورت شما الصاق می‌کند و شما یک شناسه امارات دریافت می‌کنید که برای مدت زمان اعتبار ویزا معتبر است. به خاطر داشته باشید صرف اینکه در یک موسسه آموزش عالی در امارات پذیرفته شده‌اید، لزوماً به این معنی نیست که ویزا را دریافت خواهید کرد. این تصمیم به دانشگاه شما بستگی ندارد، بلکه به مقامات مهاجرت امارات متحده عربی بستگی دارد.

هزینه های ویزای تحصیلی دبی

هزینه ویزای تحصیلی امارات می‌تواند بر اساس عوامل مختلفی متغیر باشد. به‌طورکلی، هزینه دریافت ویزای تحصیلی دبی حدود ۲۷.۲۳ دلار است و برای انجام کل فرایند، حدود ۲۷۰ دلار نیاز است. این هزینه‌ها ممکن است شامل هزینه‌های اداری، هزینه‌های پزشکی و هزینه‌های مرتبط با تایید مدارک و ارسال آن‌ها باشد.

علاوه بر هزینه‌های مستقیم ویزا، هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های امارات نیز باید مدنظر قرار گیرد. هزینه تحصیل در دبی می‌تواند سالیانه حدود ۱۰,۰۰۰ تا ۱۵,۰۰۰ دلار باشد که این مبلغ بسته به رشته و دانشگاه متغیر است. همچنین، هزینه‌ های زندگی در دبی که شامل مسکن، غذا، حمل‌ونقل و سایر هزینه‌های روزمره است، باید به‌دقت برآورد شود تا دانشجویان بتوانند بودجه مناسبی برای دوره تحصیلی خود تنظیم کنند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت تحصیلی دبی

برای اقامت تحصیلی امارات باید این مدارک را ارائه دهید:

  1. پاسپورت شما به همراه چند کپی از آن
  2. چند قطعه عکس به اندازه پاسپورت (ممکن است تا ۱۲ قطعه نیاز داشته باشید.)
  3. نامه پذیرش در دانشگاه یا کالج امارات.
  4. اثبات تمکن مالی: برای پوشش شهریه و هزینه تحصیل در دبی
  5. گواهی پزشکی صادر شده توسط یک مرکز بهداشتی مورد تأیید دولت در امارات. (همه متقاضیان بالای ۱۸ سال باید تحت معاینات پزشکی برای HIV، سل، هپاتیت B و C، جذام و سیفلیس قرار گیرند.)
  6. مدارک محل اقامت، مانند محل اقامت دانشجویی یا مدارک اجاره مسکن
  7. اگر برای یک برنامه تحصیلات تکمیلی درخواست می‌دهید، مدرک گواهینامه از دانشگاه قبلی خود را نیز لازم دارید.

به خاطر داشته باشید: برای مهاجرت به دبی از طریق تحصیل شرایط درخواست ویزا از یک امارت به امارت دیگر و همچنین از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است. این موارد فقط رایج‌ترین اسناد مورد نیاز است. در نهایت این دانشگاه شماست که لیست کامل تمام مدارکی را که نیاز دارید به شما ارائه می‌دهد. اگر به تحصیل در رشته پزشکی علاقمند هستید، باید بگوییم که بهترین دانشگاه پزشکی دبی گزینه‌ای بسیار مناسب برای شما خواهد بود. این دانشگاه‌ به دانشجویان فرصتی عالی برای یادگیری و تجربه‌ عملی در بیمارستان‌های پیشرو و بخش‌های تخصصی ارائه می‌دهد.

مراحل دریافت ویزای تحصیلی امارات

مراحل دریافت ویزای تحصیلی امارات

فرایند دریافت ویزای تحصیلی دبی یا به‌طور کلی امارات، چندمرحله‌ای است و با دقت و توجه به جزئیات باید انجام شود. ابتدا، متقاضیان باید نامه پذیرش از دانشگاه محل تحصیل خود را دریافت کنند که این نامه باید شامل تأییدیه‌های لازم از اداره کل اقامت و امور خارجیان (GDRFA) باشد. سپس، متقاضیان باید مدارک مورد نیاز از جمله پاسپورت معتبر، عکس‌های پاسپورتی، و گواهی پزشکی صادر شده توسط یک مرکز بهداشتی مورد تایید دولت در امارات را آماده کنند. پس از آماده‌سازی مدارک، مرحله بعدی تایید درخواست ویزا توسط دانشگاه و دریافت مجوز ورود است که معمولاً توسط دانشگاه به‌عنوان اسپانسر دانشجو پیگیری می‌شود.

پس از دریافت تأییدیه‌های لازم، متقاضیان باید فرم‌های درخواست ویزا را تکمیل کرده و به همراه مدارک موردنیاز به اداره کل اقامت و امور خارجیان (GDRFA) ارسال کنند. در این مرحله، ممکن است نیاز به ارائه اثبات تمکن مالی برای پوشش شهریه و هزینه‌های زندگی در امارات باشد. پس از بررسی و تایید مدارک، ویزای تحصیلی صادر شده و به متقاضی اعطا می‌شود. مهم است که متقاضیان در طول این فرایند با دانشگاه و اداره کل اقامت و امور خارجیان در تماس باشند تا از هرگونه تغییر یا به‌روزرسانی در فرایند مطلع شوند.

مدت اعتبار ویزای تحصیلی دبی

در بیشتر موارد، ویزای دانشجویی دبی برای یک سال صادر می‌شود و می‌توان آن را به صورت سالانه برای تمام مدت تحصیل تمدید کرد. برای تمدید اقامت تحصیلی امارات، باید دانشگاه شما تأیید کند که هنوز دانشجو هستید. با این حال، در سال ۲۰۱۸، دولت امارات نوع جدیدی از ویزای اقامت طولانی مدت را معرفی کرد که برای دانشجویان ممتاز یا استثنایی صادر می‌شود. این نوع ویزا تحصیلی دبی، پنج سال اعتبار دارد.

شرایط ویزای دانشجویی ۵ ساله

اگر دانشجوی ممتاز و با معدل بالا هستید، واجد شرایط اخذ ویزای تحصیلی امارات با اعتبار ۵ سال هستید. معیارهای واجد شرایط بودن عبارتند از:

  • برای فارغ التحصیلان آموزش متوسطه: شما باید حداقل ۹۵% نمره کامل را در یک دبیرستان دولتی یا خصوصی داشته کسب کرده باشید.
  • برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی: شما باید معدل حداقل ۳.۷۵ از دانشگاهی در داخل یا خارج از امارات داشته باشید.

اقامت تحصیلی امارات همچنین به دارنده اجازه می‌دهد برای افراد تحت تکفل خود اقامت امارات را دریافت کند.

شرایط ویزای دانشجویی ۵ساله

شرایط کار با ویزای تحصیلی دبی

با توجه به قوانین جدید امارات، امروزه همزمان با تحصیل در امارات می‌توانید کار کنید. باید توجه داشته باشید تنها در صورتی می‌توانید به کار دانشجویی مشغول شوید که مجوز کار در امارات را دریافت کنید. در امارات انجام کار تمام وقت برای دانشجویان ممنوع است و فقط می‌توانند ۴ ساعت در روز مشغول کار شوند.

سخن پایانی

در این مقاله، سعی کردیم به بررسی اقامت تحصیلی امارات بپردازیم. همان‌طور که خواندید از طریق ویزای تحصیلی دبی، می‌توانید به این کشور مهاجرت کنید؛ اما قبل از آن باید مجوز ورود و پذیرش دانشگاه را دریافت کرده باشید. همچنین در رابطه با مدت زمان اعتبار ویزا و تمدید آن و کار حین تحصیل هم برای شما توضیح دادیم. اگر این مطلب برای شما مفید بود و به موضوعات مرتبط به مهاجرت به امارات علاقه دارید، حتماً به مقالات دیگر سایت خلیج تایمز هم سر بزنید. خوشحال می‌شویم نظرات خود را با ما درمیان گذارید.

سوالات متداول:

آیا می‌توانم پس از مهاجرت تحصیلی به دبی در امارات کار کنم؟

تنها در صورتی می‌توانید با ویزای دانشجویی در امارات کار کنید که مجوز کار امارات را نیز دریافت کرده باشید. علاوه بر این، شما به عنوان یک دانشجو اجازه کار کردن به صورت تمام وقت را ندارید.

زمان رسیدگی به ویزای تحصیلی امارات چقدر است؟

معمولاً پس از انجام تمام مراحل مورد نیاز، رسیدگی به ویزا حدود ۲ تا ۵ هفته طول می‌کشد؛ البته زمان پردازش ویزای اکسپرس ۱ تا ۳ هفته است. همچنین لغو ویزا به طور کلی ۱ تا ۳ هفته طول می‌کشد و لغو ویزای اکسپرس حدود ۱ تا ۲ هفته طول می‌کشد.

آیا برای تحصیل در امارات نیاز به نامه پذیرش از دانشگاه است؟

بله، داشتن نامه پذیرش از دانشگاه محل تحصیل یکی از الزامات اصلی برای اخذ ویزای تحصیلی امارات است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا