مقالات مهاجرت به امارات

اقامت دبی (امارات): بهترین روش های دریافت اقامت

۴.۹/۵ - (۸ امتیاز)

دبی یکی از شهرهای پر جاذبه و پویای کشور امارات است که بسیاری از افراد را به خود جذب می‌کند. این شهر با داشتن امکانات متنوع و کیفیت زندگی بالا، مقصدی محبوب برای مهاجرت است. اما سوالات گوناگونی در خصوص اخذ اقامت دبی وجود دارد. شرایط اخذ اقامت دبی چیست؟ چه هزینه‌هایی برای اخذ اقامت باید پرداخت؟یا بهترین روش های رسیدن به اقامت دبی کدام‌اند؟ در این مطلب، قصد داریم روش‌های معروف دریافت اقامت دبی را توضیح دهیم. این روش‌ها شامل ثبت شرکت در دبی، خرید ملک در دبی، تحصیل در دبی و … هستند. امیدواریم با مراجعه به سایت خلیج تایمز، بتوانید بهترین گزینه برای اخذ اقامت دبی را برای خود پیدا کنید و از تجربه زندگی در یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای جهان، لذت ببرید.

انواع اقامت دبی

اخذ اقامت کشور امارات به دو صورت اقامت دائم و اقامت موقت امکان پذیر است. برای دریافت اقامت دبی روش‌های متفاوتی وجود دارد. در ادامه این مقاله انواع اقامت دبی و روش های دریافت اقامت دبی را به طور مفصل توضیح خواهیم داد.

اقامت دائم دبی

دریافت اقامت دائم دبی به روش‌های مرسوم مانند کشورهای اروپایی امکان پذیر نیست. کشور امارات قوانین سختگیرانه‌ای در زمینه اخذ تابعیت و گرفتن پاسپورت امارات برای افراد خارجی دارد. متقاضیان دریافت اقامت امارات می‌توانند با روش‌های متفاوت اقامت موقت این کشور را بدست آورند و در صورت نیاز اقامت خود را تمدید کنند.

اقامت موقت دبی

اقامت موقت دبی از طریق یکی از روش‌های خرید ملک در دبی، ثبت شرکت، تحصیل در دبی و … امکان‌پذیر است. دریافت ویزای اقامت امارات با هر کدام از روش های گفته شده شرایط خاص خود را دارند که در ادامه به طور مفصل توضیح خواهیم داد. تمام افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند برای ویزای اقامت دبی به یکی از این روش‌ها درخواست دهند.

شرایط و راه‌های اخذ اقامت دبی چیست؟

روش‌های مختلفی برای اخذ اقامت دبی با توجه به شرایط مختلف افراد وجود دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

شرایط و راه‌های اخذ اقامت دبی

اخذ اقامت امارات با خرید ملک

خرید ملک چه در ایران و یا هر کجای جهان همیشه سرمایه‌گذاری مطمئنی بوده است. چه‌بهتر که علاوه بر سرمایه‌گذاری بتوان اقامت یک کشور دیگر را گرفت. هر شخصی با خرید ملک در دبی به ارزش یک میلیون درهمی می‌تواند اقامت شش‌ ماهه تا دو‌ساله این کشور را دریافت کند. دریافت اقامت دبی با خرید ملک امکان تمدید نیز دارد. اما باید توجه کنید که هر شخصی که می‌خواهد اقامت دریافت کند باید ملکی بخرد که یک میلیون درهم به بالا برای آن پرداخت کرده باشد. پس ارزش زمان خرید مهم است و نه ارزشی که بعداً پیدا می‌کند.

ثبت شرکت در دبی

یکی دیگر از راه‌ها و البته بهترین و سریع‌ترین راه‌های اخذ اقامت دبی از طریق ثبت شرکت است و به شما اقامت ۳ ساله می‌دهد. هزینه ثبت شرکت بستگی به نوع فعالیتی که می‌خواهید داشته باشید، از ۱۰ هزار درهم به بالا است. این هزینه از هزینه‌های اجاره یا خرید دفتر و دیگر هزینه‌ها که برای ثبت شرکت لازم است مجزا است.
البته شما می‌توانید برای شروع با پرداخت حدود ۵ هزار درهم سالانه، یک میز کار مجازی از شرکت‌های معتبر اجاره کنید و از آدرس آن برای ثبت شرکت اقدام نمایید. با اخذ اقامت دبی از طریق ثبت شرکت شما به مزایای زیر دست پیدا می‌کنید:

  1. اخذ اقامت ۳ساله با تمدید نامحدود؛ حتی اگر شرکت شما سود‌ده نباشد؛
  2. اخذ اقامت برای اعضای خانواده (پسر تا سن ۲۵ سال و دختر تا زمانی که ازدواج نکرده است)؛
  3. نرخ مالیات بر درآمد صفر درصد و ۵ درصد بر ارزش‌افزوده که در مناطق آزاد این مالیات نیز صفر است؛
  4. امکان برقراری ارتباط با بازار جهانی به‌صورت آسان و بدون تحریم؛
  5. امکان افتتاح حساب اماراتی.

اقامت دبی از طریق تحصیل

باتوجه‌به ارتباطات سیاسی خوب امارات با کشورهای غربی، موسسات آموزش عالی دولتی و خصوصی با استانداردهای آموزشی بین‌المللی زیادی در این کشور وجود دارد. دانشگاه‌هایی از جمله: دانشگاه خلیفه، دانشگاه امارات متحده عربی، دانشگاه ابوظبی، دانشگاه عجمان و موارد این‌چنین. برای اخذ اقامت امارات از طریق تحصیل، ابتدا باید در دانشگاه مقصد پذیرش گرفته و سپس درخواست اقامت دهید. این اقامت یک‌ساله و قابل‌تمدید است. پیش‌تر در خصوص راه‌های اخذ اقامت دبی به‌صورت موقت بحث شد. یکی دیگر از انواع اقامت‌ها اقامت دائم است که در ادامه در خصوص آن صبحت می‌کنیم.

دریافت اقامت دبی از طریق کار

برای دریافت ویزای کار امارات شما باید نامه‌ای از سوی یک کارفرمای اماراتی داشته باشید. سپس اداره کار امارات باید تایید کند که هیچ فرد اماراتی مناسبی برای آن شغل وجود ندارد. بعد از تایید این مراحل کارفرما می‌تواند برای جذب شما به کار اقدام کند. این پروسه چندان هم کار آسانی نیست اما با وجود پیشرفت‌های اخیر امارات اگر موفق به اخذ اقامت امارات از طریق کار شدید، آینده بسیار درخشانی در انتظار شما خواهد بود.

اقامت دبی از طریق ازدواج

اخذ اقامت دبی از طریق ازدواج قوانین سختگیرانه و شرایط پیچیده‌ای دارد. این روش برای زنان خارجی مناسب است که می‌خواهند با یک مرد مقیم امارات ازدواج کنند. برای دریافت اقامت دبی از طریق ازدواج باید شرایط خاصی داشته باشید. فرد باید بتواند اسپانسر خانواده خود باشد؛ از جمله مهم‌ترین شرط‌ها برای ازدواج این است که فرد باید محل سکونتی برای خانواده‌اش داشته باشد و حداقل حقوق سه تا چهار هزار درهمی دریافت کند.

گرفتن اقامت دبی با تولد فرزند

دریافت اقامت امارات از طریق تولد فرزند برای والدین امکان‌پذیر نمی‌باشد. کودک تحت شرایط خاصی که در امارات متولد شده باشد می‌تواند اقامت این کشور را بگیرد. در صورتی که یکی از والدین کودک اماراتی باشد، این کودک تابعیت امارات دریافت خواهد کرد.

اگر فرزند شما واجد شرایط دریافت اقامت دبی است تا ۱۲۰ روز بعد از تولدش فرصت دارید تا برای دریافت ویزا درخواست دهید وگرنه مشمول جریمه خواهید شد.

ویزا‌ی طلایی یا گلدن ویزای دبی

کشور امارات در سال ۲۰۱۹ برای اعطای ویزای بلند مدت امارات قوانین جدیدی تصویب کرد. با توجه به این قانون افراد متخصص یا سرمایه‌دار از سراسر دنیا بدون نیاز به یک حامی اماراتی می‌توانند ویزای بلند مدت این کشور را دریافت کنند. ویزای طلایی امارات به صورت ۵ ساله یا ۱۰ ساله داده می‌شود و افراد کارآفرین، متخصص، سرمایه گذاران و استعدادهای درخشان تحصیلی می‌توانند از این نوع ویزای اقامتی استفاده کنند.

ویزا‌ی طلایی دبی

آیا اخذ اقامت دائم امکان‌پذیر است؟

به‌طورکلی شرایط کسب اقامت دائم دبی بسیار سخت است و قوانین سخت‌گیرانه‌ای در خصوص گرفتن تابعیت دبی و اخذ پاسپورت امارات وجود دارد و می‌توان گفت امارات یکی از کشورهایی است که به مهاجران به‌سختی تابعیت می‌دهد.

شرایط اقامت دائم دبی چیست؟

پاسپورت امارات متحده عربی را می‌توان از طریق نسب، تابعیت، ازدواج یا با شایستگی استثنایی اعطا کرد. گزینه‌ی آخر برای سرمایه‌گذاران در دسترس است. قبل از درخواست شهروندی، آن‌ها با سرمایه‌گذاری حداقل ۷۵۰ هزار درهم، ابتدا اجازه اقامت ۲ تا ۱۰ساله دریافت می‌کنند. اما نا‌امید نشوید راه‌های بسیاری وجود دارد که می‌توان ویزای دبی به‌صورت بلندمدت و با هزینه‌ی کم‌تر دریافت کرد مانند ویزای طلایی دبی که قبل‌تر به آن اشاره کردیم.

شرایط اقامت دبی برای ایرانیان

شرایط اقامت دبی برای ایرانیان با سایر افراد خارجی تفاوتی ندارد. ایرانیان می‌توانند با داشتن یکی از شرایط گفته شده در بالا ویزای اقامت دبی را دریافت کنند. برای واجد شرایط بودن اقامت دبی باید در یکی از گروه‌های زیر باشید:

  • ملکی در دبی خریداری کرده باشید
  • قصد تحصیل در امارات را داشته باشید
  • قصد کار کردن در امارات را داشته باشید
  • در امارات سرمایه گذاری کرده باشید
  • در امارات بازنشته شوید

مراحل دریافت اقامت دبی

برای گرفتن اقامت دبی ۶ مرحله آسان وجود دارد که باید انجام دهید. در ادامه به توضیح آنها خواهیم پرداخت:

  1. تعیین نوع اقامت: از بین انواع ویزاهای متفاوت اقامتی دبی مانند: ویزای کار، تحصیل، ویزای خرید ملک و … یکی را انتخاب کنید.
  2. داشتن معیارهای واجد شرایط بودن: بسته به نوع ویزایی که انتخاب می‌کنید لازم است شرایط خاصی داشته باشید؛ همانطور که قبل‌تر به چند مورد از آنها اشاره کردیم.
  3. ارسال درخواست: بعد از انتخاب نوع ویزا و واجد شرایط بود آن ویزا لازم است تا درخواستی را به مقامات مهاجرت دبی ارسال کنید.
  4. دریافت گواهی معاینات پزشکی: باید گواهی معاینات پزشکی خود را از یک مرکز پزشکی تایید شده در دبی دریافت کنید.
  5. انتظار برای تایید شدن: این پروسه ممکن است چندین هفته طول بکشد و شما بعد از گذراندن تمام مراحل باید منتظر جواب درخواست خود از مقامات دبی بمانید.
  6. دریافت ویزای اقامت: بعد از تایید درخواستتان می‎توانید ویزای اقامتی خود را از مقامات مهاجرت دبی دریافت کنید.

مدارک لازم برای اقامت دبی

بعد گذراندن مراحل دریافت اقامت دبی، یک سری مدارک لازم است تا داشته باشید. با توجه به روشی که انتخاب می‌کنید ممکن است مدارک شما کمی متفاوت باشد اما یک سری مدارک عمومی وجود دارد که در هر روشی وجود آنها الزامی است که در ادامه به آن می‌پردازیم:

  • فرم درخواست ویزا که باید به صورت آنلاین یا از طریق مراکز مربوطه دریافت شود
  • اصل پاسپورت
  • ۲ عکس پاسپورتی که واجد شرایط خواسته شده توسط امارات باشند
  • ویزای ورود به امارات
  • مدارکی که اثبات کند آزمایش‌های پزشکی را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اید
  • مدرک دریافت یکی از طرح‌های بیمه درمانی امارات

مزایای اقامت دبی امارات

اقامت امارات مزایای زیادی به همراه دارد که در ادامه چند مورد از مهم‌ترین آنها را بررسی می‌کنیم.

  • فرصت‌های شغلی زیاد برای افراد ماهر
  • اقتصاد قوی و پویای امارات
  • مالیات کم
  • سطح بالای تحصیل در امارات
  • امنیت بسیار بالا
  • داشتن بهترین سیستم‌های درمانی

مزایای اقامت دبی

معایب اخذ اقامت دبی

علاوه بر مزایای اقامت در امارات، معایبی نیز به همراه دارد که چند مورد از آنها را بررسی می‌کنیم.

  • بالا بودن هزینه زندگی و اجاره خانه
  • آب و هوای گرم و خشک
  • داشتن قوانین سختگیرانه

هزینه‌ی دریافت اقامت دبی

هزینه‌ی اقامت دبی بستگی به نوع ویزا دارد. مثلاً برای خرید خانه شما یک میلیون درهم و برای سرمایه‌گذاری جهت اخذ ویزای طلایی امارات (دبی) ۷۵۰ هزار درهم نیاز دارید. این‌که شما مایل به دریافت کدام ویزای دبی هستید بستگی به خودتان و شرایطتان دارد.

کلام پایانی

در این مقاله به روش‌های رسیدن به اقامت دبی از قبیل خرید ملک، ثبت شرکت، تحصیل و … برای مهاجرت اشاره کردیم. هر اقامتی مزایا و معایبی دارد که در این مقاله سعی کردیم به طور کامل به توضیح آن بپردازیم. شما با در نظر گرفتن نیاز خود می‌توانید راه مناسب خود را برای مهاجرت پیدا کنید.

اگر هنوز نمی‌دانید که از چه راهی برای اخذ اقامت دبی اقدام کنید یا سوالاتی درباره خرید ملک و دریافت اقامت امارات دارید، کارشناسان خلیج تایمز آماده پاسخ‌گویی به شما هستند. می‌توانید از طریق واتساپ با مشاوران ما در ارتباط باشید و از مشاوره رایگان ما استفاده کنید.

سوالات متداول:

آیا با خرید خانه و دریافت اقامت دبی می‌توان در این شهر مشغول به کار شد؟

توجه داشته باشید که با خرید ملک و اخذ اقامت از این طریق، شما مجاز به انجام کار و فعالیت اقتصادی در دبی نیستید و بعد از اقامت باید مجوز لازم برای شغل خود دریافت کنید.

مدارک لازم برای اخذ اقامت دبی از طریق روابط خانوادگی مثل ازدواج چیست؟

به مدارکی مثل سند ازدواج، سند طلاق، گواهینامه تولد، فوت و غیره به همراه آزمایش پزشکی و بیمه درمانی برای دریافت ویزا و اقامت نیاز دارید.

علت داشتن حداقل سرمایه برای ثبت شرکت دبی چیست؟

دلیل آن این است که بسته به نوع فعالیت شرکتی که مجوز آن را در دبی دریافت کرده‌اید، باید هزینه‌ای برای ثبت شرکت و تمدید آن پرداخت نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا