مقالات خرید ملک در امارات

خرید خانه در دبی: قیمت خانه در دبی به تومان

۵/۵ - (۱۱ امتیاز)

دبی یکی از مدرن‌ترین شهرهای دنیاست که به دلیل پیشرفت‌های چشم‌گیری که در گردشگری، اقتصاد و تجارت داشته است به یکی از قطب‌های اقتصادی دنیا تبدیل شده است. در سال‌های اخیر، خرید ملک در دبی به یکی از محبوب‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در امارات تبدیل شده است که مزایای بسیار را در اختیار خریداران قرار می‌دهد؛ اما خرید خانه در دبی، مزایا و معایبی از جمله نوسانات بازار املاک، نوسانات عرضی و بدقولی مدیران پروژه‌ها را نیز به همراه دارد. در این مقاله از خلیج تایمز، به بررسی خرید خانه در دبی می‌پردازیم و قیمت انواع املاک از جمله آپارتمان، ویلا، تاون هوس و مغازه و شرایط خرید آن‌ها را بیان می‌کنیم. با ما همراه باشید.

چرا سرمایه‌گذاری با خرید ملک در دبی

در سال‌های اخیر دولت امارات اقتصاد کشورش را به گونه‌ای پیش برده است تا دیگر متکی به منابع نفتی نباشد؛ همین امر باعث شده است تا نوسانات قیمت نفت تاثیر چندانی در اقتصاد این کشور نداشته باشد. در سال‌های اخیر قتصاد امارات پیشرفت‌ چشم‌گیری داشته و به یکی از قطب‌های تجارت و سرمایه‌گذاری نه تنها در خاورمیانه بلکه در دنیا شده است. این نکته یکی از دلایل محکم برای سرمایه گذاری در دبی است. عدم پرداخت مالیات هنگام خرید مسکن در دبی و سود بالای حاصل از اجاره دادن ملک، باعث شده تا سرمایه‌گذاران از سراسر دنیا به این شهر جذب شوند. وجود امنیت بسیار بالا، بسیاری از افراد را به خرید آپارتمان در دبی نیز تشویق کرده است تا بتوانند آرامشی که به دنبال آن هستند را بدست آورند.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت خرید ملک در دبی

قیمت خرید خانه در دبی، در محله‌های مختلف ممکن است بسیار متفاوت باشد؛ علاوه‌برآن نوع خانه، متراژ و امکانات آن نیز بر قیمت تأثیرگذار است. خانه‌ها در دبی به‌صورت خانه‌های ویلایی، آپارتمانی و تاون هوس وجود دارند. دراین‌بین، خرید آپارتمان در دبی نسبت به خرید ویلا در دبی بسیار به‌صرفه‌تر است. همچنین در بین خانه‌های غیر آپارتمانی، خرید تاون هاوس در دبی به علت اشتراک ورودی و حیاط خانه‌ها ارزان‌تر از سایر خانه‌های ویلایی است.

یکی دیگر از محبوب‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها از طریق خرید املاک، خرید مغازه در دبی است. با توجه‌ به اینکه دبی یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری دنیا از نظر خرید است و تعدادی از بزرگ‌ترین مراکز خرید دنیا را در خود جای‌داده است، خرید مغازه در دبی نیز می‌تواند سرمایه‌گذاری پرسودی باشد.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت خرید خانه در دبی

قیمت خانه در دبی به تومان

یکی از مهم‌ترین نکات برای داشتن یک سرمایه گذاری موفق، توجه به قیمت و هزینه‌ای است که برای شما دارد. همانطور که قبل‌تر هم اشاره شده عوامل مختلفی مانند منطقه، متراژ و نوع خانه بر قیمت ملک شما تاثیر می‌گذارد. قطعا خرید ویلا در دبی نسبت به خرید یک آپارتمان در دبی هزینه بیشتری برای شما به ارمغان می‌آورد. مشخص است که خرید خانه در محله‌های لوکس دبی مانند جمیرا یا شیخ زاید برای شما هزینه‌ی بالاتری نسبت به محله‌های معمولی دارد. در ادامه سعی کردیم ارزان‌ترین خانه‌ها در مناطق مختلف دبی را برای شما بررسی کنیم.

منطقه قیمت خانه در دبی (درهم) قیمت خانه در دبی به تومان
اینترنشنال سیتی ۴۰۰ هزار  ۶ میلیارد و ۳۲۸ میلیون
جمیرا ویلیج سرکل ۵۲۰ هزار ۸ میلیارد و ۲۲۶ میلیون
اسپورت سیتی ۵۸۹ هزار ۹ میلیارد و ۳۲۸ میلیون
داون تاون ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار ۱۹ میلیارد
پالم جمیرا ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار ۵۲ میلیارد و ۲۰۶ میلیون

تمامی قیمت‌ها با توجه به قیمت روز درهم (۱۵/۸۲۰ هزار تومن) محاسبه شده است.

قیمت خانه در دبی به دلار چقدر است؟

به طور معمول، قیمت هر مترمربع خانه در دبی حدود ۱۵۷۵ درهم است. میانگین قیمت مسکن ۲.۸ میلیون درهم یا ۷۶۰۰۰۰ دلار است و ارزان‌ترین خانه در دبی ۷۵۰۰۰۰ درهم قیمت دارد. باتوجه‌به نوسانات شدید قیمت ارز در ایران، بیان قیمتی نسبتاً ثابت برای خرید ملک در دبی به تومان کار دشواری است؛ بنابراین، برای محاسبهٔ قیمت خرید خانه در دبی به تومان، می‌توانید باتوجه‌به قیمت روز دلار و درهم، قیمت خرید ملک در دبی را محاسبه کنید.

خرید اقساطی ملک در دبی چگونه است؟

خرید اقساطی ملک در دبی مناسب کسانی است که توانایی پرداخت تمام مبلغ خانه را در ابتدای کار ندارند. این کار نیز به روش‌های مختلفی قابل‌انجام است و به شرایط فروشندگان و خریداران بستگی دارد. معمولاً کسانی که اقامت دائم یا موقت امارات را در اختیار داشته باشند، شرایط بسیار بهتری برای خرید اقساطی خانه خواهند داشت.

چنانچه شرایط خرید اقساطی خانه وجود داشته باشد، می‌توانید از طریق توافق با خریداران به صورت‌های مختلف برای خرید خانه اقدام کنید. بسیاری از صاحب‌خانه‌ها در ابتدا درصد مشخصی را بنا بر توافق بین طرفین، از خریدار دریافت کرده و مابقی مبلغ نیز طی مدت و اقساط مشخص توسط خریدار پرداخت می‌شود. بعضی دیگر از صاحب‌خانه‌ها ممکن است در ابتدا درصدی از پول خانه را دریافت کرده و اجازهٔ سکونت موقت و به‌صورت اجار‌ه‌ای در آن خانه را به شما بدهند؛ در این حالت پس از دریافت تمام مبلغ، مالکیت خانه در اختیار شما قرار خواهد گرفت. معمولاً حداقل سرمایه لازم برای شروع خرید اقساطی خانه در دبی، ۴۰۰ هزار درهم است و بقیه مبلغ به‌مرور پرداخت می‌شود.

خرید ملک در دبی

شرایط خرید ملک در دبی

یک سری شرایط برای خرید ملک در دبی وجود دارد که باید قبل از هر گونه اقدامی با آن‌ها آشنا شوید و بعد از بررسی آن‌ها نسبت به خرید مسکن در دبی اقدام کنید.

  • اولین شرطی که باید به آن توجه داشته باشید این است که افراد خارجی تنها در مناطق آزاد امارات مانند برخی از مناطق دبی، می‌توانند ملک خریداری کنند.
  • پس از خرید ملک تا ۳ سال امکان فروش ملک وجود ندارد.
  • با خرید ملک در دبی، نمی‌توان اقامت دائم امارات را بدست آورد. اما می‌توان اقامت ۲ تا ۱۰ ساله این کشور را بدست آورد که قابلیت تمدید دارند.
  • برای آنکه اقامت دریافتی با خرید ملک باطل نشود، باید هر ۶ ماه یکبار به این شهر سفر کنید.
  • باید به یاد داشته باشید با دریافت اقامت از طریق خرید ملک در دبی، اجازه کار در این کشور را نخواهید داشت.

مراحل خرید ملک در دبی با ما

خرید ملک در دبی فرآیند ساده و لذت بخشی است درصورتی که به کمک یک تیم حرفه‌ای اقدام به این کار کنید. تیم کارشناسان خبره ما در مجموعه خلیج تایمز با بیش از ۱۲ سال سابقه در حوزه خرید و فروش ملک در دبی بصورت کاملا رایگان و ۲۴ ساعته درخدمت شماست تا شما را در این مسیر همراهی کند. در ادامه نیز مسیر خرید ملک در دبی به تفکیک در قالب اینفوگرافیک بررسی شده است.

اینفوگرافیک مسیر و مراحل خرید ملک در دبی

معایب خرید ملک در دبی چیست؟

با وجود اینکه سرمایه‌گذاران از طریق خرید ملک در دبی از مزایای فراوان سرمایه‌گذاری در یکی از پیشرفته‌ترین و ثروتمند‌ترین شهر‌های دنیا بهره‌مند می‌شوند، خرید ملک در دبی با معایبی نیز همراه است. در ادامه بعضی از معایب خرید ملک در دبی را بیان خواهیم کرد.

نوسانات بازار

قیمت خرید ملک در دبی بسته به عوامل مختلف از جمله شرایط بازار، تغییر در سیاست‌های دولت، نوسانات قیمت نفت و حتی رویداد‌های اقتصادی جهانی می‌تواند تغییر کند؛ بنابراین، بهتر است قبل از خرید ملک در دبی و انجام هرگونه سرمایه‌گذاری در بازار مستغلات آن، شرایط بازار را به‌دقت رصد کنید.

مسائل حقوقی

نکتهٔ مهمی که بسیاری از افراد به آن توجه نمی‌کنند این است که قوانین خرید خانه در دبی با بسیاری از کشور‌ها متفاوت است. باتوجه‌به وقوع بعضی اختلافات در مالکیت اموال و کلاهبرداری‌های صورت‌گرفته، بهتر است آشنایی کامل با قوانین خرید ملک در دبی داشته باشید و با کارشناسان حقوقی آگاه و خبره در این باره مشورت کنید.

اشکالات تحویل پروژه‌ها

ممکن است در بعضی موارد، سازندگان املاک فرایند ساخت‌وساز را به تأخیر بیندازند یا آن را متوقف کنند. با عدم تکمیل پروژه‌ها، سرمایه‌گذاران و خریداران املاک با خانه‌های ناقص یا متروکه رها خواهند شد. برای جلوگیری از بروز این اتفاق، بهتر است قبل از اقدام به خرید خانه در دبی، بررسی دقیقی از توسعه‌دهندگان و سازندگان املاک در دسترس داشته باشید.

مازاد عرضه

یکی از مشکلات قدیمی خرید ملک در دبی، مازاد عرضه در بازار املاک است‌. این مسئله می‌تواند موجب کاهش روزافزون قیمت خرید خانه در دبی شده و فروش خانه در آینده را برای سرمایه‌گذاران دشوار کند؛ بنابراین بهتر است قبل از اقدام به خرید ملک در دبی، بازار ملک مورد نظر را بررسی کنید تا مطمئن باشید که با عرضه بیش از حد مواجه نخواهد شد.

مازاد عرضه در املاک به وضعیتی اشاره دارد که در آن تعداد املاک موجود برای فروش یا اجاره از تقاضای بازار بیشتر است. این اتفاق معمولاً زمانی رخ می‌دهد که تعداد زیادی پروژه‌ ساختمانی به طور همزمان به بازار عرضه می‌شود یا تقاضا به دلایلی مانند شرایط اقتصادی، کاهش جمعیت، یا تغییرات در الگوهای مهاجرت کاهش می‌یابد.

نوسانات عرضی

ازآنجایی‌که واحد پول امارات به دلار آمریکا وابسته است، با تغییرات دلار دچار نوسان خواهد شد. این موضوع می‌تواند بر قیمت خرید ملک در دبی تأثیرگذار باشد.

معایب خرید ملک در دبی

مزایای خرید خانه در دبی

جدا از معایبی که خرید ملک در امارات می‌تواند برای شما داشته باشد، خرید ملک در دبی مزایای زیادی به همراه دارد که در ادامه مهم‌ترین این مزایا را بررسی خواهیم کرد:

  • پایین بودن نرخ جرم و جنایت در امارات
  • امکان افتتاح حساب بانکی در امارات
  • اقتصاد پیشرفته و فرصت‌های شغلی متعدد در امارات
  • امکان کسب درآمد ارزی
  • مهاجرت به امارات بدون نیاز به مدرک زبان
  • روشی سریع برای دریافت اقامت امارات
  • امکان اجاره دادن ملک خریداری‌شده
  • سطح درمان باکیفیت و وجود مراکز درمانی مدرن
  • امکان دریافت اقامت برای افراد خانواده

مدارک مورد نیاز برای خرید ملک در دبی

مدارک اولیه و ضروری برای خرید ملک در امارات شامل:

  • گواهی ارزش اموال و درآمد
  • سه قطعه عکس در ابعاد پاسپورت
  • مدارک بیمه درمانی
  • توافق نامه امضا شده بین مالک و خریدار
  • اصل و کپی پاسپورت خریدار
  • گواهی نامه ترخیص پلیس

بهترین مناطق دبی برای خرید ملک

بسیار از مناطق دبی برای سرمایه گذاری و زندگی بسیار مناسب هستند. در ادامه قصد داریم بهترین مناطق دبی برای سرمایه گذاری در املاک را بررسی کنیم.

  • برج خلیفه: برج خلیفه یکی از بلندترین برج‌های دنیاست که زندگی لوکس و رویایی برای شما به ارمغان می‌آورد.
  • دبی مال: دبی مال بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان است که خدمات بسیار متنوعی می‌تواند داشته باشد. همچنین این مال در مرکز شهر دبی در نزدیکی برج خلیفه قرار دارد.
  • داون تاون دبی: مرکز شهر دبی مهم‌ترین منطقه تجاری و سرمایه‌گذاری منطقه است.
  • جزیره نخل دبی (جمیرا): این جزیره مصنوعی، بزرگ‌ترین جزیره ساخت دست بشر است که خدمات لوکس و لاکچری ارائه می‌دهد.
  • دبی مارینا: این منطقه جزو لوکس‌ترین مناطق دبی محسوب می‌شود و یک زندگی رویایی به شما هدیه می‌هد.

جمع‌بندی

در این مقاله از خلیج تایمز به بررسی خرید ملک در دبی و شرایط خرید انواع املاک پرداختیم. خرید خانه در دبی را می‌توان بهترین و امن‌ترین روش سرمایه‌گذاری در امارات دانست. همچنین دریافت اقامت دبی با خرید ملک، یکی از آسان‌ترین روش‌های دریافت اقامت امارات است. انواعی از املاک برای خرید وجود دارند که به ترتیب آپارتمان‌ها، تاون هوس‌ها و ویلاها برای خرید به‌صرفه‌تر هستند و بسته به شرایط خریدار به‌صورت اقساطی نیز به فروش می‌رسند.

اگر به دنبال سرمایه‌گذاری مطمئن و خرید ملکی لوکس در دبی هستید همین حالا با ما تماس بگیرید! سایت خلیج تایمز یکی از معتبرترین سایت‌های خرید و فروش ملک در امارات با بیش از ۱۰ سال سابقه. برای دریافت مشاوره رایگان از طریق واتساپ با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول:

آیا دریافت اقامت از طریق خرید ملک در دبی امکان‌پذیر است؟

بله، خرید املاک در دبی یکی از راه‌های کسب اقامت موقت امارات است که به خرید خانه‌ای با حداقل ارزش ۷۵۰۰۰۰ درهم نیاز دارد.

ارزان‌قیمت‌ترین منطقه دبی برای خرید خانه کجا است؟

مناطق Serena، International City و dubai production city از جمله مناطق ارزان‌قیمت دبی برای خرید خانه محسوب می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا