مقالات مهاجرت به امارات

دریافت اقامت دبی با خرید ملک

۴.۹/۵ - (۷ امتیاز)

چه قدر درباره اقامت امارات با خرید ملک اطلاعات دارید؟ امارات یکی از رویایی‌ترین کشور‌ها برای ایجاد کسب‌وکار و تجارت به‌حساب می‌آید. رشد اقتصادی امارات که روند صعودی خود را طی می‌کند، سبب جلب‌توجه متقاضیان برای مهاجرت به این کشور شده است. یکی دیگر از مزایای قابل‌توجه امارات، مالیات صفر درصدی آن است. همچنین دبی با دارا بودن سبک زندگی مجلل و آب‌ و هوای عالی، از پرطرف‌دارترین شهر‌ها برای مهاجرت به‌حساب می‌آید. تمامی شرایط و مزایای ذکر شده سبب شده است تا افراد به سراغ ایجاد کسب‌وکارهای بین‌المللی و همچنین ایجاد شرکت در این کشور بروند. ازاین‌رو باید گفت افرادی که به دنبال اقامت دبی با خرید ملک هستند، باید بدانند که خرید ملک در امارات و اقامت آن نیز یکی از گزینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری است. اما گرفتن اقامت امارات با خرید خانه چه شرایطی دارد؟ مدارک و هزینه‌های لازم چیست؟ در ادامه به این موضوعات می‌پردازیم؛ با ما همراه باشید.

شرایط اخذ اقامت دبی از طریق خرید ملک

شرایط اخذ اقامت دبی از طریق خرید ملک

برای اخذ اقامت دبی از طریق خرید ملک باید شرایط خاصی را مد نظر داشته باشید. در ادامه این شرایط را بررسی می‌‌کنیم:

محل ملک خریداری شده

اقامت امارات از طریق خرید ملک در دبی در صورتی امکان‌پذیر است که ملک خریداری شده، در مناطقی که در آن‌ها مالکیت ملک برای اتباع خارجی مجاز است، قرار داشته باشد. پس باید قبل از خرید حتماً به‌خوبی راجع به ملک موردنظر تحقیق نمایید. اگر ملک موردنظر، کوچک یا خارج از محدوده باشد، واجد شرایط صدور ویزا نخواهد بود و اقامت شما امکان‌پذیر نیست.

داشتن مدارک هویتی مد نظر

شما در صورت داشتن کارت شناسایی ملی امارات می‌توانید اقدام به درخواست ویزا را انجام دهید و به سراغ املاک رهنی یا اجاره‌ای بروید. اقامت امارات از طریق خرید ملک باتوجه‌به قیمت ملک امکان‌پذیر است. ملک مورد نظر باید ارزشی برابر با یک میلیون درهم داشته باشد و نه کمتر از آن.

ارزش سهام در خرید ملک در امارات

همچنین اگر به‌صورت مشارکتی ملکی را خریداری نمایید، ارزش سهام هر فرد باید مساوی با یک میلیون درهم امارات باشد. اگر تمامی شرایط لازم را به‌خوبی رعایت نمایید، در آخر ملک خریداری شده باید یک سند معتبر از دپارتمان زمین‌های دبی دریافت نماید.

شرایط جدید اقامت دبی

یکی از آسان‌ترین و بی دردسرترین روش های اخذ اقامت دبی، از طریق سرمایه‌گذاری روی املاک این شهر است. البته مدت زمان اقامت بستگی به ارزش ملک خریداری شده دارد. به طور کلی اقامت دبی با خرید خانه به ۳ روش صورت می‌گیرد:

  1. دریافت اقامت ۲ ساله دبی: برای داشتن اقامت ۲ ساله امارات متحده عربی می‌توانید از طریق خرید خانه اقدام کنید. ملک خریداری شده باید حداقل ۷۵۰ هزار درهم ارزش داشته باشد.
  2. دریافت اقامت ۵ ساله دبی: برای دریافت اقامت ۵ ساله امارات با خرید ملک، باید حداقل ملکی به ارزش ۱ میلیون درهم خریداری کنید.
  3. دریافت اقامت ۱۰ ساله دبی: اقامت ۱۰ ساله امارات یا همان ویزای طلایی امارات، در صورتی به فرد متقاضی داده می‌شود که مبلغی که برای خرید خانه در امارات پرداخت می‌کند حداقل ۲ میلیون درهم باشد. (لازم به ذکر است در صورت تمایل به خرید مسکن، حتما با کارشناسان مشورت کنید.)

شرایط اقامت در  دبی برای ایرانیان

کشور امارات یکی از گزینه‌های محبوب برای زندگی و سرمایه‌گذاری در بین ایرانیان است. به طور کلی روش‌های متفاوتی برای دریافت اقامت امارات وجود دارد که ثبت شرکت در دبی یا دریافت اقامت با خرید ملک در میان ایرانیان بسیار رایج شده است. روش‌های دیگری نیز برای دریافت اقامت دبی وجود دارند، اما این دو روش به علت ساده‌تر بودن بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اند.

یکی از دلایل محبوبیت این روش شرایط مناسب آن است که امکان خرید قسطی خانه در دبی را برای ایرانیان و افراد خارجی ایجاد کرده است.همچنین گزینه‌های متفاوتی از املاک وجود دارد که ایرانیان می‌توانند با توجه به شرایط خود از میان آن‌ها انتخاب کنند.

ویزا برای اخذ اقامت امارات با خرید ملک

شما باید قبل از خرید ملک موردنظر، ویزای موقت را دریافت نمایید. برای اقامت امارات با خرید ملک و در پاسخ به این سؤال که چگونه ویزا دبی بگیریم باید گفت دولت امارات دو نوع ویزا برای شما صادر می‌کند؛ یکی از آنها برای اقامت موقت ۶ماهه و دیگری به مدت ۲ تا ۱۰ سال باتوجه‌به قیمت ملک است. اگر به دنبال ویزای ۱۰ سال هستید، باید ملکی که خریداری می‌کنید، ارزشی بالای ۱۰ میلیون درهم داشته باشد. لازم به ذکر است با ویزای ۶ماهه شما نمی‌توانید اقامت دائم را دریافت نمایید و تنها قادر به تمدید آن هستید. هزینه تمدید ویزای ۶ماهه برابر با ۱۱۰۰ درهم است. با دردست‌داشتن ویزای ۶ماهه تنها می‌توانید به دنبال خرید مسکن و کار‌های اداری آن باشید و مجاز به اشتغال نخواهید بود.

همچنین با دردست‌داشتن ویزای ۲ الی ۱۰ساله برای اقامت امارات با خرید خانه، همچنان شما نمی‌توانید فعالیت‌های تجاری انجام دهید و به اشتغال بپردازید. سپس بعد از ۲ سال در صورت تمدید اقامت خود، می‌توانید مجوز دریافت نمایید و مشغول به کار شوید. باید به این موضوع اشاره شود که درصورتی‌که در ملک موردنظر مستأجران فعلی حضور داشته باشند، تا زمانی که ملک جدیدی تهیه کنند، مستأجران جدید نمی‌توانند آن ملک را تصرف کنند.

شرایط اخذ اقامت دبی از طریق خرید ملک

هزینه اقامت دبی با خرید خانه

قیمت خانه در شهر دبی متغییر است. به طور کلی هر چقدر خانه مد نظرتان به مرکز شهر نزدیک‌تر باشد قیمت آن افزایش پیدا خواهد کرد و در مناطق دورتر از قیمت آن کاسته خواهد شد. همچنین این قیمت‌ها به ملک انتخابی شما بستگی دارد و بیشترین هزینه را برای شما خرید پنت هاوس در دبی خواهد داشت. علاوه بر هزینه خرید ملک، هزینه‌های دیگری نیز وجود دارد که شامل:

  • هزینه مربوط به اخذ مجوز ورود به کشور امارات
  • هزینه ثبت درخواست
  • هزینه‌های مربوط به همراهان
  • هزینه مهر شناسه امارات و بیمه نامه پزشکی
  • هزینه‌های مربوط به تمدید ویزا

مدارک لازم برای اخذ اقامت امارات با خرید ملک

همان‌طور که گفته شد یکی از روش‌های رسیدن به اقامت دبی، اقامت دبی با خرید ملک است. مدارک اضافی لازم برای اخذ ویزا و اقامت عبارت‌اند از:

  • ۶ عکس مناسب گذرنامه
  • اظهارات مالی بانک و گزارش گردش شش‌ماهه حساب
  • قبض آب و برق
  • بیمه سلامت و درمان
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • اسناد خرید ملک
  • گذرنامه معتبر
  • کپی تمامی صفحات شناسنامه و کارت ملی
  • گواهی پزشکی مبنی بر سلامتی جسمی، روحی و روانی
  • اثبات میزان حداقل درآمد جهت مهاجرت به دبی

مراحل اخذ اقامت دبی از طریق خرید ملک

بعد از انتخاب ملک مورد نظرتان در امارات و خریداری این ملک، مهم‌ترین مسئله‌ای که باید بعد از آن بهش رسیدگی کنید اقدام برای دریافت اقامت این کشور است. طی کردن مراحل زیر برای درخواست اقامت لازم است.

  1. ارسال درخواست ویزا به اداره املاک دبی: در ابتدا باید اصل سند ملک را به همراه درخواست ویزا و سایر مدارک گفته شده به اداره املاک دبی (DLD) ارائه دهید. پس ارسال و بررسی مدارک، این اداره به شما یک نامه تاییدیه می‌دهد.
  2. تحویل نامه تاییدیه به دفتر پلیس امارات: پس از دریافت نامه تاییدی از اداره املاک دبی باید آن را دفتر پلیس امارات ببرید. بعد از بررسی‌های پلیس با پرداخت یک هزینه گواهی عدم سوء پیشینه شما صادر می‌شود.
  3. ارائه مدارک به دفتر DLD: بعد از دریافت گواهی سوءپیشینه باید تمامی مدارک جمع‌آوردی شده را به دفتر DLD دبی ارسال کنید.

مزایای دریافت اقامت دبی با خرید ملک

دریافت اقامت امارات از طریق خرید خانه در این کشور مزیت‌های زیادی به همراه دارد که در ادامه مهم‌ترین ۱۰ مورد مزایای خرید ملک در دبی را بررسی می‌کنیم:

  1. مناسب بودن قیمت املاک در امارات
  2. زندگی در یکی از پیشرفته‌ترین شهرها
  3. امنیت بالای امارات
  4. وجود بهترین و پیشرفته‌ترین امکانات بهداشتی و درمانی
  5. برخورداری از امکانات رفاهی متنوع
  6. نزدیکی به ایران
  7. عدم وجود مالیات
  8. سفر به بیش از ۱۲۰ کشور دنیا بدون ویزا با اخذ اقامت دبی
  9. اقتصاد پایدار و قوی
  10. شرایط خرید اقساطی

معایب این روش

همانطور که این روش مزایای زیادی برای شما یه همراه خواهد داشت، معایبی نیز وجود دارد که اطلاع از آن برای شما واجب است.

  • امکان دریافت اقامت دائم این کشور با خرید ملک وجود ندارد و تنها اقامت موقت بدست خواهید آورد که قابل تمدید است.
  • با دریافت اقامت دبی با خرید خانه امکان کار کردن در این کشور برای شما وجود ندارد.
  • با توجه به اینکه دبی یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای دنیاست، هزینه زندگی و قیمت مسکن کمی در آن بالاتر است.

ویزا برای اخذ اقامت امارات با خرید ملک

سخن آخر

همان‌طور که در این مطلب گفته شد، شما باید شرایط و قوانین خاصی را برای دریافت اقامت امارات با خرید ملک، پشت سر بگذارید. شما باید مراحل قانونی را به‌درستی انجام دهید تا با مشکل مواجه نشوید. در این مقاله به طور کامل شرایط، مراحل و هزینه‌های لازم برای دریافت اقامت دبی از طریق خرید ملک را گفته‌ایم تا شما هنگام انجام این مراحل به مشکلی بر نخورید. امیدواریم این مطالب برای شما مفید بوده باشد. پیشنهاد ما این است که با روش های دیگر مهاجرت به دبی، مثل ویزای طلایی امارات نیز آشنا شوید. راهنمایی‌های سایت خلیج تایمز می‌تواند به شما برای رسیدن به اقامت امارات کمک کند.

سؤالات متداول

آیا می‌توان از طریق خرید ملک، اقامت امارات را اخذ کرد؟

بله باید گفت شما می‌توانید برای اقامت امارات با خرید ملک اقدام فرمایید و البته شرایط قانونی آن را پشت سر بگذارید. همچنین توجه داشته باشید که ملک مورد نظر مخصوص مهاجران باشد.

قیمت و ارزش ملک در نوع ویزا برای اخذ اقامت امارات مهم است؟

بله، اگر ارزش ملک مد نظر شما برابر با یک میلیون درهم باشد شما می‌توانید ویزا و اقامت ۶ ماهه تا ۲ ساله و اگر بالای ۱۰ میلیون درهم باشد، می‌توانید ویزای ۱۰ساله دریافت نمایید.

نوشته های مشابه

‫۸ دیدگاه ها

    1. سلام روزتون بخیر. درسته که اقامت دائم به شما داده نمی شود اما می‌توانید با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیون درهم اقامت ۱۰ ساله امارات بگیرید.

    1. سلام همانطور که در مطالب بالا هم گفتیم امکان خرید ملک برای اتباع خارجی فقط در مناطقی که دولت امارات اعلام کرده است امکان پذیر می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا